Home » Karavani ne izlaze iz mode – Stigao je novi Audi A6 Avant
NOVITETI

Karavani ne izlaze iz mode – Stigao je novi Audi A6 Avant

Potpuno novi Audi A6 Avant je dobio veoma elegantnu i dinamičnu formu. Po rečima nemačkih inženjera, prostranost i prektičnost su svesno žrtvovani, jer su porodično orijentisani vozači odavno odabrali SUV modele, poput Audija Q7

Predstavljen je potpuno novi Audi A5 Avant. Karavan verzija je prikaana pre limuzine koja je planirana za nekoliko meseci, a ovaj premium model prvobitno je trebalo da ponese oznaku A7, ali će po promeni strategije kompanije, umesto toga biti prodavan pod tradicionalnim imenom A6, zajedno sa potpuno električnom verzijom A6 e-tron.

Ponudu modela otvara 2,0 turbo-benzinski motor sa 200 KS i 340 Nm obrtnog momenta, koji snagu prenosi na prednje točkove putem menjača sa duplim kvačilom. Ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,3 sekunde, a maksimalna brzina iznosi 240 km/h.

Audi se ne odriče dizel motora tako da je tu i 2,0-litarski dizel motor sa 200 KS, koji nudi obrtni moment od 400 Nm i pogon na sva četiri točka. Ovaj model skraćuje ubrzanje od 0 do 100 km/h na tačno 7 sekundi.

PROČITAJTE JOŠ:

Predstavljen je novi BMW iX – Povećana snaga i autonomija

Uskoro stiže nova električna Mazda 6e

Ključni dodatak dizel varijanti je Audi-jev novi MHEV Plus blagi hibridni sistem. On se razlikuje od prethodnih verzija po tome što je elektromotor snažniji. Sada proizvodi 24 KS i 230 Nm obrtnog momenta.

Ovaj motor sada ne služi samo kao starter-generator, već može i samostalno pokretati automobil pri malim brzinama, poput vožnje na parkingu. Sistem takođe može regenerisati energiju do 25 kW, čime se osigurava stalno punjenje kompaktne litijum-jonske baterije.

Dizajn je naglašeno sportski. Audijevi dizajneri su rekli da su, zbog prelaska porodičnih kupaca na SUV modele poput Q7, mogli da daju A6 Avant-u izraženiji „lifestyle“ imidž nego ranije, žrtvujući maksimalni prtljažni prostor zarad unapređenog stila.

Ako postoji jedan očigledan kompromis sa novim A6 Avant-om, to je drastičan pad linije krova u zadnjem delu. U poređenju sa znatno “kockastijom” Mercedes E-klasom, A6 Avant gubi skoro 150 litara prtljažnog prostora, sa kapacitetom od 503 litra. Ovo se može povećati na 1.564 litra sa spuštenim zadnjim sedištima, ali čak i tada je skoro 300 litara manji od Mercedesovog prtljažnika.

Ova elegantna forma takođe rezultira niskim koeficijentom otpora vazduha od samo 0,25, što poboljšava efikasnost pri većim brzinama. Elementi poput aerodinamički optimizovanih točkova i “pametnog” usmeravanja vazduha oko prednjeg branika dodatno doprinose aerodinamici.

Kabina predstavlja primer nemačke škole dizajna. Materijali su vrhunskog kvaliteta, sa gotovo svim površinama prekrivenim mekanom plastikom, kožom ili tkaninama. Sve u svemu, A6 Avant pokušava, kao i uvek, da se pozicionira iznad konkurenata poput Mercedes E-klase i BMW Serije 5.

Novi A6 infotainment sistem koristi novu generaciju MMI interfejsa, koji kombinuje veliki 14,5-inčni ekran osetljiv na dodir sa 12,3-inčnim displejem za vozača u jednom zakrivljenom okviru. Kvalitet ekrana je visok, sa belim grafikama na crnoj pozadini i dosta prostora za posebne funkcije namenje personalizaciji, uključujući prečice i ključne kontrole grejanja i ventilacije.

Bežični Apple CarPlay i Android Auto dolaze standardno, a kod viših nivoa opreme dodat je dodatni ekran za suvozača, koji omogućava podešavanje navigacije, promenu muzike ili čak gledanje filmova. Ekran ima poseban filter, koji sprečava vozača da ga vidi dok je automobil u pokretu, tako da je moguće gledati sadržaj tokom vožnje ali samo sa suvozačke pozicije.