Novi Audi A6 e-tron je stigao. Novitet je dobio potpuno nov izgled sa elegantnim, aerodinamično optimizovanim dizajnom i nizom opcija elektro pogona na bez emisija. Pored verzije A6 e-tron Sportback predstavlje je i praktični A6 e-tron Avant
Glavne karakteristike noviteta iz Ingolštata uključuju domet do 750 kilometara, ultra-brzo punjenje od 270kW i set naprednih digitalnih svetlosnih sklopova sa osam prilagodljivih dizajna. Dostupni će biti modeli sa zadnjim pogonom i quattro pogonom na četiri točka, kao i S6 verzija sa gotovo 500 konjskih snaga koja može ubrzati od 0 do 100 km/h za 3,9 sekundi.
PROČITAJTE JOŠ:
Nova Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid – Ergela od 782 KS
Sve o tipovma punjača baterije električnog automobila
Kao i kod benzinskih, dizel i plug-in hibridnih modela A5 koji su predstavljeni ranije, A6 napušta svoj stari oblik limuzine u korist agresivnijeg oblika sportback-a. To znači da je gepek sada pričvršćen na krovu umesto na bazi prozora, što bi trebalo da poveća praktičnost.
Očekivano, A6 pokazuje jake vizuelne sličnosti sa svojim Q6 e-tron SUV rođakom. Tanka dnevna svetla i atraktivna originalna prednja maska daju novitetu izgled kakav se očekuje od modela koji promoviše nove tehnologije. Odlučan stav se nastavlja i sa strane – veliki točkovi (19-21 inča) su postavljeni skroz u uglovima, naglašavajući dugačko međuosovinsko rastojanje.
Digitalni retrovizori su dostupni kao dodatna oprema, a novi A6 e-tron ima priključak za punjenje s obe strane – jedan za brzo DC punjenje i drugi za sporije AC punjenje. Snaga od 270kW je bila moguće zahvaljujući električnoj arhitekturi automobila od 800 volti, omogućavajući punjenje od 10 do 80 procenata za 21 minut – ili skoro 320 kilometara za 10 minuta punjenje, gde to uslovi dozvoljavaju.
Na zadnjem delu, tu je LED svetlosna traka pune širine sa osvetljenim Audi logom sa četiri prstena, a tamni difuzor na donjem delu branika zaokružuje izgled.
Unutra, Q6 inspirisana tema se nastavlja. Zakrivljeni panel spaja digitalni instrument klaster od 11,9 inča sa centralnim ekranom osetljivim na dodir od 14,5 inča, dok je poseban ekran na strani suvozača dostupan kao opcija. Taj zasebni ekran od 10,9 inča omogućava onima koji sede napred da pristupe funkcijama poput medija i navigacionih informacija, kao i raznim igrama i video aplikacijama.
Pored toga, automobili opremljeni digitalnim retrovizorima dobijaju par dodatnih ekrana, smeštenih unutar zakrivljenog panela koji se spaja od vrha komandne table do vrata. Ova tehnologija već postoji u modelima Q6 i Q8 e-tron.
Početno će biti ponuđene četiri varijante, uz uobičajene Sport, S line i Edition 1 specifikacije. Standardni A6 e-tron koristi motor od 281 konjskih snaga montiran pozadi (ubrzanje od 0 do 100 km/h za šest sekundi) uparen sa baterijom od 83kWh koja omogućava domet od 611 kilometara.
Iznad toga će se nalaziti A6 e-tron Performance, koji povećava snagu na 362 konjske snage za nešto brže ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,4 sekundi. Ovaj automobil će takođe imati veću bateriju od 100kWh, što znači da ima najduži domet (750 kilometara) od bilo kog A6 e-tron modela.
Audi će takođe ponuditi A6 e-tron quattro, koji koristi veću bateriju uz dodatni motor za ukupnu snagu od 422 konjskih snaga. Ova verzija ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,5 sekundi, a proizvođač tvrdi da je sposoban za domet od 700 kilometara sa jednim punjenjem. Vrhunski S6 povećava snagu sa dva motora na 496 konjskih snaga, što smanjuje domet na 670 kilometara.