Novi Geely EX5 nudi solidan motor, još bolju bateriju kao i veoma bogat paket opreme koji u mnogim detaljima prevazilazi ponudu evropskih proizvođača, garantni rok je takođe primamljiv, a sve to po ceni koja je za evropske brendove nedostižna
Na srpskom tržištu je upravo debitovao potpuno novi Geely EX5, a za predstavnike specijalizovanih automobilskih medija iz regiona je upriličena promotivna vožnja. Tokom kraće vožnje od Beograda do obronaka Fruške gore imali smo priliku da se nakratko upoznamo sa novim adutom poznatog kineskog proizvođača.

Geely EX5 predstavlja kompaktni C SUV model. Dužinom od oko 4,6 metara novitet je svrstan u jednu od traženijih automobilskih kategorija, a prema onome što smo mogli da primetimo tokom ovog kraćeg upoznavanja, Geely EX5 itekako ima šta da ponudi.

Geely EX5 je prvi Geely globalni model, razvijen za potrebe različitih tržišta širom sveta, od Amerike do Australije. To se negde i primeti po dizajnu koji kao da je prilagođen svima, a ne samo evropskim kupcima.
Ističe se elegantnim i aerodinamičnim dizajnom uz dimenzije C-segmenta (dužina: 4.615 mm, širina: 1.901 i visina od 1.670 mm). Ipak, ovaj model se odlikuje prostranošću tipičnom za D-segment, prvenstveno zahvaljujući međuosovinskom razmaku od 2.750 mm.

Prostranost D segmenta se ogleda u komforu na zadnjoj klupi, ali prtljažnik ipak nije na tom nivou. Sa policom u standardnom položaju, prtljažnik raspolaže sa 302 litra, ali ispod se krije dodatnih 108 litara, kao i još jedna praktična duboka komora zapremine 51 litar.
Pored toga, ovaj model se odlikuje obiljem korisnog prostora za sitnice. Iz kompanije poručuju da u kabini ima za 50 odsto više prostora u pretincima od proseka klase. Primećujemo veoma prostrane džepove u vratima, a tu je i praktična sakrivena fioka ispod zadnje klupe.

Geely EX5 koristi litijum-gvožđe-fosfatnu „Short Blade“ bateriju nove generacije kapaciteta 60,22 kWh. Ona omogućava domet do 430 km (WLTP). Brzo DC punjenje omogućava dopunu baterije za dodatnih 135 km za samo 10 minuta, od 30% na 80% u samo 20 minuta, odnosno od 10% do 80% za samo 28 minuta.

Kokpit je uređen prema najsavremenijim kriterijumima. U potpunosti je digitalizovan. Na centralnoj konzoli se nalazi ogroman ekran osetljiv na dodir, dijagonale 15,4 inča. Naša ocena je da je na samom početku upravljanje veoma komplikovano, čak i kada su najosnovnije funkcije u pitanju. Posle detaljnijih testiranja ćemo dati i detaljniju ocenu funkcionalnosti ove multimedije.
Geely EX5 donosi jedinstveno rešenje u svojoj klasi – integrisani zvučnik u naslonu za glavu. On omogućava brojne opcije koje povećavaju komfor svih putnika, a navedimo samo jednu od najlogičnijih, a to je da vozač ovaj zvučnik koristi za obavljanje telefonskih razgovora, a da pritom ne ometa ostale putnike.

Od interesantnih novina tu je i veliki head-up displej dijagonale od 13,8 inča. U prvi mah može da se čini da je ovakvo rešenje nepotrebno i da ometa vozača tokom vožnje, ali vrlo brzo smo se uverili u suprotno. Naravno, ko ne želi da ga koristi, može head-up displej da isključi.
PROČITAJTE JOŠ:
PRVA VOŽNJA: Dacia Bigster – Veliki SUV po ceni gradskog automobila
TEST: Chery Tiggo 4 PRO – Cena, oprema i garancija kao aduti
Tokom kraće vožnje smo mogli da procenimo da su performanse testiranog modela pokretanog motorom od 160 kW više nego korektne. Kvalitet materijala i završne izrade u svakom smislu prevazilazi ono što bi cena ovog automobila mogla da nagovesti.

A cena je jedan od osnovnih aduta. Na našem tržištu će u ponudi biti samo najopremljenija verzija koja poseduje sve navedene inovacije, kao i veoma bogat paket naprednih sistema aktivne bezbednosti, gde se na spisku nalazi u principu sve što automobilska industrija nudi.
Ovako opremljen model u Srbiji košta 36.990 evra, od čega treba oduzeti državnu subvenciju za električna vozila u visini od 5.000 evra. Garancija podrazumeva šest godina ili 150.000 km na vozilo i osam godina ili 150.000 km na bateriju.