Baterija je najskuplja komponenta električnog automobila. One su projektovane da traju dugo, ali vremenom, ipak, gube na kapacitetu. I pored toga, vozač može na više načina da doprinese da baterija električnog automobila duže traje
Svi proizvođači električnih automobila daju garancije da će baterija besprekorno funkcionisati tokom čitavog radnog veka automobila. Okvirno, garancija na bateriju kod većine proizvođača električnih automobila i hibrida je osam godina ili 160.000 pređenih kilometara. To je dovoljno za miran san većine kupaca novog električnog automobila.
PROČITAJTE JOŠ:
Koliko košta pređeni kilometar za volanom električnog automobila
Koliko traje baterija električnog automobila
Koliko košta pređeni kilometar za volanom električnog automobila
Ipak, većina vozača bateriju želi da održava u što boljem stanju, jer očuvanija baterija garantuje veću putnu autonomiju, a svakako je bitan i podatak da će dalja prodaja automobila biti neuporedivo lakša ako je baterija u boljem stanju, odnosno električni automobil će zadržati veću vrednost. U nastavku donosimo nekoliko saveta kako tokom eksploatacije, uz samo malo pažnje, zdravlje baterije može da se sačuva.
Izbegavajte brze punjače
Kada god ste u mogućnosti, izbegavajte dopunjavanje baterije na brzim punjačima. Prilikom brzog punjenja baterija se više greje, a visoka temperatura je njen najveći neprijatelj. Upravo zbog povišenih temperatura dolazi do otkazivanja ćelija unutar baterijskog paketa.

Ukoliko automobil ostavljate tokom osmočasovnog radnog vremena ili tokom noći, uvek izbegavajte brze punjače. Oni se po pravilu koriste samo kada ste na putovanju, pa tokom pauze za kafu želite da u što kraćem roku da obezbedite što veću putnu autonomiju.
Ni sporo punjenje kod kuće nije rešenje
Punjenje priključivanjem direktno na kućnu električnu instalaciju preko kabla koji se dobija uz automobil (bez wallbox uređaja) takođe nije dobro rešenje. Istina, retko ko koristi električni automobil, a da samo na ovaj način puni bateriju.
Iako se prilikom najsporijeg punjenja baterija ne pregreva kao na brzom punjaču, ni ovo nije dobro za njeno zdravlje. Stručnjaci Mercedesa upozoravaju da se tokom višečasovnih sporih punjenja baterija izlaže dugotrajnom radu, što takođe dugoročno nije idealno rešenje.
Izbegavajte punjenje do 100%
Za bateriju električnog automobila nije dobro da često bude potpuno napunjena, ali ni potpuno ispražnjena. Istina, elektronika u električnim automobilima nikada ne dozvoljava da baterija bude napunjena do kraja, niti ispražnjena u potpunosti, iako se na meraču tako pikazuje.

Ipak, preporuka je da u svakodnevnim gradskim uslovima vožnje bateriju nikada ne ispraznite ispod 20 procenata, odnosno da je ne punite iznad 80 odsto napunjeosti. U tu svrhu možete da podesite parametre na punjaču ili u automobilu, kako bi punjenje prestalo na 80 odsto kapaciteta. Punjenje do 100 procenata praktikujte samo ukoliko planirate da putujete.
Izbegavajte duge intervale bez vožnje
Kao i kod klasiičnog automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, za ispravan rad električnog automobila je neophodno da on ne stoji parkiran dugo. Čak i ako je to iz nekog razloga slučaj, praktikujte povremene vožnje, dobre su ne samo za ispravnost baterje, već i svih ostalih sistema u automobilu.