Već je prošlo neko vreme od kako je Ford najavio reinkarnaciju modela Capri. Ali, tu je jedno veliko ali – novi Capri veše neće biti atraktivni kupe, već će ovom legendarnom imenu biti podaena danas traženija koncepcija – električni SUV. Ovih dana Ford je prikazao i dve tizer fotografije…
Koji je smisao iskopati legendarno automobilsko ime iz naftalina, pa ga potom okačiti na potpuno drugačiji automobil i ponuditi kupcima koji se tog imena ni ne sećaju? Trenutna dešavanja u automobilskoj industriji nikada u isto vreme nisu bila tako interesantna i, u isto vreme, tako iritantna. Naime, tranzicija kroz koju će proizvođači automobila u narednim godinama morati da prođu ih tera na neke neobične poteze, koji su nekada genijalni, a nekada samo nerviraju istinske zaljubljenike u automobilizam.
Jedan od najkonkretnijih primera bilo je stavljanje oznake “turbo” na Porsche sa električnim pogonom. Renomirani nemački proizvođač je to pravdao time kako je ta oznaka sa godinama stekla kultni status, te da je nema smisla odbacivati.
To je na nivou spekulacija kako bi sledeći James Bond mogao da postane – žena. I ako se neko usudi da kritikuje takvu moguću odluku filmadžija, odmah se ta kritika pogrešno protumači uz komentare tipa: “pa zašto žena ne može da bude tajni agent?”, ili “zašto žena ne može da bude akcioni junak”… Pa naravno da može, ali morate da smislite nešto novo, jer ovaj je muškarac.
Isto tako zaljubljenici u automobile od proizvođača očekuju malo više kreativnosti, a ne samo “pozajmljivanje” uspešnih recepata, njihovo čerupanje, recikliranje i uvredljivo besmisleno prilagođavanje aktuelnim trendovina. Naravno, sve u cilju ostvarivanja profita. Očekujemo od kinematografa malo više truda, odnosno kreiranje novog ženskog junaka, ali i od Porsche-a malo više odgovornosti i kreativnosti.
Evo sada je Ford najavio da će da oživi nekada čuveno ime Capri. Naravno, opet je priča okrenta profitu, a ne kretaivnosti. Naime, baš kao i Mustang i novi Capri će biti neka vrsta krosovera. I to sa električnim pogonom na Volkswagen platformi.
Priča sa promenom kursa modela Mustang, iako u osnovi nije fer, donekle ima logično poslovno utemljenje – jer dobro poznat brend sada treba da se iskoristi u svetlu novih tržišnih dešavanja. Ali, nije baš jasno zašto se sada oživljava Capri? To je ime koje je svoje najslavije dane u Evropi proživelo sedamdesetih godina prošlog veka.
Šta će to ime danas da znači potencijalnim kupcima novog modela Capri? Prosečnom kupcu verovatno ne mnogo. Prosečan kupac automobila nije poznavalac automobilizma, još manje automobilske istorije. Mogao je novi Capri da se zove i “rum koktel” ili “čoko-moko”, niko ne bi primetio razliku… A istinske zaljubljenike u automobile će ime ovog automobila samo da nervira.
Da je bar novi Capri sportki kupe, pa i električni, priča bi imala smisla, jer bi moglo da se pravi lepo poređenje sa pretkom kroz matketinške kampanje. Ali ovako – bio nekad kupe, sad je krosover, ali dobro nema veze, verujte nam to je njegov duhovni naslednik. Nema mnogo logke…
Ovakvih primera ima još mnogo, besmisleno je nabrajati, problem je jasan. Problem je što danas svaku ozbiljnu industriju vode menadžeri, a ne kreativci. Zapravo, to je problem samo jedne manjine kojoj ovakve odluke smetaju. Iz ugla profita, one su verovatno potpuno opravdane i logične, kao i to da James Bond promeni pol…