Home » Citroen najavljuje novog Spačeka – Još jedan klasik ili promašaj?
AKTUELNO

Citroen najavljuje novog Spačeka – Još jedan klasik ili promašaj?

Nije tajna da Citroen planira promociju nove verzije modela 2CV, popularnog Spačeka. Kao po nekom nepisanom pravilu, podrazumeva se da će novitet biti električni, ali za razliku od nekih retro konkurenata, novi model će od originala naslediti glavni adut – pristupačnu cenu

Citroën planira da oživi jedan od najprepoznatljivijih automobila u istoriji – legendarni 2CV, poulanijeg pod nadimkom “spaček”. Ova hrabra odluka dolazi u trenutku kada se automobilska industrija nalazi u prelomnom periodu prelaska na električna vozila i redefinisanja mobilnosti. Pitanje koje se nameće: da li je tržište spremno za savremeni 2CV – i da li će Citroën uspeti da napravi balans između nostalgije i realnih potreba savremenih vozača?

Rizičan povratak ikone iz prošlosti

Citroën 2CV, prvi put predstavljen 1948. godine, postao je simbol posleratnog oporavka, pristupačne mobilnosti i francuskog inženjerskog šarma. Sa više od pet miliona prodatih primeraka tokom četiri decenije proizvodnje, ovaj automobil ostavio je dubok trag ne samo na auto tržištu, već i u kolektivnom pamćenju generacija u savremenoj kulturi uopšte.

U vreme kada mnogi proizvođači reinterpretiraju svoje istorijske modele u električnoj verziji, poput Renaulta 5, Renaulta 4 i Fiata 500, Citroën želi da zauzme svoje mesto u ovom nostalgičnom, ali zahtevnom segmentu. Planirani model ne bi bio retro samo zbog dizajna, već bi nosio i duh originala: jednostavnost, dostupnost i funkcionalnost.

Električna arhitektura za novo doba

Prema informacijama koje objavjuju britanski mediji, novi 2CV će koristiti modifikovanu verziju STLA Small platforme, koju Stellantis grupa koristi za električne gradske modele poput Citroën ë-C3 i novog Fiata Pande. Ova platforma omogućava relativno nisku cenu proizvodnje, što je ključno za koncept vozila koje mora biti dostupno širokom krugu kupaca.

Pretpostavlja se da će osnovni model koristiti bateriju od oko 44 kWh, što bi omogućilo autonomiju do 320 kilometara. To je domet sasvim dovoljan za svakodnevne gradske i prigradske vožnje, naročito ako se u obzir uzme ciljna grupa kojoj je novi 2CV namenjen – vozači koji traže jednostavno, ekonomično i pouzdano prevozno sredstvo.

Dizajn koji se oslanja na emocije

Dizajnerski pristup novom modelu biće pažljivo balansiran između tradicije i modernosti. Očekuje se da će karoserija zadržati neke od prepoznatljivih elemenata kao što su zaobljeni blatobrani, krovna linija u obliku luka i okrugla prednja svetla, ali sada u formi LED prstenova. Međutim, automobil neće biti retro replika, već reinterpretacija dizajnerske filozofije “manje je više”.

PROČITAJTE JOŠ:

Moguć je povratak Ford Fieste, ali ima nekoliko ali…

Još jedna žrtva elektrifikacije – Zbogom za Ford Focus

Unutrašnjost će, u skladu sa duhom vremena, biti minimalistička, ali digitalno opremljena. Moguće je da će Citroën, poznat po inovacijama, ponuditi interesantna rešenja u segmentu modularnosti enterijera i jednostavnog održavanja.

Pristupačnost kao ključna vrednost

Jedan od najvećih izazova biće cena. Citroën cilja da novi 2CV bude pozicioniran ispod granice od 20.000 evra, što bi ga učinilo jednim od najpovoljnijih električnih automobila u Evropi. Upravo ono što je bio adut originala, a to je pristupčnost.

U kombinaciji sa retro šarmom i emocionalnim nabojem brenda, to bi mogao biti dobitni recept, pogotovo na tržištima koja imaju jaku vezu sa originalnim modelom.

Rizici i nepoznanice

Ipak, tržište električnih automobila je nemilosrdno. Kupci očekuju ne samo nisku cenu, već i ozbiljne performanse, sigurnost, povezivost i efikasan servisni sistem. Ukoliko Citroën ne uspe da ispuni ta očekivanja, nostalgija neće biti dovoljna da pokrije nedostatke. Takođe, postoji rizik da se dizajnerski ne pogodi prava mera između retro stila i modernih potreba – što je zamka u koju su već upali neki drugi proizvođači pokušavajući da ožive legendarne modele. Pomenimo samo Volswagen “bubu”.