Home » Francuski DS predstavio studiju SM Tribute, kao omaž slavnom pretku
NOVITETI

Francuski DS predstavio studiju SM Tribute, kao omaž slavnom pretku

Citroenov, odnosno Stelantisov podbrend DS, predstavio je studijski model SN Tribute. Napravljen u čast 10 godina otkako se DS odvojio od Citroëna. SM Tribute je osmišljen kao omaž legendarnom Citroen modelu SM sa početka sedamdesetih godina

Novitet pleni dizajnom koji se u mnogo toga ugleda na slavnog pretka. Postoji čak i nagoveštaj da će SM Tribute uticati na buduće DS modele, a iz DS-a poručuju da im je plan da istražuju bogatu istoriju i na osnovu nekih dobrih rešenja planiraju modele u budućnosti.

Ipak, mogućnost da se SM Tribute nađe u serijskoj proizvodnji je minimalna, jer brendu DS su u ovim trenutku potrebni automobili koji će da se prodaju u velikim tiražima. Šteta, jer sličnosti između nove studije i slavnog prethodnika su očigledne. Čak su i proporcije veoma slične – novi automobil 3 cm duži i 2 cm viši. Ipak, SM Tribute je 14 cm širi i ima niži klirens za 3,5 cm u odnosu na stari model.

Jedna od mnogih vizuelnih karakteristika koja je pomogla da se originalni SM izdvoji bila je integracija prednjih svetala i registarske tablice iza staklenog panela. Novi SM Tribute umesto stakla na prednjem delu ima 3D ekran.

Sa strane možemo primetiti 22-inčne točkove, ili barem deo njih, jer SM Tribute ima uklonjive poklopce na zadnjim točkovima, što podseća na original. I karoserija noviteta se sužava prema zadnjem delu, stvarajući isti oblik suze, a što doprinosi aerodinamici. Zadnja svetla su prilično neobična, obavijajući zadnji deo i prelazeći iznad poklopaca zadnjih točkova.

Unutrašnjost je mešavina dizajna 70-ih i savremene tehnologije. Instrumenti su ovalnog oblika, a ekran se prikazuje kroz zakrivljeni providni ekran. Sedišta su veoma slična onima u originalnom SM-u, očigledno dajući prednost dizajnu i udobnosti nad sportskim izgledom.

Iako je logično pomisliti da je DS Tribute koncept električni automobil, iz DS-a ne stižu nikakve informacije o vrsti pogona. To još jednom jasno stavlja do znanja da je u pitanju samo dizajnerska studija koja ni u približnom obliku neće ugledati svetla proizvodne trake.