Kia ne odustaje od dominacije na evropskom tržištu, a najnoviji potez u toj strategiji je sveobuhvatno osveženje njihovog najprodavanijeg SUV-a, modela Sportage. Cena će biti saopštena po dolasku na tržište Srbije, ali ne očekuju se veće promene u poređenju sa aktuelnom verzijom
Nova verzija modela Sportage ne menja pravila igre, ali donosi unapređene elektrifikovane pogone i osvežen izgled – kako spolja, tako i iznutra. Kia ostaje pri odluci da u Evropi nudi samo verziju sa kraćim međuosovinskim rastojanjem, za razliku od dužih varijanti koje su rezervisane za korejsko, američko i australijsko tržište.

Kako bi olakšala izbor kupcima, Kia uvodi tri jasna paketa opreme: Pure, GT-Line i GT-Line S. Svi paketi obuhvataju različite elektrifikovane pogonske jedinice – klasične benzince, hibride i plug-in hibride – uz mogućnost izbora manuelnog ili automatskog menjača, te pogona na prednje ili sve točkove.

Svi modeli dobijaju osvežen dizajn eksterijera, inspirisan futurističkim linijama Kia električnih modela. Tu su nova, uspravna LED svetla sa dnevnim svetlima u zvezdastom obliku koja se spajaju sa maskom hladnjaka. GT-Line verzije dobijaju i robusniji branik sa integrisanim maglenkama.

Zadnja svetla zadržavaju oblik, ali imaju novu unutrašnju LED grafiku. Branik je restilizovan, dok su felne dostupne u rasponu od 17 do 19 inča. Dostupne su i nove boje karoserije.
Najveće promene vide se u unutrašnjosti, gde je Sportage dobio potpuno novu komandnu tablu, dizajniranu na osnovu povratnih informacija korisnika. Velika ventilaciona rešetka iznad ekrana je uklonjena, a sam displej sada deluje savremenije zahvaljujući tanjim okvirima, iako su dimenzije i funkcije ostale gotovo iste.

Svi modeli dolaze sa 12,3-inčnim centralnim ekranom osetljivim na dodir, dok samo najviši paket opreme GT-Line S ima i dodatni digitalni ekran ispred vozača. Ostale verzije imaju manji, 4,3-inčni ekran i jednostavne digitalne instrumente.
Novi softver omogućava povezivanje više Bluetooth uređaja – na primer, jedan za Google Maps, drugi za puštanje muzike. Novi sistem uključuje i opciju brzog pristupa najčešćim funkcijama prevlačenjem prsta nadole po ekranu.

Dodata je i glasovna komanda zasnovana na veštačkoj inteligenciji, koja prepoznaje složenije zahteve, od navođenja sa više tačaka do preporuka muzike. GT-Line S verzija donosi i 10-inčni head-up displej, koji sada prikazuje informacije i iz Apple CarPlay i Android Auto aplikacija.
Fizičke komande za klimu i multimediju ostaju, ali su površine finije sa mat metalik efektom, umesto lakirane plastike – potez koji su kupci posebno tražili, kako bi se izbegle ogrebotine i otisci prstiju.

Volan je preuzet iz novijih Kia modela i ima dvokraki dizajn. Kod GT-Line verzija tu su i kontrastni umeci u beloj boji, u skladu sa detaljima na sedištima.
Svi pogoni se oslanjaju na 1,6-litarski turbo benzinac sa četiri cilindra. Ulazna verzija koristi 48V blagi hibridni sistem koji pomaže radu agregata i produžava start-stop funkciju. Dostupna je sa manuelnim šestostepenim ili sedmostepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom, snage 148 KS i pogonom na prednje točkove.
PROČITAJTE JOŠ:
Predstavljena je nova Toyota RAV4 – Hibrid postaje standard
Novi Jeep Compass – Okrenut porodici, a ne avanturi
Sledi puni hibrid, koji sada ima 235 KS (28 KS više nego ranije) zahvaljujući snažnijem elektromotoru. Kombinuje se sa automatskim menjačem sa šest brzina i standardno pokreće prednje točkove, dok je 4×4 dostupan uz najviši paket opreme.

Na kraju, plug-in hibrid sada razvija 283 KS (povećanje za 42 KS). Kia za sada nije objavila podatke o dometu na struju, koji je u prethodnom modelu iznosio oko 64 km. Ipak, konkurenti poput novog VW Tiguana već nude domete do 124 km, pa bi ovo mogla biti slaba tačka Sportage PHEV verzije.
Za razliku od 2022. kada je ova generacija lansirana, 2025. godina donosi znatno oštriju konkurenciju. Novi VW Tiguan i njegov brat Cupra Terramar nude napredniju hibridnu tehnologiju i sofisticiraniju unutrašnjost. Hyundai Tucson ostaje najbliži rođak i konkurent, dok se na horizontu pojavljuju nova izdanja Toyote RAV4 i Mazde CX-5.