Novi Mercedes CLA sa EQ tehnologijom mogao bi biti najvažniji novi električni automobil predstavljen 2025. godine. Razlog za to nije samo u njegovom dizajnu ili tehnologiji, već u tome što postavlja nove standarde kada je u pitanju domet u svojoj klasi. Cena u Srbiji još nije poznata
Promocijom novog CLA, popularnog kompaktnog kupea ca četvora vrata, Mercedes pokušava da promeni mnogo toga. Ne samo da će novi CLA biti i električni model, već će pomeriti granice po pitanju autonomije. Novi Mercedes CLA250+ sa EQ tehnologijom može postići domet do 791 km prema WLTP ciklusu, što ga stavlja daleko ispred konkurencije.

Novi Mercedes CLA postiže ovako impresivan domet zahvaljujući ne samo velikom baterijskom paketu, već i izuzetno efikasnom električnom motoru i aerodinamičkom dizajnu koji omogućava maksimalno iskorišćenje energije.
PROČITAJTE JOŠ:
Predstavljena je serijska električna Kia EV4
Predstavljen je novi BMW iX – Povećana snaga i autonomija
Međutim, sve ove inovacije spakovane su u karoseriju koja ne izgleda toliko revolucionarno kao što bi se očekivalo. Mercedes je već pokušao sa avangardnom strategijom dizajna kod modela EQS i EQE, ali su ti modeli nisu prihvaćeni kako se očekivalo. Ovaj put, Mercedes bira tradicionalniji pristup, pa novi električni CLA izgleda kao klasična kupe-limuzina.

Mercedes ne planira da izneveri kupce automobla sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Osim električne verzije, CLA će biti dostupan i sa benzinskim motorima, koji će izgledati gotovo identično električnim modelima, osim otvorene prednje maske.

Osnovni model biće CLA250+, sa jednim motorom i 286 KS, koji će ubrzavati od 0 do 100 km/h za 6,7 sekundi i dostići maksimalnu brzinu od 209 km/h. Iznad njega nalazi se CLA350, koji dodaje drugi električni motor na prednju osovinu, čime postaje vozilo sa pogonom na sva četiri točka. Njegova snaga raste na 348 KS, a ubrzanje do 100 km/h pada na 4,9 sekundi.

Obe verzije imaju dvostepeni menjač na zadnjem motoru, što omogućava brže ubrzanje pri malim brzinama i efikasniju vožnju pri većim brzinama.
Još uvek nema mnogo informacija o hibridnim verzijama, ali se zna da će koristiti novi 1.5-litarski turbo benzinski motor sa 48V blagim hibridnim sistemom. Ove verzije će biti dostupne sa prednjim i pogonom na sva četiri točka, kao i sa elektrifikovanim osmostepenim dvostrukim kvačilom, uz tri različite izlazne snage.

Najveću pažnju privlači CLA250+ sa jednim motorom, jer će imati domet između 692 i 791 km. CLA350 sa pogonom na sva četiri točka koristi isti baterijski paket, ali ima domet od 670 do 769 km, zbog veće snage, povećane mase i dodatnog motora.

Mercedes je implementirao 800V električni sistem, što je prvi put u jednom od njihovih modela. Ovaj sistem omogućava ultrabrzo punjenje snagom do 320 kW, čime se može dodati 322 km dometa za samo 10 minuta.

Unutrašnjost donosi potpuno digitalno iskustvo, sa velikim ekranom koji se proteže preko cele instrument table. Ovaj displej uključuje instrument tablu, centralni ekran i opcioni ekran za suvozača. Glavni ekran ima 14 inča, dok vozački displej ostaje na 10,25 inča. Prtljažnik ima 405 litara, uz dodatni prednji prtljažnik od 101 litra.