Nova Dacia Spring je definitivno jedan od aduta kada je cena u pitanju. Koliko ovaj automobil može realno da pruži u praksi i zašto je idealno rešenje za gradske uslove, saznali smo tokom sedmodnevnog testa.
Električni automobili su skupi i ne baš preterano praktični – tako glasi nepisano pravilo automobilske industrije. Ipak, stvari se polako menjaju, a baš kao što ime ovog automobila i kaže, nova Dacia Spring je vesnik nekog novog automobilskog proleća. Redizajnirana verzija ovog modela rumunskog brenda dostupna je na našem tržištu, a mi smo najpristupačniji električni automobil u Srbiji detaljno testirali.

Dacia Spring u Srbiji startuje sa cenom od 19.990 evra, na šta treba dodati državnu subvenciju koja za automobil sa električnim pogonom iznosi 5.000 evra. Tako se dolazi do sume koja će mnogima izgledati interesantno. Ostaje samo ona velika nepoznanica – šta se za te pare dobija.

Naš prvi susret sa modelom Spring je predstavljao iznenađenje u smislu da je automobil manji nego što smo očekivali. U pitanju je mikro, a ne kompaktni gradski SUV. Dužina automobila je svega 3,7 metara. Ipak, oblik karoserije je takav da ponuda prostora nije tako loša.
Prostora na prednjim sedištima ima sasvim dovoljno, dok će na zadnjoj klupi komotno moći da se smeste deca i putnici nižeg rasta. Prijatno iznenađenje je prtljažni prostor. Sa zapreminom od 308 litara, on je sasvim upotrebljiv i u rangu B segmenta.

E sad, svako ko se interesuje za ovaj automobil treba da bude svestan da je reč o modelu kod kojeg je sve podređeno rezanju troškova. Kabina je u potpunosti obložena tvrdom plastikom. Čak je i obruč upravljača gumiran, ali materijalom prijatnim na dodir.

Ipak, tu su neki detalji koji utisak znatno poboljšavaju, poput otvora za ventilaciju u boji, kao i belih plastičnih površina koje doprinose da kabina prvenstveno bude veselog karaktera.

Pozitivnom generalnom utisku doprinose i dva ekrana – jedan ispred upravljača koji prikazuje instrument tablu, dok se desno od njega nalazi ekran multimedije osetljiv na dodir.
Grafika je rešena po ugledu na nove Dacia modele, poput Duster-a, tako da nema velikih zamerki. Zapravo nema nikakvih zamerki po tom pitanju. Ekrani su bez refleksija, dobrog kontrasta i lako čitljivi u svim uslovima vožnje.

Prednja sedišta su izvedena u nekoj kombinaciji eko kože i platna. Možda bi mogla da budu za nijansu komfornija, ali ako u obzir uzmemo cenu automobila, mogli bismo da konstatujemo da su i sedišta sasvim korektna.
PROČITAJTE JOŠ:
TEST: Chery Tiggo 4 PRO – Cena, oprema i garancija kao aduti
PRVA VOŽNJA: Novi Citroen C3 – Cena je samo jedan od aduta
Kabina raspolaže sa dosta praktičnih polica, s tim da vozač baš nema neko preterano zgodno mesto gde bi mogao da odloži telefon, jer se polica ispred ručice menjača nalazi veoma nisko, a polica ispred suvozača je predaleko.

Ono što nas je najviše interesovalo je to kako se ovaj automobil vozi. U najkraćem, mnogo bolje nego što smo očekivali od automobila sa motorom od 65 konjskih snaga i ubrzanjem do sto kilometara na čas za 13,7 sekundi.
Ipak, da budemo jasni na samom početku – vozne karakteristike su fantastične, ali samo u gradskim uslovima. Iako ubrzanje do stotke traje malo duže, do 50 kilometara na čas Spring stiže za samo 3,0 sekunde.

U praksi to znači da ovaj automobil sa lakoćom na semaforima ostavlja mnogo jače automobile. I u vožnji se rado odaziva na komandu gasa, a ubrzanja su impresivna sve do otprilike 80 kilometara na čas.
Tek na otvorenom putu postaje jasno da snage ipak manjka. Maksimalna brzina je deklarisana na 125 kilometara na čas, a “naš” Spring je bez naprezanja stigao do maksimalnih 130 kilometara na čas.
Naravno, tada potrošnja rapidno raste. Takođe, pri većim brzinama postaje jasno da je međuosovinsko rastojanje kratko, jer su potrebne česte korekcije upravljačem kako bi se auto zadržao u traci.

Grad je prirodno stanište Dacie Spring, a otvoreni put je samo za povremene avanture. Ne samo da je automobil startniji u gradu, već je i takav režim vožnje, sa čestim usporavanjima kada se baterija dopunjuje, mnogo ekonomičniji. Vozač može da računa da će u gradu da prevali nešto više od 200 kilometara.
To je sasvim dovoljno za neke dnevne potrebe velikog broja vozača. Priključivanjem na kućnu utičnicu baterija će se napuniti za nešto više od 13 sati. Ako investirate u Wallbox, možete da računate na punjenje za manje od pet sati, dok se na brzom punjaču baterija puni za 88 minuta.

Svako će sam da proceni da li Dacia Spring odgovara njegovim potrebama. Savršena je kao drugi automobil u kući, a možda i kao jedini automobil za vozače koji automobil koriste uglavnom u gradu.
Dacia Spring
Motor električni
Snaga 48 KW/65 KS
Ob. moment 113 Nm
Ubrzanje 0-100 Km/h 13,3 s
Maks. brzina 125 km/h
Dimenzije 3.701 x 1.583 x 1.519 mm
Prtljažnik 308 l
Detaljnnije o tehničkim podacima, opremi i cenama – NA LINKU