Home » Toyota Aygo X od sada i kao hibrid
NOVITETI

Toyota Aygo X od sada i kao hibrid

Toyota je odlučila da uđe u novu fazu elektrifikacije svojih najmanjih modela. Aygo X, kompaktni gradski krosover, od sada je dostupan i u hibridnoj verziji – prvi put u ovom segmentu

Novi Aygo X preuzima hibridni pogon iz većih modela Yaris i Yaris Cross, kombinujući benzinski motor s elektromotorom u kompaktnom telu. Sa sistemskom snagom od 116 KS, ubrzanje do 100 km/h traje manje od 10 sekundi, čime je postignuto osveženje u dinamici vožnje, ali i zadržana potrošnja karakteristična za gradske automobile. Prema preliminarnim WLTP merenjima, emisija CO₂ iznosi samo 86 g/km.

Uprkos dodatku hibridnih komponenti, platforma GA-B ostaje nepromenjena, kao i međuosovinsko rastojanje od 2.430 mm. Prtljažni prostor od 231 litra zadržan je zahvaljujući inovativnom rasporedu baterijskih ćelija koje su postavljene poprečno ispod zadnjih sedišta, dok je pomoćna baterija premeštena ispod poda prtljažnika.

Sa radijusom okretanja od svega 4,7 metara i nisko postavljenom baterijom koja doprinosi stabilnosti, novi Aygo X ostaje jedan od najokretnijih modela u gradskoj vožnji. Zvučna izolacija je unapređena u odnosu na prethodnika – novi paneli ispod motora, dodatna izolacija na haubi, kao i specifična rešenja u višim paketima opreme (deblja stakla, dodatna obloga kabine), rezultuju tišom i prijatnijom vožnjom.

PROČITAJT JOŠ:

Predstavljena je potpuno nova električna Nissan Micra

Novi Jeep Compass – Okrenut porodici, a ne avanturi

Spoljašnji izgled je osvežen novom prednjom maskom, redizajniranim svetlima i prednjim delom karoserije. Aygo X i dalje kombinuje prepoznatljiv krosover oblik sa detaljima koji pojačavaju vizuelnu prisutnost – uključujući 17- ili 18-inčne točkove, proširene lukove točkova i opcione dvobojne kombinacije boja.

Enterijer je modernizovan: instrument tabla sada uključuje sedmoinčni digitalni displej, unapređeni klima panel, kao i elektronsku ručnu kočnicu koja dolazi kao standard. U zavisnosti od opreme, dostupni su i bežični punjač, digitalni ključ, sklopivi retrovizori i inovativni sistem za prečišćavanje vazduha.

Bezbednosni paket Toyota Safety Sense sada uključuje nove funkcije – poput asistencije pri naglom kočenju, sistema za praćenje vozne trake i prepoznavanja saobraćajnih znakova, ali i mogućnost bežičnog ažuriranja softvera. Aygo X time prati najnovije tehnološke standarde u klasi.

Po prvi put, Aygo X je dostupan i u GR SPORT varijanti. Osim specifične kombinacije boja i mrežaste maske inspirisane trkačkim modelima Toyote, ova verzija dolazi sa sportskim ogibljenjem i reprogramiranim servo upravljačem. Vožnja je osetno dinamičnija, ali bez narušavanja udobnosti.

Toyota je dodatno smanjila ukupni karbonski otisak Aygo X modela. U poređenju s prethodnikom, novi model tokom svog životnog ciklusa emituje oko 18% manje CO₂. Tom rezultatu doprinose efikasniji pogonski sklop, upotreba recikliranih materijala i unapređeni proizvodni procesi.

Jedan od primera je SakuraTouch®, materijal koji zamenjuje prirodnu kožu i sadrži više od 40% PVC-a biljnog porekla, kao i recikliranu PET ambalažu i ostatke iz vinske industrije. Toyota tvrdi da se ovim pristupom emisije u proizvodnji komponenti enterijera smanjuju i do 95%.

Fabrika u Kolinu (Češka), gde se Aygo X proizvodi, koristi isključivo obnovljivu električnu energiju, a dodatni koraci u optimizaciji logistike dodatno doprinose ekološkom profilu modela.