Električni Hyundai IONIQ 5 se ne svrstava u klasu premijum automobila. Kao pripadnika premijum segmenta ga ne deklariše ni sam Hyundai. Ipak, pored naprednog električnog pogona, ovaj automobil se nameće nekim veoma neobičnim luksuznim rešenjima, potpuno drugačijim od evropskih.
Paleta električnih vozila brenda Hyundai postaje sve bogatija. Ipak, čini se da proizvođač iz Južne Koreje ovu tranziciju želi da sprovede na nešto originalniji način. Od električnih modela u ponudi samo Kona Electric može da se smatra “uobičajenim” proizvodom, dok modeli IONIQ 5 i IONIQ 6 igraju na neku potpuno drugu kartu. Kao da svojim nastupom žele da potpuno promene ustaljene šablone.
PROČITAJTE JOŠ:
VOZILI SMO: Nova Toyota Prius Plug-In – Atraktivnost je novi adut
TEST: Novi Peugeot 3008 – Spoj suprotnosti
Posebno je u toj priči interesantan model IONIQ 5, koji vešto kombinuje nekoliko stilova i koncepcija. Što se stila tiče, čini se kao da ovaj napredni model odlikuju neki stilski elementi korišćeni još osamdesetih godina, čak možda i sedamdesetih, ali prepakovani u savremenu i veoma originalnu formu.
Kad je koncepcija karoserije u pitanju, i tu je IONIQ 5 zanimljiv miks. Iako ga mnogi smatraju za deo klase krosovera, mnogo više sličnosti ima sa klasičnom kompaktnom C klasom hečbeka. I tako je sve dok automobil ne vidite uživo.
Prvi susret uživo sa ovim automobilom u prvi plan stavlja njegove dimenzije. Karoserija je i šira i viša nego što to sa fotografija može da se nasluti. Takođe, svakoga će iznenaditi podatak da međuosovinsko rastojanje iznosi tačno tri metra. To je znatno više nego što bi moglo da se pretpostavi.
Rezultat zato ne treba da iznenadi, a to je na prvom mestu ponuda prostora u kabini. Zadnja klupa će verovatno biti mesto gde će većina putnika pristati da se vozi, čak i na dugim relacijama. Prostora za glavu i noge ima u izobilju. Iza klupe se našlo prostora za prtljažni prostor zapremine 517 litara, što takođe upućuje da ovaj automobil nikako nije klasičan predstavnik C hečbek segmenta.
Posebno je inspirativan boravak na prednjim sedištima. Hyundai je neke ustaljene norme potpuno zanemario i kokpit potpuno reorganizovao, a logično pitanje koje sledi je – zašto nema više ovakvih automobila?
Prostor između prednjih sedišta nije razdvojen centralnim tunelom koji je spojen sa centralnom konzolom. Sve to ima smisla kod vozila sa zadnjim pogonom. Već kod automobila sa prednjim pogonom nema smisla, a pogotovo je nepotrebno u električnom automobilu. U Hjundaiju kao da su to shvatili, pa su model IONIQ 5 prilagodili novom tehničkom konceptu.
Materijali u kabini su kvalitetni, ali ne na način da šarenilom i blještavim elementima pokušavaju da vas impresioniraju po svaku cenu. Sve je svedeno, dizajnirano sa merom i ima svoju svrhu. Prostranost, funkcionalnost i praktičnost su bili očigledno visoko na listi prioriteta.
Neko drugačije viđenje luksuza se ogleda i u patentu prednjih sedišta koji je nazvan “zero gravity”. Pritiskom na prekidač sedišta se zbacuju unazad, a u prednjem delu se podiže dodatni jastuk za potkolenice, koji omogućava da se opružite, pa se kreira osećaj lebdenja, odakle je patent i dobio ime.
Što se pogona tiče, ovaj automobil vas neće razočarati. U ponudi se nalazi nekoliko verzija snage, raspona od 170 do čak 325 KS. Na našem testu se našla optimalno odmerena verzija koja raspolaže sa 228 KS. Ubrzanje do sto kilometara na čas je ubedljivo, svega 7,3 sekunde. Maksimalna brzina, kao i kod većine električnih automobila, ne impresionira, a iznosi 185 kilometara na čas.
Iako je Hyundai IONIQ 5 na prvom mestu komforan i udoban automobil, vozne karakteristike su na visokom nivou. Naime, dugo međuosovinsko rastojanje i nisko težište zahvaljujući bateriji smeštenoj u podu vozila, omogućavaju sigurno ponašanje u krivinama. Kada se tome doda snaga motora, Hyundai IONIQ 5 postaje električni automobil koji nije samo komforan i praktičan, već i veoma zabavan.
Hyundai IONIQ 5
Motor električni
Snaga 168 KW/228 KS
Ob. moment 350 Nm
Ubrzanje 0-100 Km/h 7,3 s
Maks. brzina 185 km/h
Dimenzije 4.635 x 1.890 x 1.47 mm
Prtljažnik 517 l