Impresivne rezultate u brzini punjenja baterije Hyundai IONIQ 6 ostvaruje zahvaljujući arhitekturi od 800V. Pored toga, IONIQ 6 postiže najnižu potrošnju energije od svih testiranih vozila sa samo 15.5 kWh, zahvaljujući svojoj aerodinamičnoj prednosti u odnosu na konkurente
Hyundai je potvrdio svoje tehnološko liderstvo u BEV segmentu sa modelom IONIQ 6 koji se istakao u P3 Indeksu punjenja 2024 i tako obezbedio drugo mesto u ukupnom plasmanu i prvo mesto u kategoriji premium klase.
Zahvaljujući svojoj tehnologiji od 800 volti, 100% električni streamliner (testiran u RWD Long Range verziji) je pokazao svoje ultra brze mogućnosti punjenja tako što za samo 20 minuta može da napuni dovoljno energije za impresivnih 346 km dometa.
PROČITAJTE JOŠ:
Novi električni Mercedes CLA prevaljuje 1.300 km sa 20 minuta punjenja
Da li francuski DS najavljuje prvi zaista upotrebljiv električni automobil?
U testovima P3 Indeksa punjenja, IONIQ 6 se takođe istakao po svom izuzetnom nivou energetske efikasnosti s registrovanom potrošnjom od samo 15.5 kWh u ADAC Ecotestu, čime je ponovo potrvrđena velika efikasnost Hyundai pogonskog sklopa.
Zahvaljujući svom izuzetno aerodinamičnom dizajnu, koji rezultira koeficijentom otpora od samo 0,21, Hyundai IONIQ 6 se pokazao kao najefikasnije vozilo među svim testiranim modelima.
P3 Indeks punjenja ispituje ponašanje pri punjenju kada je stanje napunjenosti između 10% i 80% u kom se električana vozila uglavnom pune maksimalnom brzinom. Indeks procenjuje koliko kilometara realnog dometa može da se napuni u intervalima između 10 i 20 minuta na stanicama za brzo punjenje, uzimajući u obzir stvarnu potrošnju izmerenu u ADAC Ecotestu.
Pored odličnih rezultata postignutih u vremenskom okviru od 20 minuta (346 km), IONIQ 6 je takođe pokazao dobre rezultate i u desetominutnom testu kad je napunio impresivan domet od 234 km.
P3 Indeks punjenja (P3CI) je razvio P3 Group u 2019. godini i služi kao referentni standard za poređenje performansi punjenja električnih vozila. Za svoje šesto izdanje P3 je analizirao 22 potpuno električna vozila podeljena između premium i luksuznih kategorija, a po prvi put je uključio i kineske modele dostupne u Evropi.
P3CI je razvijen kako bi stvarna brzina punjenja električnih vozila bila uporediva. Umesto tipičnih poređenja snage punjenja u kilovatima (kW), P3CI koristi podatke o potrošnji vozila i krive punjenja da bi predstavio vreme potrebno za dopunjavanje dometa u kilometrima. P3CI je izveden iz odnosa stvarnog opsega punjenja za 20 minuta do parametra od 300 kilometara. Idealna vrednost P3CI je 1.0, što odgovara stvarnom dometu od 300 kilometara za 20 minuta.