Toyota Aygo X je penzionisala klasični Aygo, a mi smo tokom sedmodnevnog testa pokušali da otkrijemo koje su prednosti i mane ovog gradskog mikro krosovera
Modelom Aygo X japanska Toyotaje pokrila sve SUV i krosover segmente. Posle ovog mikro krosovera tu su Yaris Cross, CH-R, Corolla Cross, Rav4, Highlander, Hilux, Land Cruiser. Ukupno osam Toyota automobila sa povišenim klirensom, što “kobajagi” terenaca, krosovera, a tu je i nekoliko ozbiljnih terenskih vozila. Da je neko pomenuo takvu situaciju pre par decenija, zvučalo bi kao šala. Pritom, ova količina terenaca se jeste odrazila na broj modela u ponudi japanske kompanije, ali ne previše. Pomenimo to da je novi Aygo X uvršten u Toyota porodicu penzionisanjem klasičnog modela Aygo.
Maleni Aygo je postao još jedna od žrtava krosover trenda, a mi smo tokom sedmodnevnog test pokušali da utvrdimo da li novi koncept povišenog klirensa u A segmentu nudi nešto konkretno više.
Što se samog dizajna tiče, svakako da nudi vše. Novi Aygo X izgleda znatno atraktivnije i ozbiljnije od klasičnog modela Aygo, ali ne samo zbog generacijske razlike i činjenice da je Aygo X osam godina mlađi. Sam krosover koncept, povišen klirens, veliki točkovi, sve to modelu Aygo X daje daleko ozbiljniji nastup.
Isto važi i za kabinu. Kokpitom dominira veliki monitor na centralnoj konzoli, koji zbog ovalnog okvira u kojem se nalazi izgleda još dominantnije. Istina, ovakvo rešenje je “pojelo” prostor za centralne ventilacione otvore, ali nismo tokom sedam dana testiranja to primtili i kao manu. Samo smo ustnovili da ih nema, ali klimatizacija je funkcionisala besprekorno.
Ispred obruča upravljača se nalazi tabla sa instrumentima. Ona se sesastoji od velikog brzinomera unutar kojeg se nalazi poveći multifunkcionalni ekran, koji je jasan i pregledan. Generalno, kokpit je jasan i funkcionalan. Instrumenti su pregledni, a i pored velikog ekrana osetljivog na dodir koji nudi mnoštvo opcija, tu su klasične komande klimatizacije. Ono što bi još istakli je to da je i pored praktičnosti i funkcionalnosti, Aygo X zadržao pomalo originalan i razigran stil koji je odlikovao i prethodne Aygo modele, a što ovoj klasi automobila odlično pristaje.
Prednja sedišta su, a što smo kada je Toyota u pitanju navikli, veoma komforna i obezbeđuju ugodnu poziciju za upravljačem, daleko bolju nego što bi klasa kojoj ovaj model pripada, mogla da nagovesti. Zadnja klupa nije mesto na kojem bi odrasle osobe želele da borave na dugim putovanjima, ali to se od ovog automobila ni ne očekuje. Isto važi i za prtljažnik zapremine 231 litar, koji je namenjen obavljanju dnevnih aktivnosti, ali nije pogodan za putovnja.
U skladu sa klasom je i kvalitet materijala. Iako je završna izrada dobra, sa kožnim upravljačem i detaljima od pano laka, tu je i obilje tvrde plastike. Opet, ponavljamo, u ovoj klasi i po ovoj ceni, više nije realno očekivati, niti bilo ko od konkurenata po tom pitanju nudi više.
Pogon testiranom modelu je obezbeđivao dobro poznati benzinski trocilindraš od jednog litra radne zapremine. U pitanju je motor bez turbine, koji 72 konjske snage oslobađa pri visokih 6.000 obrtaja. Obrtni moment od 93 njutnemtra dostupan je pri 4.400 obrtaja. Jasno je da sa ovim pogonom Aygo X nije neki trkač. Ipak, performanse u gradu su nas prijatno iznenadile. U disciplini za koju je naenjen, Aygo X se odlično snalazi. Startan je, hitro ubrzava do brzine od 70 kilometara na čas. Tek posle toga, po izlasku na otovoreni put, vozaču postaje jasno da snage često može da manjka.
Ponašanje u vožnji je besprekorno i iznad vih očekivaja za ovakvu koncepciju karoserije. Automobil se ponaša veoma sigurno i neutralno, a i pored povišenog klirensa i kratkog međuosovinskog rastojanja, nema neprijatnog naginjanja u krivinama. To je posledica činjenice da su točkovi ovog malenog automobila raspoređeni po uglovima karoserije, a oslanjanje prilično oštro trimovano. I pored tvrđih opruga komfor je sasvim zadvoljavajući, posebno na dobrom putu, a na komoditet mogu da se požale samo putnici na zadnjoj klupi.
Zaključk se sam nameće. Toyota Aygo X je odličan automobil, ali samo dok od nje ne očekujete nešto čemu nije namenjena. U pitanju je gradski krosover, a ne porodični automobil za duga putovanja sa obiljem prtljaga.
Ne dozvolite ni da vas zbuni cena koja startuje od 16.490 evra. To jeste mnogo više nego što je nekada koštao model Aygo, ali treba uteti u obzir da je tek neznatno više od najpristupačnije verzije Dačije Sandero Stpway. Dakle, nije poskupla Toyota, već automobili generalno. Jeste mnogo novca, više nego što je trebalo izdvojiti pre samo nekoliko godina, ali je u skladu sa ponudom ostalih brendova.
Toyota Aygo X
Motor R4 benzin
Zapremina 998 ccm
Snaga 53 KW/72 KS pri 6.000 o/min
Ob. moment 93 Nm pri 4.400 o/min
Transmisija manuelna, pet stepeni
Pogon na prednjim točkovima
Ubrzanje 0-100 Km/h 15,6 s
Maks. brzina 158 km/h
Dimenzije 3.700 x 1.740 x 1.525 mm
Prtljažnik 231 l
Rezervoar 35 l