Home » TEST: Nova Opel Astra – Dizajn, ali i praktičnost
TEST

TEST: Nova Opel Astra – Dizajn, ali i praktičnost

Nova Opel Astra pleni atraktivnim dizajnom, ali se ne odiče praktičnosti. Vozne karakteristike su odlično usklađene sa udobnošću. Pogon obezbeđuje poznati trocilindrični motor poreklom iz Peugeot-a

Opel Astra je jedan od modela C segmenta koji ima najdužu tradiciju. U pitanju je poznati automobil koji decenijama u prvi plan ističe karakteristike koje su prepoznatljive za većinu vozila koja stižu iz Nemačke. To su prvenstveno kvalitet, pouzdanost, dobre vozne karakteristike i bogata ponuda motora.

Isti slučaj je i sa trenutno aktuelnom šestom geenracijom modela Astra. Istina, danas je ovaj segment donekle izgubio na značaju zbog sve veće popularnosti SUV i krosover modela, a pitanje je kakva budućnost čeka klasične “heč bek” automobile. Čak je i budućnost Volkswagen Golf-a pod znakom pitanja.

Ipak, čini se da u Opelu nisu nimalo kalkulisali kada je nova Astra u pitanju, bar što se dizajna tiče. U pitanju je jedan od najatraktivnijih automobila u klasi trenutno. Prednji deo odlikuje nov prepoznatljivi stil nemačkog proizvođača, a komplatan automobil je dizajniran oštrim potezima i ima veoma dinamičnu formu.

Veoma atraktivna i dinamična forma donekle je morala da se odrazi na prostranost i praktičnost. To znači da ulazak u automobil, posebno na zadnju klupu, nije tako komotan kao kod, na primer, modela Grandland. Ali, mesta ima sasvim dovoljno za ovu klasu. Kabina je dovoljno komforna za četiri odrasla putnika prosečne visine.

Iza zadnje klupe se nalazi sasvim solidan prtljažni prostor sa duplim dnom, koji ima maksimalnu zapreminu 422 litra, što je nešto iznad poseka klase. Definitivno su u Opelu pronašli način da usklade dizajn i prektičnost.

Prednja sedišta su veoma dobra. Nivo opreme testiranog automobila je podrazumevo obilje podešavanja, koja uključuju i podešavanje dužine i nagiba sedalnog dela. Potrebno je malo vremena, ali kada se vozač namesti lepo, može se reći da Opel  Astra nudi savršenu vozačku poziciju. Idelnu i za oštru vožnju, ali i za duga putovanja.

Kvalitet materijala predstavlja kombinaciju stilova. Tu je obilje veoma kvalitetnih materijala, ali primetne su i veće površine obložene jeftinijom grubom plastikom, kao na primer na prednjim vratima.

Ono što nas je najviše interesovalo je novi info-multimedijalni panel koji objedinjuje instrument tablu i centralni monitor. Nije loše, ali viđali smo i bolja rešenja. Instrumenti mogu da se setuju u nekoliko kolornih opcija, kao i nekoliko modova prikaza infromacija, od podataka putnog računara, muzičkog uređaja, pa do navigacije.

Ne postoji simulacija anlognih instrumenata, tako da broj obrtaja uvek prikazuje skala koja nije preterano informativna, a ispisan je i broj obrtaja, koji se konstantno menja. Nama se to nije preterano dopalo, ali recimo da je to subjektivna ocena.

Centralni ekran standardno nudi obilje mogućnosti, a na svu sreću ispod njega se nalazi klasični rotirajući potenciometar za pojačavanje ozvučenja, kao i manuelne komande klimatizacije. Generalno, multimedija je dobra, ali može i bolje. Opet, naglašavamo, dosta je i do subjektivnog utisaka.

Ono što je najvažnije, nova Opel Astra ne razočarava u vožnji. U pitanju je pravi “nemac” sa perfektno usklađenim odnosom udobnosti i voznih karakteristika. Naime, automobil se ponaša neverovatno sigurno u krivinama. Vozi se tako dobro, da smo se po ko zna koji put zapitali zbog čega ljudi kupuju SUV modele.

Pritom i udobnost je dobra, ali pod uslovom da je kolovoz kvlitetan. Na lošijem putu automobil jeste malo “tvrđi”, ali to je na prvom mestu posledica točkova prečnika 18 inča sa niskoprofilnim pneumaticima. Osamnaesticama definitivno nije mesto na automobilu C segmenta, jer sa broj manjim točkovima, ovaj automobil bi bio tri broja bolji.

Na početku smo pomenuli da gledano spolja automobil izgleda veoma agresivno, pogotovo sa pomenutim točkovima velikog prečnika. Izgleda kao da ga pokreće bar 200 “konja”. U praksi je situacija potpuno drugačija, jer pod “haubom” se nalazi dobro poznati trocilindraš od 1,2 litra radne zapremine koji je Opel dobio zahvaljujući partnerstvu sa Peugeot-om.

U pitanju turbo verzija koja raspolaže sa 130 konjskih snaga. Izgled automobila možda nagoveštava više performansi, ali ovih 130 KS je sasvim dovoljno za veoma agilnu vožnju. Tome doprinosi i odlična osmostepena automatika.

Moramo da pohvalimo trud inženjera kada je zvuk motora u pitanju. Naime, tokom svakodnevne vožnje motor radi nenametljivo i tiho, a kada se pedala “gasa” snažnije pritisne ubrzanja su propraćena dopdljivim “režanjem” koje nimalo ne podseća na poznati zvuk trocilindraša.

U konačnom zbiru nova Opel Astra zaslužuje visoke ocene. Objektivno gledano, nismo pronašli nijedan konkretan veliki nedostatak koji bi mogao da se istakne. Od vrlina tu su veoma atraktivan dizajn, odlična ponuda motora, a prostranost i komfor su na potpuno zadovoljavajućen nivou kada je ova klasa u pitanju.

Nova Opel Astra – Cene

U trenutnu pisanja ovog teksta, početna cena Opel Astre je 25.090 evra, za isti motor u verziji od 110 KS i sa manuelnim menjačem. Početa cena za model sa motorom i automatskom transimisijom sa ovog testa je 28.490 evra. Za verziju sa 1.5 dizel motorom od 130 KS treba izdvojiti najmanje 31.190 evra.

Opel Astra

Motor R3, benzin, turbo
Zapremina 1.199 ccm
Snaga 85 KW/139 KS pri 5.500 o/min
Ob. moment 230 Nm pri 1.750 o/min
Transmisija automatska, osam stepeni
Ubrzanje 0-100 Km/h 9,7 s
Maks. brzina 210 km/h
Pogon na prednjim točkovima
Dimenzije 4.374 x 1.860 x 1.441 mm
Prtljažnik 422 l
Rezervoar 52 l

Detaljnije podatke o specifikacijama i cenama pronađite OVDE