Novi Renault 4 mnogo toga deli sa pretkom, pa i samu koncepciju, jer ne treba zaboraviti da je Renault 4 zapravo bio preteča današnjih crossover modela – sposoban za vožnju po putu, ali i van njega
Inspirisan R4 modelom iz šezdesetih, kao i konceptom 4EVER Trophy iz 2022. godine, automobil koji sada vidite upravo je u potpunosti predstavljen na Sajmu automobila u Parizu. Novi Renault 4 će se hrabro upustiti u uborbu u vrlo konkurentnom B-segmentu tržišta električnih SUV-ova.
Jedno od pitanja koje mnogi postavljaju na forumima, je to da li će novi Renault 4 biti prevoz za široke narodne mase, kao što je bila njegova prva generacija predstavljena pre više od šest decenija, ili će to biti gradski lifestyle krosover? Po svemu sudeći, novi Renault 4 će ipak biti više okrenut lifestyle segmentu tržišta, možda sa manjim akcentom na premijum karakteru.
PROČITAJTE JOŠ:
Duster broj veći – Upoznajte Bigster, novi Dacia SUV
Francuski DS predstavio studiju SM Tribute, kao omaž slavnom pretku
Iako deli “AmpR Small” platformu sa modelom Renault 5, Renault 4 dugačak 4,14 metara je 220 mm duži od svog „brata“, od čega je 80 mm u dužem međuosovinskom rastojanju. Model 4 je približno širok kao model 5, ali je nešto viši; prtljažnik od 420 litara (1.400 litara sa spuštenim sedištima) i prostranija zadnja klupa čine ga nesumnjivo praktičnijim izborom.
Renault 4 sadrži brojne estetske elemente originala, koji je prodat u više od osam miliona primeraka tokom 33 godine proizvodnje. Ipak, novitet je modernizovan za u skladu sa trenutnim atandardima.
Proporcijama, automobil podseća na svog prethodnika sa ravno odsečenim prednjim delom i kosim vratima prtljažnika koji se nisko otvara, što olakšava pristup. Široka linija ramena, mala i izdužena zadnja svetla, i krovni spojler upotpunjuju izgled novog automobila.
Unutrašnjost, barem prednji deo kabine, preuzet je sa novog Renault-a 5. Oprema obuhvata par ekrana, pri čemu je glavni ekran od 10 inča pokretan infotainment sistemom zasnovanim na Google-u. Sistem podržava Apple CarPlay i Android Auto. Ispod glavnog displeja nalazi se par ventilacionih otvora, plus red lako dostupnih tastera za kontrolu klime.
Pošto Renault 4 deli platformu sa modelom 5, nije iznenađujuće da je tehnologija unutar njega identična. Pseudo-SUV će biti ponuđen sa istim baterijama od 40 kWh ili 52 kWh, pri čemu model sa većom baterijom ima predviđeni domet do 400 kilometara. Manji, pristupačniji sistem baterija, prema proizvođaču, ima domet veći od 300 kilometara.
Ako se odlučite za verziju „Comfort“, dobijate i snažniji motor. Osnovni model sa 118 KS/225 Nm sa prednjim pogonom unapređen je na jedan motor sa 148 KS/245 Nm – omogućavajući ubrzanje od 0-100 km/h za manje od 8,5 sekundi. Takođe, ima brže punjenje; 80 kW kod modela „Urban“ u poređenju sa 100 kW kod modela „Comfort“. Velika baterija kod modela 5 može se napuniti od 15 do 80 odsto za oko 30 minuta, a Renault je potvrdio da model 4 može postići ovaj rezultat u istom vremenskom okviru.
Renault tvrdi da model 4 ima čak 26 pomoćnih sistema za vozača, kao i My Safety prekidač koji se može naći na nekoliko drugih modela ove marke – omogućavajući vozačima da personalizuju sigurnosne sisteme i programiraju ih putem jednog tastera. Renault je takođe potvrdio da će model 4 biti prvi njihov automobil sa vožnjom pomoću jedne pedale, koja maksimizira regenerativno kočenje automobila.
Renault 4 će se proizvoditi zajedno sa modelom 5 u fabrici na severu Francuske. Proizvodnja počinje u martu sledeće godine, a prvi automobili će biti dostupni tokom leta.