Po rečima predstvnika češkog brenda, najveći problem u dostizanju profitbilnosti u proizvodnji i prodaji električnih automobila krije se u troškovima proizvodnje baterija
Veoma malo proizvođača trenutno ostvaruje profit od električnih automobila, a napori za poboljšanje profitabilnosti ključni su za dugoročno poziconiranje ove tehnologije, izjavio je za britanske medije Martin Jahn, direktor prodaje i marketinga Škode.
PROČITAJTE JOŠ:
Koliko (da li) električni automobili utiču na smanjenje emisije CO2
Da li tehnologija solid-state baterija izbacuje iz igre litijum?
„Kako se granice emisije CO2 smanjuju, moramo povećati broj prodatih električnih automobila, pa je prirodno da pokušavamo da snizimo cenu“, izjavio je Jahn. „Nažalost, troškovi ne padaju toliko brzo, što utiče na profitabilnost električnih automobila. Profitabilnost električnih automobila predstavlja izazov za sve, a veoma je malo marki koje zarađuju na električnim automobilima.“
Dodao je da se ulažu napori da se smanje troškovi na nivou cele kompanije, ali da je baterija i dalje dominantan problem. „Ako moramo da snizimo cenu da bi ljudi kupovali, moramo sagledati sve troškove – kompanijske, menadžerske troškove na svim nivoima. Moramo uvesti više veštačke inteligencije u naše procese, smanjiti broj zaposlenih u celini, ali cena električnih automobila se uglavnom odnosi na bateriju.
„Ako više od 50% naših automobila bude električno, a i dalje imamo nisku profitabilnost, to će postati neodrživo. Pa, kako ih učiniti profitabilnijim?“ nastavio je. „Baterija je ono što najviše podiže cenu električnog automobila, pa moramo raditi na troškovima baterije. Ne možemo i ne želimo žrtvovati kvalitet.“