Predstavljen je novi Bentley Flying Spur Speed. Iako na prvi pogled izgleda gotovo identično prethodnom modelu, ispod kariserije se krije najnoviji, veoma snažan plug-in hibridni V8 pogonski sklop, koji ovoj luksuznoj limuzini daje performase superautomobila.
Novi Bentley Flying Spur je baziran na hibridnom sistemu visokih performansi, identičnom onom koji pokreće najnoviji Bentley Continental GT Speed. Ovaj hibridni sistem podrazumeva 4,0-litarski twin-turbo V8 motor, koji oslobađa 592 konjske snage. Benzinski motor radi u kombinaciji sa elektromotorom od 187 konjskih snaga, koji je integrisan u osmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom.
PROČITAJTE JOŠ:
Najzad nešto uzbudljivo – BMW M5 Touring od 727 KS
Nova Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid – Ergela od 782 KS
Ova kombinacija isporučuje ukupno 782 konjsku snagu i 1.000 Nm obrtnog momenta. To je gotovo 150 KS i 100 Nm više od prethodnika sa W12 motorom. Pored toga, savremeni PHEV sistem pruža veći obrtni moment i pri niskim brzinama jer elektromotor očigledno eliminiše “turbo rupu”. Novi Flying Spur Speed ubrzava od 0 do 100 km/h za 3,5 sekundi.
Pored ubrzanja, Bentley naglašava I hibridnu narav koju nudi novi Flying Spur. Njegova baterija od 25,9 kWh omogućava vožnju u električnom modu do 75 kilometara, a vožnja u EV modu je moguća do brzine od 135 km/h. Istovremeno, emisija CO2 od samo 33 g/km će privući pažnju vozača koji žele da spoje luksuz i performase sa ekologijom.
Hibridni sistem ima četiri režima koji regulišu način korišćenja dva izvora energije – čisti EV, električni pojačivač performansi, regenerativno kočenje i punjenje – gde poslednji koristi motor da pokreće automobil i dopunjava bateriju, kako bi kasnije auto mogao da se koristi u EV modu i bez punjenja na eksternom punjaču.
Uz maksimalnu brzinu punjenja od 11 kW, potpuno punjenje baterije od 25,9 kWh može trajati manje od tri sata, ako imate dovoljno brz kućni punjač. Nažalost, Flying Spur ne nudi brze DC punjače kao neki drugi plug-in hibridi.
Posebna pažnja je posvećena voznim karakteristikama. Novi Bentley amortizeri sa dvostrukim ventilima omogućavaju širi dinamički raspon između Comfort i Sport režima vožnje. Tu je i vazdušno oslanjanje, a Bentlay tvrdi da je značajno poboljšao udobnost vožnje u Comfort režimu.
Novi Flying Spur Speed je opremljen upravljanjem na zadnjim točkovima kako bi se poboljšala upravljivost pri malim brzinama i stabilnost pri visokim brzinama, uz elektronski kontrolisan diferencijal sa ograničenim proklizavanjem. Automobil je takođe sposoban za vektorisanje obrtnog momenta, bilo kroz centralni diferencijal ili upotrebom kočnica.
Kao i kada je karoserija u pitanju i u unutrašnjosti je dizajn uglavnom isti kao pre, ali tu su nova sedišta, izmenjena grafika za vozačev displej i unapređen je softver infotainment-a. Čak su i bežični Apple CarPlay i Android Auto unapređeni, a Bentley obećava da će dodavati nove funkcije svake godine, poput predviđanja zelenog svetla na semaforu, što će pomoći pri vožnji u gradu.