Renaultov sportski brend Alpine predstavio je svoj drugi potpuno električni model – A390, dinamični fastback SUV koji cilja na konkurente poput Porsche Macana. Opremljen sa tri elektromotora (jednim napred i dva pozadi), aktivnom raspodelom obrtnog momenta i ukupnom snagom do 464 KS
Model A390 je najavljen još prošle godine konceptom A390_ß, a sada je predstavljen u svojoj konačnoj, serijskoj verziji. Zadržao je prepoznatljive elemente – LED svetlosnu traku pune širine i elegantna dnevna svetla, uz nešto „pitomije” otvore i linije koji olakšavaju masovnu proizvodnju.
A390 ima prepoznatljivu siluetu kupea sa povišenim klirensom, krovne linije blago spuštene prema zadnjem kraju i zadnja vrata čije su kvake diskretno skrivene u stubu C. Na zadnjem delu se nalazi praktičan gepek zapremine 532 litra.

Novi Alpine A390 koristi AmpR Medium platformu (koja se koristi i u modelima Renault Austral i Nissan Ariya) i dugačak je 4.615 mm, širok 1.885 mm i visok 1.532 mm. Dakle, nešto je kompaktniji od Porsche Macana, ali vrlo sličan modelima kao što su Cupra Tavascan, Ford Capri i Kia EV6, sa kojima će se direktno nadmetati.
PROČITAJTE JOŠ:
“Žao mi”, kažu Kinezi – novi Xiaomi YU7 pretekao Teslu
Predstavljena je potpuno nova električna Nissan Micra
Na početku će biti dostupne dve verzije sa tri motora – GT i GTS. Model GT razvija 395 KS i 650 Nm, dok GTS isporučuje 464 KS i 808 Nm obrtnog momenta. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 4,8 sekundi za GT, odnosno 3,9 sekundi za GTS – brže i od Porsche Macan-a 4S.

Obe verzije koriste bateriju od 89 kWh, koja omogućava domet do 550 km, u zavisnosti od verzije, uz podršku za brzo DC punjenje do 190 kW – od 15 do 80% za manje od 25 minuta. Dostupno je i trofazno AC punjenje (11 kW standardno, 22 kW opciono), kao i dvosmerno punjenje (vehicle-to-grid).
Alpine A390 se promoviše kao “pravi sportski automobil sa pet sedišta”, iako teži nešto preko 2.100 kilograma. Raspodela mase je gotovo idealna – 49:51 između prednje i zadnje osovine. Zahvaljujući nisko postavljenoj bateriji u podu, težište vozila je nisko, a Alpine je razvio i posebnu pasivnu suspenziju i moćnije kočnice.

Postoji pet režima vožnje, uključujući Track za sportskiju vožnju. Alpine ne pokušava da kopira zvukove benzinskog motora – sistem Alpine Drive Sound nudi dva posebna audio doživljaja, ali bez veštačkih menjanja brzina poput onih kod Hyundai Ioniq 5 N, koje mnogi smatraju previše “veštačkim”.
Enterijer preuzima dizajn table iz Renault Australa, sa dva velika ekrana okrenuta ka vozaču i Google infotainment sistemom. Tu je i napredni telemetrijski sistem iz manjeg A290 koji prikazuje informacije poput G-sila.

Sportski upravljač sa F1 inspiracijom, „Overtake” dugme i podešavanje regenerativnog kočenja daju dodatnu notu ekskluzivnosti. U GTS varijanti, standardna su Sabelt sportska sedišta presvučena Napa kožom.
A390 će biti jedini automobil u klasi sa tri elektromotora i aktivnom raspodelom obrtnog momenta ispod cene od 100.000 evra. Osnovni modeli će koštati oko 65.000 evra, dok će GTS ići i do 76.000 evra. Prvi primerci očekuju se u drugom kvartalu 2026. godine.