Home » Duster broj veći – Upoznajte Bigster, novi Dacia SUV
NOVITETI

Duster broj veći – Upoznajte Bigster, novi Dacia SUV

Nova Dacia Bigster dizajn deli sa novim Duster-om, ali od njega nudi mnogo više. Bigster će kada je cena u pitanju konkurisati manjim modelima, dok će ponudom prostora daleko prevazilaziti sve ono što nude svi SVI suv modeli koji mogu da mu konkurišu kada je cena u pitanju.

Nakon godina iščekivanja, novi Dacia Bigster je konačno stigao do serijskeverzije. Novitet bi trebao da bude povoljnija alternativa porodičnim SUV vozilima kao što su Volkswagen Tiguan, Kia Sportage ili Hyundai Tucson.

PROČITAJTE JOŠ:

TEST: Novi Renault Rafale E-Tech full hybrid 200

TEST: Novi Peugeot 3008 – Spoj suprotnosti

Cena još nije definiana, ali svakako će biti najpristupačniji model u klasi. Dacia Bigster će zapravo cenom najverovatnije konkurisati manjim modelima, dok će ponudom prostora konkurisati većim modelima SUV kategorije.

Prošle su već dve godine otkako se Dacia Bigster Concept prvi put pojavio, a novi Duster je već preuzeo većinu njegovih dizajnerskih detalja. Stoga nije iznenađujuće što serijsla verzija Bigster-a izgleda kao uvećana verzija Dustera. Na fotografjama modele Duste i Bigster nije lako razlikovati.

Sličnost je naročito očigledna spreda – oba automobila imaju sličan uspravan i agresivan prednji deo i elegantne farove koji naglašavaju širinu karoserije. Bigster ipak deluje malo robusnije zahvaljujući dubljem prednjem braniku, koji je gotovo nepromenjen u odnosu na koncept model.

Bočni profil je takođe gotovo identičan konceptu, sa atraktivnim kutijastim oblikom i masivnim zaštitnim oblogama koje pojačavaju njegovu robustnost. Rukohvati zadnjih vrata su sakriveni u oblogama vrata, što je još jedna karakteristika preuzeta sa Duster-a.

Još jedan dizajnerski detalj koji postaje karakterističan za Dacia modele su zadnja svetla koja kao da isisuju slovo Y – nešto što smo prvi put videli na konceptu Bigster i što je kasnije usvojeno na Duster-u.

Unutra, novi Dacia Bigster je, baš kao i Duster, dizajniran da maksimalno poboljša praktičnost. Nudi ogromnih 667 litara prtljažnog prostora, što je 15 litara više od Volkswagen Tiguan-a i gotovo 80 litara više nego što nudi Kia Sportage.

Ogroman prtljažnik je samo početak. Novi Bigster dolazi sa Dacia-inim inovativnim YouClip sistemom – koji se sastoji od više tačaka za montiranje dodataka širom automobila.

Ovi dodaci uključuju držač za tablet za zadnje putnike, vešalice za kapute, džepove za odlaganje, baterijsku lampu, držače za čaše i mnogo toga još. Ovi dodaci se mogu kupiti I naknadno kod lokalnog Dacia dilera.

Bigster takođe obećava prostranu zadnju klupu sa dovoljno prostora za glavu i noge, iako ćemo morati da sačekamo dok ne testiramo automobil da bismo uporedili slične modele. Ali, s obzirom na to koliko prostora nudi već model Duster, sigurni smo da ć Bigster biti jedan od najprostranijih modela u klasi.

Ako planirate da koristite Bigster za avanture van utabanih staza, model Extreme dolazi sa gumiranim patosnicama i presvlakama koje se lako čiste, što olakšava održavanje automobila nakon terenske vožnje.

Što se tiče tehnologije, svi modeli dolaze sa 10.1-inčnim ekranom osetljivim na dodir kao standardnim, sa Apple CarPlay i Android Auto podrškom – za razliku od Dustera koji ima samo držač za telefon u osnovnim modelima. Takođe ćete dobiti 7.0-inčni digitalni ekran instrument table u osnovnim modelima, koji se povećava na 10.0 inča u srednjim verzijama i više. Duster u najskupljim paketima ima ekran od amo sedam inča.

Novi Dacia Bigster nudi tri motora, uključujući potpuno novi hibridni sistem koji debituje u ovom SUV-u. On kombinuje četvorocilindrični benzinski motor sa dva elektromotora – 50 ks jedinicu koja može direktno da pokreće točkove i manji motor sakriven u menjaču. Proizvodi ukupno 155 KS, pokrećući prednje točkove putem automatskog menjača. Dacia tvrdi da Bigster može ostati u EV režimu 80% vremena kada vozite u gradu.

Osnovni motor je benzinski motor od 1,2 litra sa 140 ks, uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, ili postoji opcija sa 130 ks i pogonom na sve točkove. Ova verzija je takođe povezana sa manuelnim menjačem.

Ako ste avanturista, možete nabaviti modularne krovne šine koje se mogu postaviti u više konfiguracija, u zavisnosti od toga šta želite da nosite, kao i paket za spavanje koji pretvara zadnji deo Bigstera u bračni krevet. Na zadnji deo automobila može se montirati i šator, u stilu Tesla Cybertruck-a.

Da, Bigster je jedan zaista interesantan automobil.