Nova Dacia Duster se u 4×4 verziji sada nudi samo sa novim trocilindričnim motorm od 130 KS. Pored gabarita, koncepcije i pouzdanosti, nova Dacia Duster je zadržala glavni adut, a to je cena
Nova Dacia Duster je sada već više od pola godine prisutna na tržištu u Srbiji. Ono što do sada možemo da konstatujemo je to da je ovaj automobil zadržao svoje prvobitne karakteristike, a to je, na prvom mestu, pristupačnost bez želje za razmetanjem. Istina, na svom razvojnom putu Duster je ostao bez dizel motora, ali tu je sada hibrid, kao i već dobro poznata verzija sa ugrađenim TNG uređajem.
PROČITAJTE JOŠ:
PRVA VOŽNJA: Novi Citroen C3 – Cena je samo jedan od aduta
TEST: Novi Peugeot 3008 – Spoj suprotnosti
Ovog puta na našem testu se našla verzija sa 4×4 pogonom. Iako se većina kupaca opredeljuje za verzije sa pogonom samo na prednjoj osovini, pogon na sva četiri točka je kod ovog modela ipak nezaobilazan u ponudi, jer Duster je uvek bio, a i biće, izbor vozača kojima je 4×4 pogon zaista potreban. Takođe, na spisku kupaca su tradicionalno i brojne službe kojima je prohodnost u otežanim uslovima neophodna, dok su luksuz i prestiž van liste prioriteta.
O dizajnu nove Dacie Duster smo već pisali. Suština je da je novitet stilizovan drugačije, a linije su takve da se vrlo uspešno kreira iluzija da je novi model osećajno veći od prethodnika. Ipak, treća generacija modela Duster je skoro nepromenjenih gabarita, tako da su praktičnost i prostranost na sličnom nivou.
I kabina je ostala verna tradiciji, a to podrazumeva dosta tvrde i grube plastike. Mnogi ovaj model zbog toga kritikuju, ali ne treba smetnuti s uma da je to bio jedan od načina da se tržištu ponudi SUV model dimenzija i upotrebljivosti na nivou porodičnog vozila, sa cenom koja je daleko bliža gradskim automobilima.
Obloge vrata su prekrivene tvrdom plastikom, isto važi i za gornji deo prednjeg dela kokpita, ali zato je tu lepo stilizovan, kvalitetan i kožom presvučen upravljač. Moramo da pohvalimo i dizajn koji je veoma atraktivan, a okarakterisali bismo ga kao težnju ka avanturističkom i robustnom izgledu. Ono što takođe doprinosi jeste to da se novi Duster približava najsavremenijim vozilima na nivou digitalizacije.
U svim verzijama, osim najosnovnije, ispred vozača se nalaze dva ekrana. Instrumente menja digitalni monitor koji na jasan i pregledan način saopštava sve podatke. Ipak, zamerka bi mogla da bude nedostatak atraktivnosti i možda to što nema ponuđenog moda koji oponaša klasične analogne instrumente.
Na vrhu centralne konzole se nalazi veliki ekran multimedije. Kod prethodne generacije ekran je još uvek bio pozicioniran relativno nisko, ali sada je njegovo korišćenje znatno lakše i bezbednije. Za pohvalu je to što se ispod ekrana nalaze komande klimatizacije. Istina, više bismo voleli da je zadržano rešenje iz prethodne generacije sa tri rotirajuća prekidača, ali šta je tu je – bolje i ovako nego da se temperatura podešava putem ekrana.
Prednja sedišta su sasvim solidne udobnosti, tako da ovaj automobil bez problema može da se koristi i na dugim putovanjima. Za pohvalu je i ponuda prostora na zadnjoj klupi, a po tom pitanju na tržištu apsolutno ne postoji SUV model slične cene koji modelu Duster ni izbliza može da konkuriše.
Stižemo polako i do pogona. S obzirom na to da je dizel eliminisan, jedini dostupan motor u 4×4 verziji sada je novi trocilindraš od 1.2 litra radne zapremine. Naravno, u pitanju je turbo motor, koji oslobađa 130 konjskih snaga i sasvim solidnih 230 njutnmetara obrtnog momenta već od 2.100 obrtaja.
To znači da je automobil relativno agilan u svakodnevnim uslovima vožnje. Česti su komentari kako je trocilindraš od 1.200 kubika preslab za tu karoseriju, ali to su pravila koja su važila pre 20-ak godina. Pogon je više nego adekvatan, naravno osim ako nemate nerealna očekivanja.
Između prednjih sedišta 4×4 verzija i dalje ima selektor vozačkih modova. Više nema 4×2 moda, već je tu Auto mod. On standardno prenosi pogon na prednju osovinu, a snaga se šalje na zadnju ukoliko se registruje proklizavanje.
Takođe, tu su modovi koji olakšavaju snalaženje u blatu ili na snegu, a za najzahtevnije uslove tu je Lock mod koji zaključava raspodelu snage po osovinama u odnosu 50:50, odnosno zaključava se centralni diferencijal.
Sve ovo novi Duster čini veoma sposobnim terenskim vozilom. Istina, Duster nije “hardkor” terenac namenjen za najzahtevnije off-road avanture, ali ni za ovakvim vozilima on neće zaostajati mnogo. A kada su u pitanju vikend vozači koji žele da stignu do vikendice ili odu na zimovanje, budite sigurni da Duster uveliko prevazilazi svojim sposobnostima sve vaše potrebe.
Dacia Duster 1.2 Tce 130 4×4
Motor R3, benzin, turbo
Zapremina 1.199 ccm
Snaga 6 KW/130 KS pri 5.500 o/min
Ob. moment 230 Nm pri 2.100 o/min
Transmisija manuelna, šest stepeni
Ubrzanje 0-100 Km/h 11 s
Maks. brzina 180 km/h
Pogon na sva četiri točka
Dimenzije 4.343 x 1.813 x 1.681 mm