Ponekad, ali samo ponekad automobilski proizvođači usliše poneku želju istinskih zaljubljenika u automobile i predstava nešto što nije ni SUV, a ni ne ide na struju. Tako je stigao i dugo očekivani BMW M5 Touring, “karavan” visokih performansi sa 727 konjskih snaga i plug-in hibridnim pogonom
Novitet cilja na tradicionalne porodične, ili bolje reći “wanna be” porodične automobile Mercedes-AMG i Audi RS, a zapravo stinske sportiste. BMW M ne predstavlj uvek varijantu karavana svojih sedana visokih performansi, ali nakon E61 modela iz sredine 2000-ih, M5 Touring se vraća, sa potpuno novim, savremnijim pogonskim sklopom u odnosu na prethodni model sa raskošnim V10 motorom.
PROČITAJTE JOŠ:
Stigao je novi električni Audi A6 e-tron – Upoznajte ga
Nova Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid – Ergela od 782 KS
Pored novog M5 salona, koji je predstavljen pre nekoliko meseci na Goodwood festivalu brzine, novi Touring dolazi sa istim značajnim unapređenjima pogonskog sklopa, kao i sa robusnim stilom i performansama u rangu superautomobila. Pogon se temelji na istom 4,4-litarskom, twin-turbo V8 motoru koji je spojen sa električnim motorom postavljenim između motora i osmostepenog menjača.
Kombinovana maksimalna snaga iznosi 727 konjskih snaga, sa 1.000 Nm obrtnog momenta koji se prenosi na sve četiri točka. Ovaj automobil će do 100 km/h stići za 3,6 sekundi, 0,1 sekundu sporije od salona, a maksimalna brzina će biti 250 km/h, odnosno 305 km/h sa BMW Driver’s Package-om.
Pored poboljšanja performansi, električni motor je takođe sposoban da pokreće M5 Touring do 67 km prema WLTP ciklusu, zahvaljujući bateriji od 18,6 kWh. Ovo je malo manje od 100 km koje može da pređe novi AMG E 53 karavan, ali konkurent iz Štutgarta ima benzinski motor od “samo” šest cilindara.
Izmene na novom M6 touring-u uključuju specijalno razvijen karoserijski dizajn – prvi put za bilo koji M5 Touring – koji je 75 mm širi napred i 48 mm širi pozadi, uz opsežan program ojačanja koji uključuje ojačanja iznad i ispod motora, preko transmisijskog tunela i ispod zadnje osovine.
Touring takođe ima dodatno ojačanje oko prtljažnika koji raspolaže sa i dalje solidnih 500 litara sa zadnjim sedištima na mestu i do 1.630 litara kada su sedišta spuštena. U poređenju, standardni BMW 5 Serija Touring, bilo da je u električnoj i5, plug-in hibridnoj ili čistoj benzinskoj varijanti, ima između 560-570 litara. Međutim, iovako umnjen prtljažnik je veći od novog AMG E 53, koji nudi samo 460 litara.
Uz značajno revidiranu šasiju dolazi i najmoderniji sistem pogona na sve točkove koji može da funkcioniše u režimima pogona na sve točkove i čisto zadnjeg pogona. Pored toga, tu je BMW-ov elektronski kontrolisani diferencijal sa ograničenim proklizavanjem na zadnjim točkovima.
Ponuđeni režimi vožnje mogu da kontrolišu gotovo sve elemente uključujući pogonski sklop, kočnice, amortizere, upravljanje, sistem pogona na sve točkove i regenerativno kočenje.
Kao i kod većine BMW M modela, točkovi su različitih dimenzija, sa prednjim točkovima od 19 inča i zadnjim od 20 inča, oba “obuvena” u Michelin Pilot Sport pneumatike. BMW još uvek nije saopštio težinu vozila, ali sigurno je da će biti još veća od 2.430 kg koliko teži salon.
Ali pored što je model visokih performansi, M5 Touring treba da bude vodeći karavan brenda, što podrazumeva I praktičnost. Ovaj model to čini sa mnogo vrhunskih tehničkih dodataka uključujući jedinstvena M Sport sedišta, pun paket aktivnih bezbednosnih elemenata i BMW-ov impresivan dvostruki ekran za infotainment i prikaz informacija za vozača. Kabina je standardno opremljena Merino kožnim sedištima, i po prvi put može se opcioniše sa staklenim krovom dužine cele kabine.