Home » Novi Volkswagen Tayron – Porodični SUV sedmosed
NOVITETI

Novi Volkswagen Tayron – Porodični SUV sedmosed

Novi Volkswagen Tayron bi mogao da se smesti u klasu SUV modela iznad modela Tiguan, od kojeg nudi više prostora i čak sedam sedišta, ali cenom, klasom i motorizacijom novi Tayron ipak ne predstavlja konkurenciju luksuznom SUV modelu Touareg. Cena koš nije poznata

Volkswagen Tayron deli mnoge elemente sa najnovijim Tiguanom, ali nudi broj veću karoseriju, prostor za sedam osoba i još više napredne tehnologije. Čak je i veći od Škode Kodiaq, s kojim deli mnogo sličnosti, što bi moglo izazvati malu “porodičnu dramu” u segmentu gde je Škoda do sada dominirala.

PROČITAJTE JOŠ:

Duster broj veći – Upoznajte Bigster, novi Dacia SUV

Upoznajte potpuno novi Audi Q5 – Poslednji sa benzinskim i dizel motorima

Sa dužinom od 4.770 mm, novi Tayron se sigurno bolje pozicionira kao veliki SUV sa sedam sedišta nego prethodni Tiguan Allspace. Novi model ima nov dizajn, stvarajući jasnu razliku između njega i kompaktnijeg Tiguana. Ipak, Tayron nije previše blizu po veličini i klasi perjanici Touaregu, koji služi kao luksuzni model marke u višem delu SUV tržišta.

U kabini Tayron nudi sedišta za do sedam osoba i prostran prtljažni prostor. Ovaj prostor iznosi do 885 litara u verziji sa pet sedišta, odnosno 850 litara za sedmosed sa sklopljenom trećom klupom. U punoj konfiguraciji sa sedam sedišta, prtljažni prostor iznosi i dalje upotrebljivih 345 litara.

Sve ove brojke su veće u poređenju sa Škodom Kodiaq, koja nudi između 725 i 640 litara prostora, ili 340 litara kada su sva tri reda podignuta.

Drugi red sedišta u Tayronu može se pomerati u odnosu 60:40 i nudi jednostavnu funkciju klizanja za lak pristup sedištima u trećem redu. Takođe ima podesive naslone i Isofix tačke za dečja sedišta.

Kokpit je, podrazumeva se, digitalizovan uključujući i instrument tablu. Bežični Android Auto i Apple CarPlay dolaze kao standard, a u zavisnosti od specifikacija za pojedina tržišta, Tayron će imati i integraciju sa ChatGPT-om za glasovne komande.

Pogon Tayrona sastoji se od usavršenih pogonskih agregata koji se mogu naći i u Tiguan-u, kao i u Škodinom Kodiaq-u. Odnovni model pokreće blagi hibridni benzinski motor od 1,5 litara sa 148 KS, a tu su i dve verzije “čistog” benzinca od 2,0 litara sa 204 KS ili 262 KS. Takođe su dostupne dve dizel opcije od 2,0 litara sa 148 KS ili 190 KS, sve povezane sa sedmostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom.

Ipak, očekuje se da će u Evropi najveću prodaju imati dve plug-in hibridne verzije sa snagom od 200 KS ili 268 KS. U oba slučaja, sistem kombinuje benzinski motor od 1,5 litara sa četiri cilindra i šestostepeni menjač sa hibridnim modulom koji uključuje električni motor i bateriju kapaciteta 19,7 kWh.

Obe benzinske verzije od 2,0 litara i snažniji dizel nude se sa 4Motion pogonom na sve točkove, dok su ostale verzije Tayron-a sa pogonom na prednje točkove. Tayron podržava opciono prilagodljive amortizere sa dvostrukim ventilima, kao i novu generaciju VW-ovog progresivnog upravljanja.