Home » TEST: Hyundai i30 – Proverene vrednosti
TEST

TEST: Hyundai i30 – Proverene vrednosti

Posle gotovo desetak godina na tržištu, treća generacija Hyundai-ja i30 ne odustaje od tržišne borbe. Par zatezanja bora su pomogli da ovaj model još izgleda atraktivno, a mi smo pokušali da otkrijemo koliko zaista može da ponudi

Hyundai i30 je veteran u svakom smislu. Veteran je i kao model u svojoj klasi, jer se uz par modifikacija u Hyundai ponudi nalazi od 2016. godine, a i sama klasa kojoj pripada predstavlja veterana automobilske industrije. Naime, Hyundai i30 pripada klasičnom hečbek C segmentu, odnosno popularnoj “golf” klasi, koja se polako povlači pred navalom SUV i krosover modela.

Činjenica da danas postoji mnogo popularnijih automobila, već i u samom Hyundai salonu, na neki način daje prednost modelu i30, jer zahvaljujući tome ovaj model po nešto pristupačnijoj ceni može zaista mnogo da ponudi. Tokom nekoliko dana smo se podsetili svih vrlina ovog modela koji smo prvi put testirali na njegovoj regionalnoj prezentaciji pre oko osam godina.

Ono što na samom početku treba da se istakne je to da je treća generacija modela i30 po predstavljanju vidno bila neuporedivo „evropskija“ od prethodnika, što ni ne čudi, jer je ovaj automobil dizajniran u Riselhajmu, testiran je takođe u Nemačkoj, na čuvenom Nirburgringu, a proizvodi se u Hyundai pogonima u Češkoj. Sve to važi i za ovu redizajniranu verziju.

Zbog očiglednog odustajanja kompanije da kreira naslednika i30, ovaj model se na tržištu zadržao nešto duže nego što je standard u auto-industriji, a prošao je i kroz par restilizacija. Zahvaljujući ovim modifikacijama model i30 i danas izgleda prilično sveže i atraktivno, a što se samog dizajna tiče, biće dovoljne fotografije.

Kada je kabina u pitanju, postaje još očigledniji evropski uticaj na razvoj modela. Na našem testu se našao solidno opremljen model, ali vidljivo je da je u pitanju bazično veoma kvalitetan automobil, precizne i čvrste izrade. Odnos mekih i tvrdih plastičnih obloga ide u korist onih mekih i prijatnih na dodir.

Ergonomija je na visokom nivou. Sedišta su među najboljima u klasi, a tu je i centralni naslon za lakat, pa je lako pronaći idealan oslonac tokom dužih vožnji. Tabla sa instrumentima je zamenjena monitorom odličnog kvaliteta. Staklo je matirano i dobro zasenčeno, pa je očitavanje lako u svim uslovima vožnje.

Gornjim delom centralne konzole dominira veliki ekran osetljiv na dodir, lepo usklađen sa ostatkom kokpita. On se koristi za rukovanje svim sistemima, za razna podešavanja, a u toku vožnje obezbeđuje rad navigacije i muzičkog uređaja. Intuitivan je i lak za upotrebu. Da je ergonomija dovedena do perfekcije, svedoči i to da se klimatizacijom rukuje putem zasebnih komandi smeštenih u donjem delu centralne konzole.

Novi upravljač je veoma atraktivan, a mnoštvo komandi na njemu je odlično organizovano, opet, slično kao na najboljim primerima nemačke automobilske škole. Prednja sedišta pružaju komoditet u rangu sa najboljima u klasi, a pohvaljujemo i udobnost i prostranost zadnje klupe, iako se iza nje krije, za ovu klasu više nego solidan prtljažnik zapremine 395 litara.

Za pogon je zadužen motor pomalo zastarele koncepcije. U pitanju je atmosferski četvorocilindraš koji iz zapremine od 1,5 litara oslobađa 96 konjskih snaga. Odsustvo turbine rezultira skromnim obrtnim momentom od 139 njutnmetara.

Sve to ima za posledicu skromnije vozne karakteristike. Odziv na pedalu gasa nije kao kod savremenijih turbo agregata iste snage, a za svako ubrzanje je potrebno prebaciti ručicu menjača stepen niže.

PROČITAJTE JOŠ:

TEST: Novi Renault Captur – Ozbiljniji i konkurentniji

TEST: Nova Dacia Duster 1.2 Tce 130 4×4

Sama ručica menjača je veoma precizna, ali treba napomenuti i to da je i šesti stepen prenosa relativno “kratak”, pa se tokom vožnje autoputem kazaljka obrtomera očas posla nađe na podeoku od 3.000 obrtaja, a da ste još u zakonskim okvirima maksimalne brzine.

Inače, zvučna izolacija je odlična, kako kada je u pitanju zvuk motora, tako i po pitanju buke od vetra. Komfor je takođe na visokom nivou. Prednja sedišta su vrlo udobna, dok je prostranost zadnje klupe u proseku klase.

TEHNIČKI PODACI:

Motor R4, benzin
Zapremina 1.498 ccm
Snaga 71 KW/99 KS
Ob. moment 139 Nm pri 3.500 o/min
Transmisija manuelna, šest stepeni
Ubrzanje 0-100 Km/h 13,4 s
Maksimalna brzina 178 km/h
Dimenzije 4.340 x 1.795 x 1.455 mm
Prtljažnik 395l

Detaljnije podatke o cenama, specifikacijama i opremi, potražite NA LINKU