Home » Predstavljen je Bugatti Tourbillon – Hibrid koji pomera sve granice
NOVITETI

Predstavljen je Bugatti Tourbillon – Hibrid koji pomera sve granice

Ne predstavlja se svakog dana potpuno novi Bugatti. Ovaj renomirani brend je već decenijama pionir u sferi hipera automobila, a novi Bugatti Tourbillon nije ništa drugačiji od modela Veyron i Chiron. Iako nije rekorder brzine, vanserijski je po mnogim drugim specifikacijama.

Kao što su bili modeli Veyron i Chiron i novi Tourbillon je automobil definisan brojevima, ali načini na koje su postignuti su veoma različiti od prethodnih, i verovatno još impresivniji. Kultni W16 motor je nestao, ali Bugatti nikada nije bio sklon smanjenju, te je taj agregat zamenjen potpuno novim, atmosferskim V16 motorom,

Kao dodatak, tu je i danas nezaobilazni hibridni modul sastavljen od tri elektromotora i baterijskog paketa od 25 kWh. Ukupna kombinovana snaga iznosi vrtoglavih 1.774 KS, a Bugatti je potvrdio da će Tourbillon imati i električni domet od 60 kilometara.

V16 motor Bugatti Tourbillona je razvijen u saradnji sa britanskim specijalistima, kompanijom Cosworth, i kada Tourbillon stigne u proizvodnju 2026. godine, biće prvi serijski automobil sa V16 motorom posle 85 godina. Sa zapreminom od 8,3 litara, ovo je zastrašujući agregat koji sam može proizvesti 987 KS, što  je praktično isto kao originalni Bugatti Veyron koji je imao pomoć četvorostrukog turbo punjača.

Uz ovaj motor su povezani tri elektromotora koji su nastali pod budnim nadzorom proizvođača električnih superautomobila Rimac, nakon što se integrisao sa kompanijom Bugatti u VW grupi. Prvi motor je postavljen između benzinskog motora i menjača, dok ostala dva pokreću potpuno elektrifikovanu prednju osovinu.

Bez fizičke veze između motora sa unutrašnjim sagorevanjem i prednje osovine, Bugatti je mogao da koristi slobodan prostor unutar centralnog tunela automobila za smeštaj baterijskog paketa od 25 kWh, ali i da pojednostavi i olakša konstrukciju. Tri elektromotora proizvode preostalih 788 KS kako bi se postigla zapanjujuća maksimalna snaga Tourbillona.

U ovoj fazi nema mnogo potvrđenih performansi, ali Bugatti kaže da će Tourbillon dostići 100 km/h za dve sekunde, 200 km/h za manje od pet sekundi, 300 km/h za manje od deset sekundi i 400 km/h za manje od 25 sekundi.

A šta je sa maksimalnom brzinom? Ciljana maksimalna brzina Bugatti Tourbillona je 442  km/h za  48 km/h manje od Bugatti Chiron Supersport 300+. To je cena uvođenja hibridne tehnologije, koja je uvek više naklonjnena ubrzanju, a ne maksimalnoj brzini.

Podršku ovom pogonskom sklopu daje potpuno nova šasija, koristeći najnovija dostignuća u tehnologiji kompozitnih materijala. Nova kompozitna struktura je izgrađena na sasvim drugačiji način od osnove modela Veyron i Chiron, sa zadnjom konstrukcijom od ugljeničnih vlakana i elementima kao što su usisnici za vazduh koji su sada integralni deo ukupne strukture automobila.

Prednje i zadnje oslanjanje kao u do sada montirano na aluminijumske podramove, ali su sada napravljeni od novih tankozidnih 3D odlivaka i koriste 3D štampu u cilju manjenja mase i povećanja čvrstine..

Ista tehnologija 3D štampe je takođe opsežno korišćena I u izradi oslanjanja. Novi multi-link sistem je za 45 procenata lakši od prethodnih kovanih elemenata u modelu Chiron. Kočnice su od karbon-keramike i kontrolisane su optimizovanim “by-wire” sistemom kočenja.

Unutar Bugatti Tourbillona, glavne dizajnerske teme iz Chiron-a su zadržane – tu su četiri vertikalno postavljena kontrolna točkića. Ovo je u kontrastu sa instrument tablom koja kao da je preuzeta iz sveta časovničarstva.

Tourbillon je takođe prvi Bugatti koji ima ekran za infotainment, Montiran je na mehanizam za sklapanje koji može promeniti orijentaciju ekrana u portretni ili pejzažni režim, u zavisnosti od upotrebe.

Proizvodnja novog modela neće početi do 2026. godine. Ukupno će biti proizvedeno 250 jedinica Bugatti Tourbillona, a svaka će startovati cenom od 3,8 miliona evra, bez poreza.