Kompaktni gradski SUV modela Chery Tiggo 4 PRO se trenutno nudi po vrlo pristupačnoj ceni, a u svom osnovnom paketu nudi obilje opreme i kvalitetnu kabinu. Sedmogodišnja garancija je još jedan od aduta, a jedina očigledna ušteda su motor i menjač
Poneko se možda seća kada su pre petnaestak godina na tržište Srbije stigli Chery automobili. Tada su modeli ovog kineskog brenda osetno kaskali za evropskim i japanskim modelima po pitanju kvaliteta, što mnoge danas može da navede na pogrešan zaključak. Ipak, danas je situacija bitno drugačija.
Na našem testu se našao kompaktni gradski SUV model Tiggo 4 PRO. Kada je kvalitet automobila u pitanju, on je potpuno u rangu sa evropskim i japanskim konkurentima, bar prema onome što može da se vidi i da se opipa. Takođe, tu je garancija od sedam godina ili 150.000 pređenih kilometara.

Kada je svojevremeno KIA krenula u ozbiljnije osvajanje evropskog tržišta, upravo je sedmogodišnja garancija bila ključni adut. Ne samo da je time kupac bio uveren u kvalitet, već je bila olakšana i dalja prodaja.
Naime, u proseku ako se u razvijenim evropskim državama nov auto vozi pet godina, to znači da u trenutku prodaje vi zapravo prodajete polovnjak koji je još dve godine pod garancijom, što znači da će biti lakše prodat i to sa manjim padom vrednosti. To što je svaki proizvedeni automobil sedam godina vezan za ovlašćeni servis je samo bonus za kompaniju.

Sa istim adutima danas nastupa Chery, a tokom testa mi smo pokušali da pronađemo i ostale adute modela Tiggo 4 PRO. Za početak, recimo da je u pitanju kompaktni gradski SUV model dužine oko 4,3 metra, što mu daje legitimno pravo da bude i sasvim komforan porodični automobil.
PROČITAJTE JOŠ:
PRVA VOŽNJA: Novi Citroen C3 – Cena je samo jedan od aduta
TEST: Novi Renault Captur – Ozbiljniji i konkurentniji
Visoka linija krova garantuje obilje prostora na zadnjoj klupi, posebno kada je u pitanju prostor za glave putnika, dok se iza zadnje klupe nalazi veoma prostran prtljažni prostor.
Ono što nas je najprijatnije iznenadilo kod modela Tiggo 4 PRO je količina standardne opreme i kvalitet materijala, pogotovo u poređenju sa cenom. U trenutku pisanja ovih redova Chery Tiggo 4 PRO se nudi po ceni od 17.990 evra.

U pitanju je sasvim solidno opremljen model, a u ovu cenu je pored uobičajenog uključeno i elektro podešavanje vozačevog sedišta, presvlake od eko kože, upozorenje na prepreke na putu, automatsko kočenje u slučaju prepreke, automatska “ručna” kočnica, alu felna 18 inča, beskontaktno zaključavanje/otključavanje, digitalna instrument tabla, infotainment displej 10,25 inča, Bluetooth, Apple Carplay, Android Auto…
Nivo opreme je, dakle, prilično visok za ovu cenovnu kategoriju, a posebno nas je iznenadio kvalitet materijala. Za razliku od nemačkih konkurenata koji u ovoj klasi nude tvrdu plastiku, Chery nudi kokpit i vrata obložene crnom plastikom mekom na dodir, tapacirunzima koji oponašaju kožu, kao i plastičnim panelima u dezenu brušenog aluminijuma.

Utisak kvaliteta je na premijum nivou, posebno ako se uporedi sa konkurencijom u ovoj klasi i cenom automobila. Pritom, digitalna instrument tabla i ekran osetljiv na dodir se nalazi ispod zajedničkog panela, što je rešenje koje je donedavno bilo rezervisano za višestruko skuplje premium automobile.

U dnu centralne konzole se nalaze komande manuelnog klima uređaja. U ovom paketu nema automatske klime, a proizvođač se potrudio da se i manuelnom klimom rukuje tačnim komandama na crnom piano lak panelu.
Atraktivno jeste, ali nije preterano funkcionalno, jer da bi se rukovalo klimom pogled mora da se spušta dosta nisko, jer komande ne mogu da se “napipaju”. To su neki detalji gde je kineski proizvođač želeo da ponudi više i atraktivnije, u čemu je donekle uspeo, ali na račun funkcionalnosti.

Vozačevo sedište ima elektro komande, a sam oblik sedišta je prilično komforan. Takođe, treba napomenuti da je i oslanjanje komforno. Opruge nisu sportski “timovane”, a točkovi od 18 inča sigurno gaze po lošijem kolovozu, pa je vožnja veoma komforna.
Ipak, treba istaći da je ovaj automobil projektovan očigledno za sve osim za oštriju vožnju. U tome ga ne sputava samo kombinacija udobnog oslanjanja i povišen klirens, već i sam motor. U pitanju je prevaziđeni atmosferski četvorocilindraš od 1,5 litara radne zapremine i 95 KS.

Ne zvuči tako loše, ali tome treba dodati i obrtni moment od svega 139 njutn-metara i masu automobila od 1.366 kilograma. To sve daje nepovoljan bilans u vidu ubrzanja do sto kilometara na čas za čak 17,9 sekundi i maksimalnu brzinu od 143 kilometra na čas.
U praksi situacija nije loša kao što bi podaci mogli da nagoveste. Motor se rado vrti, odlično je zvučno izolovan, pa su gradske performanse solidne i bez mnogo buke i drame u kabini.

Na otvorenom putu situacija je nešto drugačija. Snage često manjka, a petobrzinski menjač nije idealan za vožnju auto-putem. Mi smo tokom testiranja pri brzini od 110 kilometara na čas izmerili prosek od 8,4 litra na 100 kilometara.
Kada se sve ovo navede postaje jasno da je ovo ipak automobil koji najviše “voli” gradsku vožnju i možda samo par dužih putovanja godišnje. Kao takav se nameće kao sasvim solidan porodični automobil. Idealan je za vozače koji imaju na prvom mestu zvučni brendovi i performanse, a biće nagrađeni kvalitetnom, modernom i komfornom kabinom i obiljem opreme. Sedmogodišnja garancija je samo bonus.
TEHNIČKI PODACI:
Motor R4, benzin
Zapremina 1.498 ccm
Snaga 70 KW/95 KS
Ob. moment 130 Nm pri 3.000 o/min
Transmisija manuelna, pet stepeni
Ubrzanje 0-100 Km/h 17,9 s
Maksimalna brzina 143 km/h
Dimenzije 4.318 x 1.831 x 1.662 mm