Home » Škoda Slavia B – Povratak u budućnost na dva točka
AKTUELNO

Škoda Slavia B – Povratak u budućnost na dva točka

Nova futuristička studija iz Škode odaje počast prvoj motociklističkoj legendi marke iz 1899. godine, a istovremeno nagoveštava pravac kojim češki proizvođač korača u eri električne mobilnosti

U godini kada Škoda obeležava 130 godina postojanja, dizajnerski tim odlučio je da ode korak dalje – u bukvalnom smislu. Predstavljanjem koncepta Slavia B, futurističkog café racera u Modern Solid dizajnerskom jeziku, brend se vraća svojim korenima – na dva točka, ali s pogledom čvrsto usmerenim ka električnoj budućnosti.

Inspiraciju su pronašli u Slavia B motociklu iz 1899. godine, jednom od prvih modela koje su razvili osnivači Václav Laurin i Václav Klement, još dok je kompanija nosila ime Laurin & Klement. Tada je to bio revolucionaran dvotočkaš, a danas – idealna osnova za novu interpretaciju Škodinog nasleđa.

Dizajner koncepta Slavia B, Romain Bucaille, kraj originala iz 1899, godine

Za dizajn je bio zadužen Francuz Romain Bucaille, poznat po radu na eksterijerima Škodinih automobila, koji je ovom prilikom zakoračio u svet motocikala:

„Želeo sam da se vratim korenima brenda. Kao ljubitelj motora, ovo je bio osvežavajući izazov. Počeo sam skicama na papiru – samo olovka i ideje. Bez ekrana, bez filtera.”

Slavia B donosi minimalistički i robustan izgled u skladu sa Škodinim Modern Solid pristupom: čiste linije, jednostavne forme i funkcionalni detalji. Klasična silueta rama ostaje prepoznatljiva, ali je prostor gde je nekada bio motor sada otvoren – sa lebdećim Škoda logoom unutar konstrukcije. Jasna vertikalna linija deli prednji i zadnji deo, simbolično spajajući prošlost i budućnost.

PROČITAJTE JOŠ:

Citroen najavljuje novog Spačeka – Još jedan klasik ili promašaj?

JUBILEJI: Rolls Royce Phantom – Prvih sto godina

Na prednjem delu vidi se omaž Laurinovim eksperimentima s geometrijom i upravljivošću motocikala, dok su plutajuće sedište i kožna torbica za alat podsećanje na sportski karakter originala. Sve je to i tiha posveta Narcisu Podsedníčeku, fabričkom vozaču koji je 1901. godine uspešno završio Pariz–Berlin reli upravo na Slavia B modelu.

Iako nije predviđena za serijsku proizvodnju, Slavia B šalje jasnu poruku – Škoda ne zaboravlja odakle dolazi, i koristi to kao gorivo za budućnost. Ovaj model je tek prvi u nizu reinterpretacija legendarnih vozila iz Škodine istorije, među kojima se očekuju i savremene verzije modela 200 RS, kombija 1203 i čuvene Voiturette.

Kao što sama Slavia B pokazuje – za brend koji je počeo s biciklima, povratak dvotočkašu nikada nije bio logičniji – ali ovog puta bez izduvnih gasova, uz električni šarm i digitalni sjaj.