Nakon što je Ford Fiesta zvanično povučena iz proizvodnje 2023. godine, mnogi su pomislili da je kraj za jedan od najpopularnijih evropskih gradskih automobila. Ipak, najnovije informacije ukazuju na to da Fiesta možda nije rekla poslednju reč
Ford i Volkswagen, nakon uspešne saradnje na modelima Explorer i Capri, razmatraju nove zajedničke projekte. Među njima bi se mogla naći i električna verzija Fieste, bazirana na VW MEB Entry platformi, sa dometom do 450 kilometara i modernim dizajnom koji bi pratio uduće Ford trendove.
Poslednji primerak modela Ford Fiesta sišao je s proizvodne trake u Kelnu, u Nemačkoj, u julu 2023. godine, čime je značajno promenjen automobilski pejzaž u ovoj klasi. Ipak, uspeh dogovora koji je omogućio da modeli Ford Explorer i Capri koriste Volkswagenove platforme ID.4 i ID.5, otvara mogućnost iznenadnog povratka Fieste.
Iako ništa još nije zvanično potvrđeno, direktor prodaje i marketinga Volkswagena, Martin Sander, ekskluzivno je za britanske medije izjavio da je originalna saradnja Forda i Volkswagena na električnim vozilima bila „veoma, veoma, veoma uspešna“ i da „ne želi da isključi mogućnost da ponovo podele tehnologiju u budućnosti“.

Ova saradnja bi mogla da otvori vrata novoj generaciji malih automobila i superminija sa Fordovim logotipom, zasnovanih na skraćenoj MEB Entry platformi koja bi trebalo da bude osnova za modele ID.1 i ID.2. Tako bi nova električna Fiesta mogla da ponudi domet do 450 kilometara i brzo DC punjenje snagom od 125 kW.
Ford se nalazi pred potencijalno ključnim periodom dok planira svoju budućnost na evropskom tržištu. Model Puma i dalje beleži odličnu prodaju, ali sa početnom cenom od preko 26.500 funti više ne spada u povoljne gradske automobile.
PROČITAJTE JOŠ:
Još jedna žrtva elektrifikacije – Zbogom za Ford Focus
Kao što je proizvođač ranije nagoveštavao – najpre povlačenjem modela Fiesta, a uskoro i Focusa, jer sve je teže ostvariti profit na gradskim automobilima i klasičnim porodičnim hečbekovima.
Ukoliko ovakav model zaista dođe do proizvodnje, verovatno će biti sličnih dimenzija kao serijska verzija ID.2 modela. Odlazeća Fiesta bila je dugačka 4.068 mm, što je samo 18 mm više od koncepta ID.2.
Šira postavka i nisko pozicionirana baterija kod Volkswagena trebalo bi da omoguće Fiestinom nasledniku dinamične vozne karakteristike koje krase moderne Ford modele, a bio je uvek i zaštitni znak modela Fiesta.