Home » TEST: Lexus LBX – Mnogo više od ušminkanog Yaris Cross-a
TEST

TEST: Lexus LBX – Mnogo više od ušminkanog Yaris Cross-a

Tržište gradskih krosovera, popularnih B SUV modela, danas je prilično prebukirano, ali nema mnogo proizvođača koji se odlučuju da u ovoj klasi predstave premijum modele. Jedan od noviteta na našem tržištu u premijum B SUV klasi je potpuno novi Lexus LBX.

Lexus, brend zadužen za proizvodnju premijum modela u vlasništvu kompanije Toyota, predstavio je svoje viđenje gradskog SUV modela. Novitet je poneo ime LBX, a baziran je na istoj mehanici kao i popularniji i našim vozačima poznatiji Tojotin Yaris Cross.

Ipak, za razliku od nemačkih proizvođača kod kojih je mehanička sličnost vidljiva i kroz obrise dizajna, japanski proizvođač se očigledno mnogo više potudio, ili bolje reći, uložio više novca da se modeli Yaris Cross i Lexus LBX vizuelno, ali i tržišno razdvoje.

Dizajn modela LBX apsolutno ničim ne nagoveštava rodbinske odnose sa Yaris Cross-om. Dizajn je mnogo elegantniji i dinamičniji, a Lexusov model je čak četiri centimetra širi i pet centimetara niži, što umnogome doprinosi sportskom karakteru ovog kompaktnog krosovera.

Ipak, ove dizajnerske modifikacije se nisu nepovoljno odrazile na praktičnost. U zadnjem delu karoserije se nalazi prtljažnik zapremine 402 litra, što je više nego dobar podatak za ovu klasu. Ono što je za pohvalu je i elektro otvaranje petih vrata, što naglašava premijum karakter automobila.

U Lexusu su se potrudili da neke sitnice urade drugačije, što je takođe interesantno, mada u početku pomalo i zbunjujuće. Naime, kvake na vratima su klasičnog dizajna, nije u pitanju rešenje rukohvata u ravni sa karoserijom, ali se one ne povlače. Naime, kada podižete kvaku, zapravo pritiskate prekidač sa njegove unutrašnje strane i vrata se otvaraju.

PROČITAJTE JOŠ:

TEST: Novi Renault Captur – Ozbiljniji i konkurentniji

TEST: Dacia Duster Hybrid 140 – Može li da zameni dizel?

Dakle, umesto mehaničke komande povlačenjem kvake, bravu pokreće elektrokomanda. Slično je rešeno i otvaranje vrata iznutra. Hromirana ručica se pritiska kao i bilo koji drugi prekidač i vrata se otvaraju. Ipak, tu je sistem koji omogućava otvaranje u slučaju da elektronika zakaže – povlačenjem ručice ka sebi, vrata se otvaraju na klasičan način, mehaničkim putem.

Ponuda prostora na zadnjoj klupi je u proseku klase. Mesta će biti sasvim dovoljno za decu ili dva odrasla putnika prosečne visine. Prednji deo kokpita na prvom mestu pleni kvalitetom materijala i završne izrade. Apsolutno svaki detalj je na premijum nivou i po pitanju kvaliteta i po pitanju dizajna.

Na centralnoj konzoli je veliki monitor osetljiv na dodir, što kreira vizuelni otklon od Toyota brenda, ali sama multimedija je rešena slično organizovanim sistemima menija, što je dobro. Naime, ako nikada niste vozili Toyota automobile, nećete to primetiti. Ako ste prešli iz Toyote u ovaj Lexus, sve će vam biti poznato.

Obruč upravljača je presvučen neobično prijatnom kožom, a na njemu se nalaze komande organizovane kao i na Toyota automobilima, što je odlično, jer sve je dobro rešeno i intuitivno.

Podrazumeva se da se ispred upravljača nalazi potpuno digitalizovana instrument tabla koja je dizajnirana u premijum maniru, što znači da je kontrast odličan, a boje su svedene, bez mnogo šarenila. Presedan kada su hibridi u pitanju je prisustvo obrtomera.

Istina, u vožnji hibrida vozač ne može da utiče na broj obrtaja motora, jer elektronika upravlja radom pogona, ali je lepo da ima i tu informaciju.

Pogon ovom modelu obezbeđuje dobro poznati Toyotin hibridni modul koji se sastoji od benzinskog trocilindraša od 1,5 litara radne zapremine i 91 konjske snage. Tu je i elektromotor od 94 konjske snage, za ukupni potencijal od 136 konjskih snaga.

Uz masu automobila od 1.280 kilograma ta snaga nije prevelika, ali je sasvim dovoljna. Zahvaljujući asistenciji snažnog elektromotora, automobil hitro startuje iz mesta mirovanja, a i međuubrzanja su odlična.

Ono što je značajno drugačije u poređenju sa istim pogonom u modelu Yaris Cross je osetno poboljšana kultura rada. Pogon je skoro nečujan, a iz Tojote napominju da su na samom trocilindrašu napravljene određene izmene, tako da proizvodi manje vibracija nego u Toyota modelima.

Sve ovo doprinosi ukupnom utisku koji ovaj automobil ostavlja, a to je da je Lexus LBX u svakom pogledu istinski pripadnik premijum kategorije.

Lexus LBX 1.5 Hybrid e-CVT

Benzinski motor R3, benzin
Zapremina 1.490 ccm
Snaga benzinskog motora (68 KW) 92 KS pri 5.500 o/min
Snaga elektromotora (69 KW) 94 KS
Ukupna snaga hibridnog sistema 136 KS
Transmisija benzinskog motora automatska, CVT
Ubrzanje 0-100 Km/h 9,2 s
Maks. brzina 170 km/h
Pogon na prednje točkove
Dimenzije 4.190 x 1.825 x 1.550 mm
Rezervoar 36 l
Prtljažnik 402 l