Home » TEST: Nova Mercedes E-Klasa – Nema više dosadnih “mercedesa”
TEST

TEST: Nova Mercedes E-Klasa – Nema više dosadnih “mercedesa”

Nova Mercedes E-Class-a postavlja standarde u segmentu po pitanju udobnosti, voznih karakteristika i uređenja kokpita. Novi standardi automobilske industrije važe nažalost i kada je cena u pitanju, a automobil koji se nalazi pred vama sa svom opremom i troškovima košta 106 549 evra

Mercedesova E-Klasa već decenijama je jedan od najvažnijih modela u ponudi ovog renomiranog proizvođača iz Štutgarta. Danas možda poseban značaj ima SUV ponuda, ali E-Klasa je uvek bila neka vrsta repera, merila u odnosu na konkurenciju, pa je tako i danas, iako prodaju možda predvode neki drugi modeli.

PROČITAJTE JOŠ:

VOZILI SMO: Nova Toyota Prius Plug-In – Atraktivnost je novi adut

TEST: Renault Austral – Atraktivna porodična krstarica

Stoga ne iznenađuje da Mercedes svaki put prilikom promocije novog modela učini dodatni napor da nas sve iznenadi, ali na pozitivan način. Generalno tako je uvek bilo i kada su redizajni u pitanju.

Kod modela koji se našao na našem testu primetno je obilje inovacija, čime je već fenomenalna polazna osnova dodatno usavršena. Same specifikacije otkrivaju da automobil ima dužinu od gotovo pet metara, što je nekada bio podatak rezervisan za S Klasu.

Ipak, prvi susret sa automobilom ne odaje utisak da je predimenzionisan za klasu kojoj pripada. To je najverovatnije posledica veoma elegantnog i pomalo sportskog izgleda. Ozbiljnost kojom su E klase nekada odisale sada je zamenjena lepršavim šarmom i fluidnim linijama. Nova E Klasa više podseća na kupe sa četvora vrata, nego klasičnu limuzinu.

Svemu tome treba dodati i neka veoma dopadljiva rešenja, poput dizajna koji pomalo podseća na Mercedesovu gamu električnih modela. Prvenstveno se to odnosi na prednju masku, kojoj kad se priđe primećuje se da se sastoji od mnogo manjih Mercedesovih srebrnih zvezda. Karakteristične zvezde iz Štutgarta se kriju i u zadnjim stop svetlima.

Pored spoljašnjeg dizajna i kabina krije velike inovacije. U Mercedesu očigledno nemaju plan da odustaju od supermodernog kokpita kakav smo prvi put videli u modelu EQS, koji sada u nešto izmenjenom obliku debituje i u E Klasi. To znači ukupno tri ekrana smeštena unutar jednog staklenog panela.

Istina, sada je ekran namenjen instrumentima istaknut iz tog panela, što donekle poboljšava njegovu vidljivost. Što se samog interfejsa tiče, o njemu bi mogao da se napiše poseban tekst, ali u najkraćem – u pitanju je kokpit koji zahteva da se na njega naviknete, odnosno morate da naučite kako da ga koristite.
Ako ste očekivali da ćete sesti za upravljač nove E-klase i da odmah proverite podatke putnog računara i da onako usput memorišete omiljene radio stanice, prevarili ste se. To će pre biti jedan ozbiljan posao, nego nešto što radite onako usput, dok vezujete pojas i isparkiravate se.

Ipak, taj prvi susret sa tehnologijom traje nekoliko dana, da bi onda vozač otkrio da komplikovani interfejs zapravo nudi obilje mogućnosti, kao i opcija za personalizaciju, da bi vremenom vozač sebi organizovao kokpit baš onako kako mu odgovara.

Jedinu veću zamerku upućujemo preteranoj upotrebi tač komandi. Mercedes ne odustaje od njihove upotrebe čak i tamo gde to nije neophodno, pa se one tako nalaze i na upravljaču, kao i na komandi za otvaranje panoramskog krova. Sa panoramskim krovom nije problem, ali menjanje radio stanica i smanjivanje jačine zvuka putem tač komande ipak od vozača traže malo više pažnje tokom vožnje, nego da su tu klasični fizički tasteri.

Tu se otprilike sve zamerke i završavaju. Prednja sedišta su fenomenalno oblikovana, beskrajno komforna, a kvalitet završne izrade će iznenaditi svakoga ko poslednjih nekoliko godina nije seo u neki nov premijum model. Sve je na potpuno višem nivou u poređenju sa samo nekoliko godina starijim modelima, čak i onima sa srebrnom zvezdom.

Zadnja klupa je očekivano komforna i prostrana, tako da ovaj automobil sa pravom može da nastavi da nosi nadimak “direktorska limuzina”. U zadnjem delu, ispod kompaktnog poklopca prtljažnika, našlo se dovoljno prostora za 540 litara prtljaga.

Ono što nas je iznenadilo je pogon testiranog modela, a u pitanju je dobro poznati mercedesov 2.0 dizel od 197 KS. Bilo je pravo osveženje voziti opet jednu premijum limuzinu pokretanu dizel motorom. Ipak, savremeni trendovi nisu potpuno zanemareni, jer u pitanju je blagi hibrid sa elektromotorom od 23 KS.

U vožnji se ovaj automobil ponaša kao i svaki drugi dizel, ali maleni elektromotor/generator ipak uspeva da ostvari neke uštede. U preseku ovaj automobil mase dve tone je u gradskim uslovima trošio oko šest litara dizela, a na otvorenom magistralnom putu potrošnja iznosi tek nešto više od četiri litra.

Ovo su podaci van svake konkurencije, pogotovo ako u obzir uzmemo i performanse. Do sto kilometara na čas E Klasa sa ovim pogonom stiže za svega 7,6 sekundi, realne performanse u svakodnevnoj vožnji su besprekorne, ponajviše i zahvaljujući devetostepenoj automatskoj transmisiji.

Na spisku opreme se našlo i vazdušno oslanjanje koje ne samo da obezbeđuje komfor, već kreira jedan poseban osećaj lebdenja iznad asfalta. A za kompletan vozački utisak tu je i upravljanje na sva četiri točka. Tokom brže vožnje ono obezbeđuje bolje upravljanje, kreirajući efekat većeg međuosovinskog rastojanja.

Tokom sporije vožnje i na parkinzima, zadnji točkovi se zaokreću na suprotnu stranu od prednjih, čime se međuosovinsko rastojanje prividno skraćuje, a ovaj automobil postaje okretan poput A Klase.

Mercedes-Benz E-Class 220 d 4MATC

Motor R4, dizel, turbo
Zapremina 1.993 ccm
Snaga 145 KW/197 KS pri 3.600 o/min
Ob. moment 440 Nm pri 1.800 o/min
Transmisija automatska, devet stepeni
Ubrzanje 0-100 Km/h 7,8 s
Maks. brzina 234 km/h
Pogon na sva četiri točka
Dimenzije 4.510 x 1.825 x 1.644 mm

Detaljnije podatke o cenama, specifikacijama i opremi, potražite NA LINKU