Toyota je predstavila potpuno novi Urban Cruiser, model koji će na tržište kompaktnih električnih SUV vozila na baterije doneti inovativan dizajn, prostran enterijer i mnogobrojna napredna tehnološka rešenja
Poznavaoci automobilskih dešavanja se sećaju Tojotinog modela Urban Cruiser koji je na evroskom tržištu debitovao 2008. godine. I pored kvaliteta ovaj model nije ostvario zapaženiji rezultat, kao da to nije bio pogodan trenutak za promociju gradskog krosovera, klase koja je danas jedna od najpopularnijh. Zapravo kalse koja polako eliminiše standardne modele B segmenta.
PROČITAJTE JOŠ:
Predstavljen je električni sedmosed, novi Hyundai IONIQ 9
Novi Renault 4 – Lifestyle ikona ili narodni automobil?
Novitet je zadržao gabarote, krosover orijentaciju, ali ozbiljan zaokret je učinjen po pitanju pogona, pogotovo kada se uzmu u obtir Toyota standardi. Naime, novitet nema klasične SUS motore, čak nije reč ni o hibridu, već je u pitanju potpuno eletrični model.
Uvođenje ovog noviteta označava još jedan važan korak u Tojotinoj strategiji da brojnim rešenjima kupcima ponudi veliki izbor tehnologija elektrifikovanog pogona širom Evrope. Do 2026. godine Toyota će imati 15 vozila s nultom emisijom u svom programu, uključujući šest električnih vozila na baterije koja koriste platformu posebno konstruisanu za električna vozila.
Dimenzije Urban Cruiser-a su nešto veće u odnosu na Tojotin potpuno hibridni, kompaktni SUV, Yaris Cross. Ukupna dužina iznosi 4.285 mm, širina 1.800 mm, u visinu meri 1.640 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2.700 mm. Relativno dugo međuosovinsko rastojanje Urban Cruisera (duže za 140 mm u odnosu na Yaris Cross) zaslužno je za prostranu i praktičnu unutrašnjost.
Zahvaljujući kliznom sistemu zadnjih sedišta, razmak između putnika napred i pozadi može se lako podesiti kako bi se stvorio prostor koji se može uporediti s mnogo većim SUV vozilima. Sedišta se preklapaju u konfiguraciji 40:20:40 i, takođe, mogu da se nagnu.
Urban Cruiser će biti ponuđen s dve baterije i opcijom pogona na prednje ili na sva četiri točka. Baterija od 49 kW biće dostupna isključivo u verziji s prednjim pogonom, isporučujući snagu od 144 KS. Osim ove baterije, za verziju s prednjim pogonom predviđena je i baterija od 61 kW, a ovaj model raspolaže sa 174 KS.
Kao autentični SUV, Urban Cruiser će takođe biti u ponudi i s pogonom na sve točkove. Za potrebe ove verzije baterija od 61 kW daje snagu od 184 KS. Dodatni motor snage 65 KS, koji je smešten na zadnju osovinu, omogućava ravnomerne i sigurne performanse na rastresitim i klizavim površinama, pružajući bezbrižnost u teškim uslovima i bolji doživljaj u vožnji.
Sistem takođe obezbeđuje kontrolu za pomoć pri spuštanju (Downhill Assist Control) i režim za vožnju u terenskim uslovima (Trail Mode) tako što detektuje i kočenjem usporava točak koji se preterano okreće, preusmeravajući obrtni moment na suprotni točak. Model s pogonom na prednje točkove opremljen je režimom vožnje po snegu (Snow Mode) koji kontroliše obrtni moment, kako bi se smanjilo proklizavanje točkova prilikom vožnje po putevima prekrivenim snegom.
Enterijer je takođe revidiran. Prednji panel elegantno objedinjuje digitalnu instrument tablu dijagonale 10,25 inča i multimedijalni ekran od 10,1 inča u jednu jedinicu. Ostala dodatna oprema, u zavisnosti od varijante, uključuje električno podešavanje vozačevog sedišta, JBL premium audio sistem i fiksni panoramski krov.