Proizvodnja Ford Focus-a prestaje u novembru ove godine, potvrdili su britanski mediji, 27 godina nakon što je prva generacija ovog porodičnog hečbeka lansirana sada već davne 1998. godine
Promenljivi trendovi u automobilskoj industriji nikada nisu bili tako neumoljivi kao danas. Do pre desetak godina smo uglavnom bilo svedoci pojavljivanja novi klasa automobila, ali ne I odumiranja postojećih. Najnovija “žrtva” popularnosti SUV, krosover i električnih automobila je jedna od legendi – Ford Focus.
PROČITAJTE JOŠ:
Budućnost Mercedes-AMG sportskog odeljenja je – električna
Prvih 125 godina motora iz Škoda pogona
Nepune tri decenije Focus je bio jedan od “najodanijih” konkurenata Volkswagen Golf-u, koji će najverovatnije i sam doživeti još samo jednu generacju nakon aktuelne “osmice”. Posle modela Mondeo i Fiesta došao je red I na model Focus da se povuče pred mlađom konkurencijom.
Ono što posebno iznenađuje poslednjih godina je to što ne odumiru samo neki manje važni modeli, već automobili koji su donedavno bili nosioci prodaje.

Focus je bio nezaobilazan na evropskim putevima od svog predstavljanja. Ipak, vest o njegovom ukidanju nije iznenađenje, budući da je Ford ovu odluku najavio još 2022. godine – iste godine kada je Mondeo povučen sa tržišta, pre nego što je i Fiesta prestala da se proizvodi 2023. godine.
Ovaj dugovečni trio modela ukinut je jer se Ford sada fokusira na lansiranje novih električnih automobila u Evropi, kao što su SUV Explorer i kupe-SUV Capri, koji su predstavljeni prošle godine. Međutim, potražnja za Fordovim električnim vozilima bila je manja od očekivane, što je kompanija potvrdila kada je nedavno najavila dodatna otpuštanja zbog zabrinutosti za održivost svog poslovanja sa putničkim automobilima.
Svaka generacija Focusa proizvodila se u Fordovoj fabrici u Nemačkoj, gde su se ranije pravili i modeli poput Escort-a. Ova fabrika proizvodi automobile od 1970. godine, ali će proizvodnja prestati kada poslednji Focus siđe sa proizvodne trake u novembru. Postrojenje će biti prenamenjeno za buduće projekte, iako još uvek nije jasno na koji način.

Što se tiče Focus-a, Ford je u izjavi za britanske medije naveo: „Focus je više od 20 godina bio važan deo Fordove porodice u Evropi i duboko smo zahvalni na lojalnosti i strasti koju su naši kupci pokazali prema ovom kultnom vozilu.“ Pomalo ova opraštanja podsećaju na saoštenja kada neki od istaknutih članova menadžmenta premine…
Kompanija je takođe uverila vlasnike da će njihove potrebe za daljim održavanjem biti zadovoljene, pa ne bi trebalo u dužem periodu strahovati za snabdevenost rezervnim delovima. Uostalom, delova će biti isto kao što ih ima za bilo koji od modela koji presane da se proizvodi kada biva zamenjen sledećom generacijom.
U trenutku pisanja ovog teksta, Ford i dalje prima porudžbine za Focus. Legendarni Ford Focus ST, sportski hečbek visokih performansi, i dalje je evropskim kupcima dostupan u Fordovom online konfiguratoru.