Novi Geely Starray pleni atraktivnim dizajnom. Kada su tehnologije u pitanju, ne zaostaje za evropskim i japanskim konkurentima, ali nudi standardan pogon, bez eksperimentisanja sa hibridnom tehnologijom. Cena je jedan od velikih aduta.
Mnogi se sećaju kada su na evropsko tržište počeli da pristižu prvi automobili iz Južne Koreje. Nepoverenje je bilo veliko, ali danas korejski proizvođači u Evropi imaju praktično isti status kao i japanska vozila. Danas, kada na tržište Starog kontinenta počinju u ozbiljnijim količinama da pristižu modeli iz Kine, nepoverenje je još veće.
PROČITAJTE JOŠ:
TEST: Toyota C-HR Plug-in Hybrid
TEST: Nova Dacia Duster 1.2 Tce 130 4×4
Tom nepoverenju je najviše doprinela činjenica da je još uvek nepisano pravilo da pečat “Made in China” podrazumeva loš kvalitet robe. Osim možda kada je u pitanju iPhone… A možda i kada je u pitanju automobil koji se nedavno našao na našem testu, a u pitanju je kineski Geely Starray.

Brend Geely nije nepoznanica za domaće poznavaoce. Već deceniju i po švedski Volvo se nalazi u vlasništvu ovog kineskog automobilskog giganta, što i onima slabije upućenim jasno stavlja do znanja da savremena tehnologija i kvalitet nisu nepoznanice za ovu kinesku kompaniju.

Pitanje je samo koliko oni u neki automobil žele da ulože, odnosno kome je taj automobil namenjen. Kada je Geely Starray u pitanju, čini se da se na kvalitetu nije mnogo štedelo, ali ipak tu je poneki nedostatak. Ali, krenimo redom…
Kada je dizajn u pitanju, Geely Starray se nameće originalnim stilom. Pre ovog modela, našim kupcima je bio dostupan model Atlas Pro, koji je bio svedenijih linija, dok Starray kao da želi da istakne svoje dalekoistočno poreklo.

Kada je kabina u pitanju, takođe su tu neki dizajnerski elementi bitno drugačiji od onoga na šta su nas navikli evropski proizvođači. Počnimo od najmanje važnog – ambijentalnog osvetljenja u vidu kratkih kosih linija.
One čak imaju i dinamički mod, kada pulsiraju. Tada ova animacija zalazi i u ekran instrument table, pokrivajući neke od funkcija. Srećom, ova opcija može da se isključi.
Centralnom konzolom dominira portretno orijentisani monitor. Ima dobar odziv, intuitivan je, ali neka rešenja su mogla biti bolje rešena, pogotovo kada se na raspolaganju već nalazi ekran koji zauzima pola kabine.

Na primer, komande klimatizacije smeštene su u dnu ekrana i previše su sitne i pipave za korišćenje, pa je podešavanje temperature tokom vožnje komplikovano, ali i opasno. Isto važi i za komandu pojačavanja i smanjivanja jačine ozvučenja.
Potrebno je prvo dodirnuti oznaku zvučnika, kada se pojavljuje klizač dužine svega dva-tri centimetra, putem kojeg je vrlo komplikovano podesiti jačinu ozvučenja, a učiniti to precizno je praktično nemoguće. Zato su tu vrlo praktične komande na upravljaču.

Od nedostataka tu pomenimo i sistem podešavanja spoljašnjih retrovizora. Nema fizičkih tastera, već se putem ekrana bira levi ili desni retrovizor, pa se oni onda podešavaju komandama na upravljaču.
Problem je što se interfejs na ekranu aktivira dugmetom na upravljaču koje ima simbol zvezdice. Dakle, ako ne znate kako se podešavaju retrovizori, sasvim je izgledno da to nećete ni uspeti bez upotrebe Google-a ili YouTube-a.

Ali, sve su to sitnice u poređenju sa kvalitetima kojima ovaj automobil pleni. Završna izrada je na zadovoljavajućem nivou, kvalitet materijala takođe. Prednja sedišta su vrlo komforna, dok je zadnja klupa po prostranosti iznad proseka.

Oprema je veoma bogata, a pomenućemo samo detalje kao što je panoramski krov sa opcijom otvaranja, sedišta presvučena eko-kožom, kao i neki savremeni sistemi kao što je adaptivni tempomat. Testirali smo i njega – radi isto kao i bilo koji sistem na daleko skupljim automobilima.
Pogon testiranom modelu obezbeđivao je benzinski motor od 1,5 litara radne zapremine, koji potpomognut turbinom oslobađa 174 konjske snage. Iako ste možda pomislili da ima samo tri cilindra – ne, ovaj motor ima ukupno četiri.

Zahvaljujući tome, radi veoma kultivisano, a pozitivnom utisku u vožnji doprinosi i odlična zvučna izolacija. Motor snagu do prednjih točkova prenosi preko sedmostepene automatske transmisije.
Performanse su u skladu sa očekivanjima kada je ovakva kombinacija motora i karoserije u pitanju. Snage ima više nego dovoljno, ali je komfor na visokom nivou, pa su i sportske ambicije ovog SUV modela u drugom planu. Ko želi više snage, moraće da se opredeli za dvolitarski turbo motor koji raspolaže sa 219 KS.

Konačna ocena ovog automobila mora da se donese uz obavezan osvrt na cenu, koja startuje od 30.990 evra za veoma dobro opremljen model. Jedino što je neprijatelj ovog automobila za sada jeste još uvek nepoverenje kupaca u sam brend, kao i u uslove servisiranja i pad vrednosti.
Vreme će pokazati da li će u godinama koje dolaze Geely postati ono što je danas, na primer, KIA. Ako bude tako, verovatno ni cena više neće biti tako konkurentna kao sada…
TEHNIČKI PODACI:
Motor R4, benzin, turbo
Zapremina 1.499 ccm
Snaga 128 KW/174 KS
Ob. moment 270 Nm pri 2.000 o/min
Transmisija automatska, sedam stepeni
Ubrzanje 0-100 Km/h 7,9 s
Pogon na prednje točkove
Dimenzije 4.670 x 1.900 x 1.705 mm