Home » TEST: Novi Renault Rafale E-Tech full hybrid 200
TEST

TEST: Novi Renault Rafale E-Tech full hybrid 200

Novi Renault Rafale nudi obilje komfora i prostranosti što uspešno kombinuje sa veoma atraktivnim dizajnom. Takođe i pogon pravi uspešan kompromis snage i ekonomičnosti. Cena je u poređenju sa konkurencijom prilično konkurentna.

Oni stariji se sećaju dobrih vremena kada je Renault “izmislio” SUV segment, koji je vrlo brzo postao “must have” kod svih evropskih proizvođača. Danas su aktuelni neki sasvim drugačiji trendovi. Glavnu reč vodi SUV klasa, i to ne samo da vodi glavnu reč, već je na tom svom putu pojela mnoge druge kategorije automobila.

Samo bolji poznavaoci automobilskih dešavanja danas mogu da pobroje koliko koji proizvođač u svojoj ponudi ima SUV modela, a Renault ih ima toliko da je potrebna pažljiva analiza da se proceni koji pripada kojoj klasi.

Najnoviji izdanak Renault SUV familije zove se Rafale, a njemu je dodeljena uloga coupe SUV modela. Novitet platformu deli sa modelom Austral, ali je malo produžen, što u kombinaciji sa atraktivnom kupe formom karoserije ovom automobilu daje izgled modela klase iznad.

Cena: Trenutno se Renault Rafale nudi samo sa pogonom koji se našao i u testiranom modelu. Osnovna verzija startuje sa cenom od 44.990 evra, dok Esprit Alpine ima početnu cenu od 49.490 evra.

O izgledu nećemo mnogo da pišemo, fotografije su više nego dovoljne, ali ono što možemo da konstatujemo je to da i pored veoma atraktivne karoserije, model Rafale je prvenstveno jedan veoma prostran, praktičan i komforan automobil.

Krenimo od prtljažnika zapremine 535 litara, pa pomenimo zadnju klupu koja je jedna od najboljih u klasi. Najviše impresionira prostor za noge, dok prostora za glavu ima više nego što bi oblik karoserije mogao da nagovesti.

U sredini naslona se nalazi masivan pomični naslon za laktove koji u sebi skriva praktične sklopive držače za osvežavajuće piće, kao i nosač za tablet ili mobilni telefon. Uz prostran prtljažnik, ovi detalji model Rafale čine idealnim za duga putovanja.

Napred nas dočekuju veoma atraktivna sportski profilisana sedišta. Nešto su tvrđa nego što se očekuje od jednog “francuza”, ali su savršeno oblikovana, tako da nude visok nivo komfora.

Kokpit je preuzet iz Australa, što znači dva ekrana na jednom panelu orijentisanom prema vozaču. E sad, da li će vam se sve to dopasti, najviše zavisi od vas. Ako volite nove tehnologije i gadžete, onda hoće. Ako ste starog kova, verovatno neće.

Ipak, objektivno gledano, nema šta konkretno da se zameri. Meniji podsećaju na korišćenje mobilnog telefona, odziv je brz, a činjenicu da je sve prilično komplikovano poboljšava to što su u dnu izdvojene mehaničke komande klimatizacije. Za muziku već morate da se snalazite putem ekrana.

Već smo hvalili Renault-ovo rešenje pomičnog naslona za ruku na mestu gde se obično nalazi ručica menjača. To je tokom dugih vožnji praktično odmorište, dok se ispod krije prostran pretinac. Sama ručica menjača je u vidu dodatne poluge smeštena sa desne strane upravljača, slično kao kod Mercedesa.

Ipak, kod Renaulta se tu sada nalazi “šuma” ručica – menjač, brisači i komande muzičkog uređaja. Posledica je da se umesto ubacivanja automobila u “drive” često uključuju brisači. Bar dok se ne naviknete.

Još jedan nedostatak je i veoma skromna preglednost ka nazad. Pogled preko centralnog retrovizora je prilično simboličan, pa je donekle jasno zašto su u Renaultu odustali od ugradnje zadnjeg brisača. Stoga smo se tokom vožnje u rikverc uglavnom oslanjali na spoljašnje retrovizore i prikaz sa zadnje kamere na ekranu.

PROČITAJTE JOŠ:

TEST: Novi Peugeot 3008 – Spoj suprotnosti

TEST: Novi Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4MOTION DSG

TEST: Cupra Formentor – Kompaktni SUV sa genima trkača

Što se motorizacije tiče, izbor je skroman, a svodi se za sada na samo jedan hibrid od 200 KS, dok se očekuje pojačanje u vidu “plug-in” hibrida od 300 KS. Iako mnogi još uvek tuguju za dCi dizelima, treba reći da ovom pogonu ništa ne nedostaje – ni ekonomičnost, ni snaga, a ponajmanje prefinjenost u radu.

Renault je konstruisao prilično specifičan hibridni pogon koji se sastoji od trocilindraša od 1,3 litra radne zapremine i 130 KS. Njemu asistiraju dva elektromotora, od 25 i 50 konjskih snaga, što sve zajedno daje potencijal od 200 KS.

Solidna snaga elektromotora omogućava da se automobil u gradskim uslovima vožnje često kreće na električni pogon, a i kada je aktivan benzinski motor, nivo buke je veoma nizak zahvaljujući odličnoj zvučnoj izolaciji. Ukupan utisak u vožnji je stoga sličan vožnji električnih automobila.

Da se ovaj automobil oslanja na električnu energiju očigledno je i po samim performansama. Naime, polazak iz mesta i svako međuubrzanje je trenutno i snažno, bez buke benzinskog motora. Generalno, performanse su mnogo bolje nego što bi mogao da nagovesti podatak da ubrzanje do sto kilometara na sat traje 8.9 sekundi.

Iako platformu deli sa Australom, model Rafale je osetno dinamičniji u vožnji kada je oslanjanje u pitanju. Automobil je sigurniji u krivinama, a očigledna je želja proizvođača da ovom modelu podari nešto više sportskog karaktera. Ipak, to se ne odražava nepovoljno na udobnost, koja je odlična. Samo se prilikom prelaska neravnina, poput manjih udarnih rupa ili na primer tramvajskih šina, oseti da je oslanjanje čvršće trimovano.

Moramo po ko zna koji put da pohvalimo i Renault 4Control upravljanje na sva četiri točka. Tokom vožnje na putevima punim krivina oseti se kako automobil sigurnije ulazi u zavoje. Posebno se oseti prednost upravljanja na sva četiri točka kad posle sedam dana za upravljačem modela Rafale sednete u bilo koji drugi automobil i shvatite da je okretanje na skučenim parkinzima komplikovano iako ste u manjem automobilu.

Renault Rafale E-Tech full hybrid 200

Benzinski motor R3 benzin
Zapremina 1.199 ccm
Snaga 96 KW/130 KS
Ob. moment 205 Nm
Transmisija automatska
Elektromotor 1: 25 KS
Elektromotor 2: 59 KS
Snaga sistema 147 kw/200 KS
Ubrzanje 0-100 Km/h 8,9 s
Maks. brzina 180 km/h
Pogon na prednje točkove
Dimenzije 4.710 x 1.860 x 1.610 mm
Rezervoar 58 l
Prtljažnik 647 l

Više informacija o opremi i cenama saznajze OVDE