Koliko košta poliranje matiranih farova kod profesionalaca? Šta je od alata i sredstava potrebno kako bi samostalno ispolirali požutele i matirane farove? Kada je ipak bolje obratiti se iskusnim majstorima?
Vremenom, plastična stakla farova na automobilima postaju matirana i požutela, što ne samo da narušava izgled vozila, već i značajno smanjuje efikasnost osvetljenja. Danas veliki broj radionica koje se bave poliranjem I zaštitom automobila nude I uslugu poliranja farova.
Cena poliranja farova umnogome zavisi od stepena matiranosti, ali i cene samog automobila, jer rad na skupljim vozilima nosi veći rizik, pa više i naplaćuje, iako je obim posao praktčno isti. Dobra vest je da problem matiranih farova ne zahteva uvek odlazak kod profesionalca – uz malo truda i pravih sredstava, farovi mogu ponovo da zablistaju i bez posete servisu.
Priprema i zaštita pre poliranja
Pre nego što započnete s poliranjem, važno je da zaštitite karoseriju oko farova kako ne bi došlo do oštećenja laka. Najbolje je da iskoristite krep traku kakva se koristi I za zaštitu prozora prilikom moleraja i pažljivo oblepite rubove oko farova. Na taj način ćete sprečiti da polir pasta ili brusni papir dođu u dodir s lakom vozila.
PROČITAJTE JOŠ
Magljenje farova – Kako rešiti problem bez većih ulaganja
Plivajući zamajac dizel motora – Sve što ste želeli da znate
Pre postavljanja zaštitne trake farove temeljno operite vodom i blagim deterdžentom kako biste uklonili nečistoće, prašinu i masnoću. Dobro ih osušite pre nego što pređete na sledeći korak.
Šta vam je od alata i sredstava potrebno
Za uspešno poliranje farova najčešće su dovoljni sledeći alati i sredstva: brusni papir različitih granulacija (najčešće od 600 do 2000), voda, pasta za poliranje plastike i mikrofiber krpa. Ako imate pristup električnoj polirki s odgovarajućim nastavkom, proces će biti brži i efikasniji, ali nije obavezna – ručno poliranje takođe daje dobre rezultate,samo zahteva više truda.
Profesionalnu mašinu za poliranje može da zameni i manja brusilica ili klasična električna bušilica, ali sa montiranom adekvatnom glavom za poliranje.

Poliranje se obično započinje finim brušenjem površine farova pod mlazom vode, počevši od grubljeg papira (npr. P800), pa se prelazi na sve finiju granulaciju (P1500, P2000) kako bi se uklonili slojevi oksidacije. Nakon toga se nanosi pasta za poliranje i uz kružne pokrete ispolira površina dok ne postane providna i sjajna.
Završna zaštita i održavanje
Nakon što ste postigli zadovoljavajući rezultat, poželjno je naneti zaštitni sloj – najčešće u vidu UV zaštitnog premaza ili voska za plastiku. On će usporiti ponovno žućenje i matiranje farova, jer je upravo UV zračenje glavni uzrok ovog problema.
Za dodatnu i dugotrajniju zaštitu, moguće je naneti i keramičku zaštitu, ali ona zahteva više pažnje i preciznosti, pa je bolje da se ostavi stručnjacima ako nemate iskustva s takvom vrstom nanošenja.
Kada ipak prepustiti posao profesionalcima
U slučajevima kada su farovi izuzetno oštećeni, duboko izgrebani ili su prethodno već više puta polirani, možda je bolje obratiti se profesionalcima. Poliranje kod stručnjaka obično podrazumeva mašinsku obradu, upotrebu profesionalnih abrazivnih i zaštitnih sredstava, a često uključuje i UV premaz koji se peče pod UV lampom, čime se obezbeđuje dugotrajniji rezultat.
Profesionalno poliranje farova u Srbiji trenutno košta između 2.000 i 4.000 dinara po paru farova, u zavisnosti od servisa i složenosti oštećenja. Neki servisi nude i garanciju na rad, što je dodatna prednost ako želite dugoročno rešenje bez čestog ponavljanja tretmana.