Home » Predstavljena je nova Toyota RAV4 – Hibrid postaje standard
NOVITETI

Predstavljena je nova Toyota RAV4 – Hibrid postaje standard

Toyota je predstavila novu, šestu generaciju RAV4, jednog od svojih najvažnijih modela, ne samo u Evropi, već i širom sveta. Poslednja generacija bila je izuzetno popularna – treći najprodavaniji automobil na svetu tokom prošle godine

Kroz decenije, RAV4 je bio poznat po kvalitetnoj izradi, pravim off-road sposobnostima I, u poslednje vreme, izuzetnoj efikasnosti hibridnog pogona. Novi model nastavlja tim putem.

Iako su špijunske fotografije koje su kružile internetom već pokazivale mnogo, sada možemo videti konačan izgled serijske verzije. Novi RAV4 zadržava prepoznatljive proporcije prethodnika, ali donosi modernizovan prednji kraj sa LED svetlima u obliku slova C, sličnim onima na novom Priusu i modelu bZ4X.

Naglašene linije i proširenja oko točkova daju vozilu robusniji izgled. Pozadi se ističe novi logo modela smešten između svetala, koja su ugrađena u crnu ukrasnu traku na poklopcu prtljažnika.

PROČITAJTE JOŠ:

Novi Jeep Compass – Okrenut porodici, a ne avanturi
Novi Nissan Leaf od sada kao SUV, a Micra kreće na struju

Okosnica prodaje na većini tržišta biće plag in hibrid, dakle hibrid sa opcijom dopunjavanja baterije i vožnje u električnom modu. Nova litijum-jonska baterija visokog kapaciteta od 22,68 kWh omogućava produženi domet od 100 km u vožnji isključivo na struju, što je dovoljno za dnevne potrebe većine vozača.

Baterija je plod Toyotinog razvoja električnih vozila i omogućava znatno brže punjenje. Punjenje preko priključka s ugrađenim DC punjačem od 50 kW, što je inače retka opcija za SUV vozila D egmenta, može da dopuni bateriju od 10% do 80% za samo 30 minuta, u zavisnosti od uslova.

Inteligentni pogon na svim točkovima (AWD-i) kod plag in hibrida upravlja najvećom snagom u klasi (304 KS), što doprinosi uzbudljivom vremenu ubrzanja od 0-100 km/h za samo 6,1 sekundu.

U standardnoj hibridnoj verziji, novi RAV4 se takođe odlikuje Toyotinim najnovijim tehnologijama. Poboljšanjem menjača, jedinice za kontrolu snage, baterije i drugih komponenti, snaga motora je povećana, što obezbeđuje ravnomerno ubrzanje i brz start s trenutnim odgovorom na komandu vozača. AWD-i sada ima ukupnu snagu sistema od 191 KS, dok FWD verzija raspolaže sa 183 KS.

GR Sport varijanta, koja je prvi put uvedena 2022. godine, zadržana je i kod nove generacije. Ova verzija donosi širu osovinu za 20 mm, sportske amortizere i opruge, ojačano zadnje oslanjanje i unapređeni servo upravljač, što sve zajedno doprinosi „većem užitku u vožnji“, kako tvrde iz Toyote.

Spolja se prepoznaje po crnim aluminijumskim felnama od 20 inča, sportskoj maski hladnjaka, GR oznakama, dok enterijer krase aluminijumske pedale, sportska sedišta presvučena antilopom i crveni dekorativni detalji.