Home » Novi Audi Q6 e-Tron tvrdi – Elektrika is not dead!
NOVITETI

Novi Audi Q6 e-Tron tvrdi – Elektrika is not dead!

Tržište električnih automobila prema svim merilima usporava, ali se to ne primećuje kada su noviteti koji pristižu u pitanju. Predstavljen je novi Audi Q6 e-Tron, a ovaj model cilja na sve veće tržište srednje velikih SUV vozila

Izgled Q6 e-Tron-a deluje prilično poznato. Ovaj model osnovu deli sa novim električnim Porsche Macan-om, ali sadrži dosta Audijevih prepoznatljivih dizajnerskih detalja, kao što su velika, sada “kobajagi” rešetka hladnjaka na prednjem delu, a tu su i prošireni lukovi točkova napred i pozadi.

PROČITAJTE JOŠ:

Novi Volkswagen Tayron – Porodični SUV sedmosed

Upoznajte potpuno novi Audi Q5 – Poslednji sa benzinskim i dizel motorima

Što se dimenzija tiče, Q6 e-Tron nije mnogo manji od Q8 e-Tron. Novi Q6 je dug 4,77 metara, u poređenju sa 4,9 metara kod Q8, ali i dalje ima istu širinu, dok je SUV verzija nekoliko centimetara viša. Kada je reč o prostoru za prtljag, Q6 e-Tron ima zapreminu od 526 litara u zadnjem delu, kao i dodatni prostor od 64 litra ispod haube.

Audi je oduvek bio lider u tehnologiji svetala, ali sa modelom Q6 čini još jedan korak napred. Novi model dolazi sa drugom generacijom OLED tehnologije, koja značajno povećava snagu osvetljenja. Prednja dnevna svetla sada imaju 61 segment (u poređenju sa 10 kod Q4 e-Tron-a), dok zadnja svetla imaju po 60 piksela po segmentu, u poređenju sa prethodnih šest.

To omogućava dodatne opcije prilagođavanja osvetljenja napred i pozadi, sa nekoliko svetlosnih oblika za prednja i zadnja svetla, uključujući animiranu osvetljenost pozadi. Audi navodi da ovo nije samo za zabavu i šou – na primer, ako naglo zakočite ili uključite sva četiri svetla, Q6 e-Tron će prikazati crveni trougao upozorenja u zadnjim svetlima. Kod asistenta za automatsko parkiranje, strelice se prikazuju na svetlima u režimu vožnje unazad, što ukazuje na namere vozača.

U enterijeru je takođe došlo do velikih promena. Dizajn enterijera sada je znatno jednostavniji i svedeniji, sa manje fizičkih dugmadi i dosta crnih sjajnih panela. Ipak, postoji nekoliko tastera na centralnoj konzoli, kao i veliki panel na vozačevim vratima za kontrolu svetala, brava, memorije sedišta i podešavanja retrovizora. Novi Q6 ima volan sličan onom na Q4, sa tasterima osetljivim na dodir – što će verovatno naići na osudu mnogih.

Najveću pažnju privlači novi „Digital Stage“, veliki zakrivljeni panel sa 11,9-inčnim digitalnim instrumentima i centralnim infotainment ekranom od 14,5 inča. Dostupan je i ekran širine 10,9 inča kao opcija. Ovaj interfejs donosi novi softver i dizajn grafike, sa Android centralnim ekranom, sličnim kao kod Volkswagen infotainment sistema, ali s Audijevim karakterističnim detaljima.

Nov glasovno kontrolisan sistem podržava oko 800 funkcija u vozilu. Pored standardnih funkcija, kao što su pozivanje, navigacija i klima, moguće je dobiti informacije o kursu valuta ili pomoć u upoznavanju osnovnih funkcija automobila.

Q6 e-Tron ima nekoliko pogonskih varijanti: Sport, Sport Performance i Sport Quattro. Standardni Sport model ima bateriju od 83 kWh, dok Performance i Quattro modeli koriste bateriju od 100 kWh.

Snaga ide od 248 KS za Sport, do 302 KS i 382 KS za Performance i Quattro verzije. Najsnažniji SQ6 e-Tron ima 482 KS (509 KS uz launch control) i ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,3 sekunde, uz maksimalnu brzinu od 230 km/h.

Foto: Audi