Home » Šta sve pokriva garancija novog automobila, a šta ne
TEHNIKA

Šta sve pokriva garancija novog automobila, a šta ne

Kupovina novog automobila donosi mnogo prednosti u poređenju sa nabavkom polovnjaka. Jedna od njih je svakako i garantni rok. Što on zapravo sve podrazumeva i koliko je vozač zapravo zaštićen od troškova vanrednih popravki

Kupovinom novog automobila vozač dobija i nekoliko bezbrižnih godina što se tiče vanrednih poseta servisu u troškova koje bi to moglo da prouzrokuje. Obično je to tri, pet ili čak sedam godina, koliku garanciju za sada jedino korejska Kia odobrava i na našem tržištu. Šta ta garancija zapravo podrazumeva i koje će sve popravke biti izvršene besplatno?

PROČITAJTE JOŠ:

PLIVAJUĆI ZAMAJAC DIZEL MOTORA – SVE ŠTO STE ŽELELI DA ZNATE

SVE O PUNJENJU BATERIJE ELEKTRIČNOG AUTOMOBILA KOD KUĆE

Da li su baš svi mehanički sklopovi pod garancijom? Koje su obaveze vozača? Da li automobilske kompanije, kako često može da se pročita po forumima na internetu, na sve načine pokušavaju da se ograde od skupih intervencija i krivicu za kvarove pokušavaju da pripišu vozaču, kvalitetu puteva i slično?

Odgovore na ova i još neka potanja, od kojih je nekoliko proteklih meseci stiglo u naše elektronsko sanduče, dobijamo u Auto kući Kompresor, ovlašćenom distributeru i serviseru brendova Renault, Dacia, Nissan, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, i Hyundai.

Šta se smatra za potrošni materijal?

Kako saznajemo u AK Kompresor, garantni rok kod novog automobila podrazumeva da će ovlašćeni servis u tom predviđenom vremenu održavati automobil i vršiti sve popravke isključivo uz upotrebu originalnih rezervnih delova proizvođača automobila. Ukoliko neka od mehaničkih komponenti otkaže u garantnom roku i ukoliko se utvrdi da je u pitanju fabrička greška, ona će biti zamenjena originalnim rezervnim delom bez naknade troškova.

Garantni rok ne podrazumeva zamenu potrošnih materijala. Pod potrošnim materijalom na prvom mestu se smatraju filteri, ulje, odnosno svi oni delovi koji se menjaju na obaveznim servisu. Za potrošni materijal se smatraju i kočione obloge i kočioni diskovi. To su elementi čiji vek trajanja umnogome zavisi od stila vožnje.

Naravno, ukoliko se proceni da neki od elemenata kočionog sistema otkzao kao posledica fabričkog propusta on će biti zamenjen u okviru garancije. Ali, ako se utvrdi da su kočione pločice ili diskovi stradalu zbog neadekvatnog stila vožnje, zamena ovih delova će biti naplaćena.

Da li garantni rok pokriva i set kvačila?

Slična situacija je i kada je u pitanju kvačilo. U pitanju je deo čiji vek takođe mnogo zavisi od samog vozača. Ukoliko kvačilo strada u garantnom roku, a ustanovi se da je to posledica agresivnog stila vožnje, ili proklizavanja spojnice jer vozač ima naviku da desnu nogu “odmara” na pedali kvačila, popravka će biti naplaćena.

Vrlo lako može da se utvrdi da li je kvačilo nastradalo zbog neadekvatnog stila vožnje ili kao posledica fabričkog propusta. Kako saznajemo u AK Kompresor, potpuno su neosnovani pojedini komantari na društvenim mrežama kako ovlašćeni seriviseri uvek pokušavaju krivicu da svale na vozača i oslobode sebe i proizvođača dodatnih troškova.

Sve pomenute radnje se obavljaju po strogo definisanim procedurama, a i cilj svakog proizvođača je na prviom mestu zadovoljan klijent, a ne mala ušteda i velika antireklama. Ima čak slučajeva i kada proizvođač automobila neke kvarove otklanja bez naknade i po isteku garancije, ako ustanovi da su nastali kao posledica fabričke greške.

Kada se ide u korist klijenta?

Nedavno se pokazalo da je Renault-ov turbo benzinski motor od 1,2 litra radne zapremine imao neke fabričke propuste, pa su kvarovi otklanjani bez naplate i posle četiri godine od kupovine, iako garancija važi tri godine.

Delikatan deo kada je garantntni rok u pitanju su i sve komponente sistema oslanjanja. Svi znamo da je većina kvarova na “trapu” automobila posledica lošeg kvaliteta domaćih puteva. Po rečima ovlašćenih lica u AK Kompresor, kada je sistem oslanjanja u pitanju, garancija pokriva uglavnom sve kvarove, izuzev amortizera, čije otkazivanje je ipak podložno analizi da li je posledica nepažnje vozača ili fabričke greške.

Mnogi smatraju da akumulator ne spada u garantni rok, ali nije tako. Ukoliko akumulator otkaže u garantnom roku, biće zamenjen besplatno. Jedino što treba napomenuti je to da za akumulator ne važi produžena garancija. Produžena garancija je mogućnost da vozač dokupi još par godina garancije, što je neka vrsta osiguranja. Tada vozač dobija informaciju za koje komponente produžena garancija ne važi, a jedna od njih je i akumulator.

Šta je sa korozijom?

Moderni automobili imaju jako duge garancije kada je pojava korozije u pitanju, a intervali iznose i po 12 godina. Slučajevi pojave korozije ili ljuštenja laka sa pojedinih delova su veoma retki kod savremenih automobila i do sada su sve naknadne intervencije bile obavljane uz poštovanje garantnog roka. Jedini uslov je da je vozilo redovno servisirano u ovlašćenom servisu.

To što je karoserija potpuno drugi vitalni deo od motora ne znači da po isteku tri godine možete da redovne servise obavljate u neovlašćenom servisu, a onda se posle sedam godina u ovlašćenom servisu požalite na pojavu korozije. Garancija čak i kada je karoserija u pitanju važi samo ako je automobl redovno održavan u ovlašćenom servisu.

Kod Renault automobila servisni interval je 30.000 kilometara ili godinu dana, odnosno šta prvo istekne. Dakle, ako ste za godinu dana prevalili svega 5.000 kilometara, svejedno morate da se posle dodinu dana javite u ovlašćeni servis kako bi bio urađen mali servis. Postoji i tolerancija od mesec dana ili 1000 kiloemetara, ako se na servis ne stigne na vreme.