Predstavnici specijalizovanih automobilskih medija bili su ponovo, posle pauze od nekoliko godina, u prilici da se tokom jednodnevnog druženja bolje upoznaju sa nekim od najprestižnijih modela iz Mercedes-Benz AMG programa
Test vožnja je kao i prethodnih godina organizovana u bezbednim i kontrolisanim uslovima test staze u Centru NAVAK, a program su vodili NAVAK instruktori. Novinari su bili u prilici da testiraju AMG modele u vožnji punim tempom na stazi, gde su ovi automobili pokazali ne samo svoju raskošnu snagu, već nadprosečne vozne karakteristike.
Prosto je neverovatno kada u kontrolisanim uslovima u vožnji za instruktorom na bezbedan način možete da otkrijete maksimalan potencijal automobila koji raspolaže sa više od 500 konjskih snaga.

U otovrenom saobraćaju jednostavno nije moguće voziti kroz krivinu brzinom većom od sto kilometarana čas i osetiti kako automobil kontrolisano proklizava i korigovati zanošenje kontiranjem upravljačem.
Sve to smo mogli da osetimo tokom ove test vožnje, a bili smo uprilici i da menjamo modorve vožnje poput “sport”, “sport+” i “race” vozačkog modda i da procenimo koliko u kom vozačkom modu automobil “pušta” vozač da pređe granicu,pre nego što “smiri” automobil aktiviranjem ESP sistema.

Pored vožnje na stazi bili smo u prilici i da testiramo zaustavni put sa brzine od sto kilometara na čas, kao i da prođemo standardni test izbegavanja prepreke na putu brzom pomenom trake kretanja.

Ono što je posebno interesantno je to da smo sve ove testove kočenja I stabilnosti obavili za upravlječem AMG modela koji pripadaju SUV klasi. To je bila jedinstvena prilika da se uverimo da čak i kada su sa povišenim klirensom, AMG automobili se ne odriču svog spotskog pedigrea.

A spisak automobila koje smo imali prliku da testiramo je veoma interesantan, a njihove tehničke karakteristike su biše nego impresivne:
Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+
Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ je novi sportski kupe iz AMG radionice, koji kombinuje elegantan dizajn CLE serije sa snažnim performansama. Pod haubom se nalazi 3.0-litarski redni šestocilindarski motor sa turbo punjenjem i dodatnim kompresorom, koji uz pomoć blagog hibridnog sistema isporučuje 449 konjskih snaga i 560 Nm obrtnog momenta, sa dodatnih 23 KS iz EQ Boost sistema u kraćim intervalima.
Snaga se prenosi na sva četiri točka putem 9-stepenog AMG SPEEDSHIFT menjača i 4MATIC+ pogona na sve točkove sa potpuno varijabilnom raspodelom obrtnog momenta.

Zahvaljujući tome, CLE 53 ubrzava od 0 do 100 km/h za svega 4,2 sekunde, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 250 km/h, a uz dodatni AMG Driver’s paket može biti povećana na 270 km/h.
Ovaj model takođe dolazi sa adaptivnim vešanjem AMG RIDE CONTROL i sportskim izduvnim sistemom, čime pruža vrhunski balans između svakodnevne upotrebljivosti i sportske vožnje.
Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC (2024)
Novi GLC 43 donosi vrlo uzbudljive performanse u formatu sportskog SUV-a srednje veličine. Ispod haube se nalazi 2.0-litarski četvorocilindarski motor poznat iz A45 modela, ali dodatno unapređen.
Opremljen je turbo punjačem i integrisanim starter-generatorom (ISG) koji donosi dodatnih 14 KS i doprinosi glatkom startovanju i rekuperaciji energije.

Maksimalna snaga motora iznosi 421 KS, dok je obrtni moment 500 Nm. Snaga se prenosi putem 9-stepenog AMG SPEEDSHIFT menjača na sve točkove uz pomoć stalnog pogona 4MATIC, koji preferira zadnju osovinu, što smo na stazi itekako osetili.
PROČITAJTE JOŠ:
TEST: Nova Mercedes E-Klasa – Nema više dosadnih “mercedesa”
Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 4,8 sekundi, a maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h. Automobil standardno dolazi sa AMG RIDE CONTROL vešanjem, sportskim izduvom i AMG estetskim paketima. Sve to omogućava dinamičnu, ali i kontrolisanu vožnju, pogodnu za svakodnevnu upotrebu.
Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ (2024)
GLE 53 4MATIC+ nudi spoj sportskih performansi i luksuza u pakovanju velikog SUV-a. Opremljen je 3.0-litarskim rednim šestocilindarskim motorom sa električnim kompresorom. Motor isporučuje 435 KS i 560 Nm, dok EQ Boost sistem može da privremeno doda 22 KS i dodatni obrtni moment pri ubrzanju.

Zahvaljujući 9G-TRONIC menjaču i AMG Performance 4MATIC+ pogonu, GLE 53 ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,0 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 250 km/h. AMG ACTIVE RIDE CONTROL koristi elektro-mehaničke stabilizatore za eliminaciju naginjanja u krivinama.
Unutrašnjost nudi luksuz i tehnologiju: MBUX sistem sa AMG prikazima, sportska sedišta, ambijentalno osvetljenje i dodatne AMG komande za režime vožnje čine da se GLE 53 ponaša kao sportski automobil u telu luksuznog SUV-a.
Mercedes-AMG GT 63 Coupé (2024)
Ovo je automobil koji je privukao najveću pažnju novinara. Pogoni ga legendarni 4.0-litarski V8 biturbo motor ručno sklopljen u Affalterbachu, koji proizvodi 585 KS i čak 800 Nm obrtnog momenta.
Snaga se prenosi putem AMG SPEEDSHIFT MCT 9G menjača i AMG Performance 4MATIC+ pogona, uz potpuno varijabilnu raspodelu obrtnog momenta. Ubrzanje 0–100 km/h traje samo 3,9 sekundi, a maksimalna brzina dostiže 310 km/h.

GT 63 ima aktivno zadnje upravljanje, adaptivno AMG RIDE CONTROL+ vešanje i sofisticirani sistem aktivne aerodinamike sa pokretnim zadnjim spojlerom. Unutra dominiraju sportska sedišta, digitalna instrument tabla sa AMG temama i luksuzni materijali, dok napredna elektronika i brojni režimi vožnje omogućavaju potpunu kontrolu na stazi i udobnost na dugim putovanjima.
Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+ (2024)
Mercedes-AMG SL 55 vraća duh klasičnog roadstera, ali sa modernom AMG mehanikom i tehnologijom. Pogon dolazi iz 4.0-litarskog V8 biturbo motora sa 476 KS i 700 Nm obrtnog momenta, koji je uparen sa AMG SPEEDSHIFT MCT 9G menjačem i potpuno varijabilnim 4MATIC+ pogonom na sve točkove – po prvi put u SL istoriji.

Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 3,9 sekundi, dok je maksimalna brzina 295 km/h. Šasija je izrađena od aluminijuma radi smanjenja težine, a adaptivno vešanje i aktivno zadnje upravljanje omogućavaju preciznu vožnju i pri visokim brzinama i pri manevrisanju u gradu.
SL 55 ima električni meki krov koji se otvara za samo 15 sekundi, čak i u vožnji do 50 km/h. Kabina je opremljena najnovijim MBUX sistemom sa nagibnom centralnom konzolom, dok AMG detalji, od volana do digitalnog kokpita, čine ovaj model pravim GT roadsterom sa sportskim pedigreom.