Već neko vreme okosnica prodaje modela Yaris je njegova hibridna verzija, tako da je restilizovana verzija Toyota bestselera predstavljena isključivo kao hibrid. Pored tradicionalnog kvaliteta, ekonomičnosti i obilja savremene tehnologije, to, nažalost, podrazumeva i visoku početnu cenu.
Odavno je već Toyota iz putničkog programa eliminisala nekada veoma popularne dizel motore, a sada je na red stigla i eliminacija klasičnih benzinaca. Naime, nova Toyota Yaris, ako izuzmemo sportsku GR verziju, od sada se nudi isključivo kao hibrid. Dostupne su dve verzije, od 116 ili 130 konjskih snaga. Na našem testu se našla snažnija verzija i to u najopremljenijoj verziji sa Premiere paketom opreme.
Ako zanemarimo velike promene po pitanju selekcije pogonskih agregata, spoljašnje izmene u odnosu na dosadašnju verziju nisu velike. U kabini nas takođe dočekuje poznat ambijent uz određene modifikacije. Digitalna tabla sa instrumentima koja se do sada nalazila u hibridnoj verziji je zamenjena monitorom kakav smo viđali u većim Toyota modelima.
Ova promena je dobrodošla i definitivno daje Yaris-u dodatnu ozbiljnost. Takođe, i veliki ekran multimedije je sa standardnim Toyota menijima, a odlikuje ga čitljivost, brz odziv i intuitivnost. Veliki plus za Toyotu je i prisustvo izdvojenih komandi klimatizacije ispod ekrana, što vožnju čini neuporedivo jednostavnijom.
Ono što mora posebno da se napomene je to da verovatno ne postoji automobil u ovoj klasi koji ima kvalitetnija prednja sedišta. Jednostavno, sedišta u ovom gradskom automobilu su toliko dobra da bi njime mogli da se zaputite na najduža putovanja, kao da su preuzeta iz nekog dve klase većeg modela.
Kvalitetu materijala ne može ništa da se zameri, apsolutno je sve u nivou klase, a u mnogim aspektima Yaris nudi daleko više od proseka. Gornji delovi prednjeg dela kokpita su od meke plastike, a i segmenti koji su od tvrde plastike ne odaju utisak da je ušteda bila prioritet.
Jedini detalj koji kvari komoditet su točkovi velikog prečnika. Malo-pomalo stiglo se do 17 inča u B segmentu, a to u kombinaciji sa pneumaticima niskog profila nije najbolje rešenje za naše puteve. Verzija Yarisa sa 15-icama nije manje atraktivna, a mnogo se bolje snalazi na našim putevima, pogotovo u gradskim uslovima, za koje je prvenstveno namenjena. Možda bi 16-ice mogle da budu kompromis izgleda i upotrebljivosti, a sve tri dimenzije su u ponudi, kao i GR Sport 18-ice.
Toyota je pionir u razvoju hibridne tehnologije, tako da smo sa njenim hibridima dobro upoznati. Prilikom startovanja motora ne dešava se ništa. Motor se ne oglašava, samo se upale lampice i uključi se muzički uređaj.
Ako je muzika ugašena, polazak iz mesta i kretanje po parkingu se obavlja u prijatnoj tišini, a benzinski motor se startuje tek sa porastom brzine, kada njegov rad pokrivaju ostali zvuci vožnje. Sve ovo je veoma prijatno i zaista doprinosi relaksiranoj vožnji uz minimum stresa.
Benzinski motor raspolaže sa 1,5 litara radne zapremine i 92 konjske snage. Njemu asistira snažan elektromotor od 84 konjske snage. Snaga ipak ne nastaje prostim sabiranjem potencijala benzinskog i elektromotora. Testirani Yaris Hybrid raspolaže sa 130 konjskih snaga, što je više nego dovoljno, pogotovo ako se uzme u obzir da prilikom snažnijih ubrzanja benzinskom motoru asistira elektromotor sa moćnim obrtnim momentom, tako da snage nikada ne ponestaje.
Automobil snažno ubrzava, ali ubrzanje počinje možda sa sekundom zakašnjenja, na šta se vozač brzo navikava. Iako su ubrzanja snažna, pomalo će vozačima sa sportskim afinitetima smetati CVT transmisija, koja kontinualno prenosi snagu, pa je zvuk motora prilikom ubrzavanja konstantan, bez promene obrtaja usled “šaltanja” brzina.
PROČITAJTE JOŠ:
PRVA VOŽNJA: Novi Citroen C3 – Cena je samo jedan od aduta
TEST: Novi Peugeot 3008 – Spoj suprotnosti
A ako vozač ima “lakšu” nogu na desnoj pedali, onda sledi nagrada u potrošnji od oko četiri litra benzina u gradskim uslovima. Kako god da se vozi po gradu, čak i agresivnije, potrošnja ne može da prevali 5,5 litara benzina. Kao i kod većine hibrida, i kod najnovije Toyote Yaris u jednom paketu se dobija i snaga i ekonomičnost.
Nažalost, ovakav kvalitet prati i cena. Kako se Yaris od sada nudi samo kao hibrid, cena osnovnog modela je 24.900 evra. Najopremljenija Premiere verzija koja se nalazi na našem testu košta čak 34.300 evra.
Toyota Yaris Hybrid
Benzinski motor R3, benzin
Zapremina 1.490 ccm
Snaga benzinskog motora (68 KW) 92 KS pri 5.500 o/min
Snaga elektromotora (59 KW) 84 KS
Ukupna snaga hibridnog sistema 130 KS
Transmisija benzinskog motora automatska, CVT
Ubrzanje 0-100 Km/h 9,2 s
Maks. brzina 175 km/h
Pogon na prednje točkove
Dimenzije 3.940 x 1.745 x 1.500 mm
Rezervoar 36 l
Prtljažnik 286 l
Detaljne podatke o specifikacijama i opremi pronađite OVDE