Home » Opelov razvoj sedišta – Od kočije do AGR sertifikata
AKTUELNO

Opelov razvoj sedišta – Od kočije do AGR sertifikata

Već 125 godina, brend Opel se trudi da vrhunske tehnologije učini dostupnim svima – a damo jedno od polja na kojima se Opelovi inženjeri posebno trude da daju maksimum su komfori kvalitet sedišta.

Odgovarajuća sedišta su ključna za bezbednost i udobnost – jer ergonomična sedišta, prilagođena leđima, omogućavaju vozačima opuštenost čak i tokom dugih putovanja. Opel pridaje veliku pažnju ovom aspektu još od proizvodnje svog prvog automobila, Patentmotorwagen System Lutzmann. Kupci sada mogu iskusiti najnovija dostignuća u vrhunskoj udobnosti sedišta u novim modelima Opel Grandland i Opel Frontera.

Nova Opel Frontera i Opel Grandland impresioniraju, između ostalog i inovativnim sedištima. Novo razvijena Intelli-Seats sedišta za vozača i suvozača već su dostupna u porodici prilagođenom i posebno povoljnom Opel Frontera modelu.

Poseban prorez u sredini sedišta smanjuje pritisak na trtičnu kost. Ova patentirana funkcija Intelli-Seat omogućava opušteno i udobno iskustvo vožnje čak i tokom dugih putovanja. Po želji, grejanje sedišta pruža dodatnu prijatnost tokom hladnih dana.

Pored toga, sedišta su izrađena sa velikom pažnjom i dostupna su u tkaninama od potpuno održivih recikliranih materijala, čime se Opel uklapa u svoj pristup „Greenovation“.

U potpuno novom vrhunskom SUV modelu Grandland, Intelli-Seat ergonomska funkcija već dolazi kao standardna u svim prednjim sedištima. Za one koji traže još veću udobnost, novi dobitnik nagrade „Zlatni volan 2024“ dostupan je i sa ergonomskim Intelli-Seat Pro sedištem (presvučenim Napa kožom) koje je sertifikovano od strane AGR-a.

Opel je dodatno razvio ovo sedište i dodao nove funkcije za udobnost. U modelu Grandland, prvi put su dostupni podesivi bočni oslonci. Dva vazdušna jastuka u bočnim delovima naslona povećavaju bočnu potporu i mogu se podešavati prema ličnim preferencijama.

Pored toga, sedišta vozača i suvozača nude ventilaciju, razne masažne programe i mnoge druge funkcije. Intelli-Seat Pro predstavlja trenutno vrhunsko sedište u Opelovoj ponudi po pitanju udobnosti i mogućnosti prilagođavanja.

Krajem 19. veka, ljudi nisu mogli ni da zamisle tehnološki sofisticirana sedišta kakva danas poznajemo – tada je fokus bio na snazi motora, dok je udobnost bila u drugom planu. Automobili su još ličili na kočije, kao i sedišta. Na primer, Opel Patentmotorwagen „System Lutzmann“ iz 1899. godine: ne samo da je ceo automobil podsećao na kočiju, već su i sedišta sa uspravnim naslonom bila takva.

Naravno, nije bilo mogućnosti za podešavanje sedišta. Umesto toga, Opel je stavio akcenat na jedan detalj koji je tada predstavljao veliku prednost u udobnosti: klupa je već tada bila luksuzno tapacirana kožom.

Trideset godina kasnije, 1929. godine, sedište u Opel 4/20 „Moonlight Roadster“-u i dalje je bilo fiksna klupa. Međutim, bilo je postavljeno znatno niže, omogućavajući putnicima da istegnu noge ispred sebe, slično današnjim automobilima. U četvorovratnim modelima i limuzinama, prednja sedišta mogla su se preklapati.

Sledeći korak u razvoju brzo je usledio sa modelom Opel 1.8 Litre: prednja sedišta su sada mogla da se podešavaju u dužini. Brošure iz tog vremena navodile su: „Podesiva prednja sedišta su poput klub-fotelja: duboka i udobna, sa komfornim naslonima.“ Model 1.2 Litre Regent imao je još jednu izuzetnu funkciju: „Široka, udobna i primamljiva prednja i zadnja sedišta. Veliki prtljažnik se otvara jednostavnim preklapanjem zadnjeg naslona napred.“ Dakle, kombinacija udobnosti i praktičnosti bila je već na agendi 1931. godine.

Od ranih 1950-ih, sedišta Opel Olympia bila su pričvršćena na metalni okvir i mogla su se podešavati u dužini. Kako bi se olakšao ulazak zadnjim putnicima, nasloni prednjih sedišta mogli su se preklapati prema napred. 1956. godine, Opel Kapitän L otišao je korak dalje sa dodatnom udobnošću sedišta. „Putnik na svakom pojedinačno podesivom prednjem sedištu može neprimetno oboriti naslon do horizontalnog položaja, jednostavnim povlačenjem poluge i naslanjanjem unazad,“ pisalo je u opisu. Takozvano „relax“ ili „reclining“ sedište bilo je rođeno.

Kasnije, Opel GT iz 1968. godine bio je prava ikona stila. Njegova niska sportska sedišta nudila su vrhunsku podršku tela, idealnu za sportski stil vožnje. Opel je 1980-ih dodao još više funkcionalnosti svojim sedištima. Na primer, Opel Monza nudio je luksuzna prednja sedišta sa integrisanim naslonima za glavu i podesivim bočnim osloncima.

Tokom poslednjih decenija, Opel je dosledno unapređivao svoja sedišta kako bi ispunio sve veće zahteve za udobnošću i ergonomijom. Danas, Opelova sedišta ne samo da pružaju izuzetnu podršku leđima, već su i tehnološki napredna, uz dodatke poput masažnih funkcija, grejanja i ventilacije.

Sa inovacijama poput Intelli-Seats i Intelli-Seat Pro sedišta, brend nastavlja da podiže standarde u industriji, ostajući veran svojoj tradiciji i misiji – da luksuz učini dostupnim svima.