Home » Upoznajte potpuno novi Audi Q5 – Poslednji sa benzinskim i dizel motorima
NOVITETI

Upoznajte potpuno novi Audi Q5 – Poslednji sa benzinskim i dizel motorima

Potpuno novi Audi Q5 predstavlja evoluciju postojećeg modela. Iako je Audi potvrdio da je to poslednji Q5 pokretan motorima sa unutrašnjim sagorevajem biće dostupni i benzinski V6 motori, ali i dizel. Cena za sada nije poznata

Audi Q5 je od samog starta bio ogroman globalni uspeh. Na svetskom nivou, ovaj model srednje veličine nadmašuje prodaju svih drugih Audi modela. Prvi put je lansiran 2008. godine, a druga generacija Q5 usledila je krajem 2016. godine, unapređujući uspešnu formulu sa suptilnim modifikacijama. Slično je i sa modelom treće generacije – u pitanju je unapređenje dobrog recepta.

PROČITAJTE JOŠ:

Najzad nešto uzbudljivo – BMW M5 Touring od 727 KS

Stigao je novi električni Audi A6 e-tron – Upoznajte ga

Dizajn predstavlja evoluciju postojećeg koncepta. Na prednjem delu novi Audi Q5 dobija široku masku potpuno novog dizajna, uz tanke LED farove i par velikih usisnika za vazduh.

Predstavljen je standardni Audi Q5, ali i sportski SQ5

Na zadnjem delu Q5 dobija svetlosnu traku pune dužine koja povezuje set tankih, prilagodljivih LED zadnjih svetala, čime dizjneri naglašavaju širinu automobila. Novina za Q5 je i treće stop svetlo u spojleru montiranom na krovu, sa funkcijom „ogledala“, koje projektuje svetlo na zadnje staklo radi povećane vidljivosti.

Zadnji branik je gotovo potpuno obuhvaćen širokim ukrasnim mrežastim panelom poput još jednog grill-a za hlađenje, koji se nalazi iznad seta pravih , a ne “kobajagi” izduvnih cevi.

Promene u kabini su ipak nešto značajnije. Ovde, Q5 prati trendove zadate modelom A5. Kokpitom dominira multimedija sa jednim zakrivljenim panelom koji spaja 11,9-inčni Virtual Cockpit sa 14,5-inčnim touch displejom. Ekran za suvozača od 10,9 inča je zaseban, integrisan u kontrolnu tablu, omogućavajući suvozaču da kontroliše stvari poput medija i navigacije. HKonfigurabilni head-up displej je takođe dostupan.

U centralnoj konzoli nalazi se posuda za hlađenje, a tu su i četiri USB porta raspoređena po kabini – najjači od njih (100W) može puniti čak i veće uređaje poput laptopova.

Sedišta i veći deo enterijera prekriveni su tkaninama nastalim iz održivih izvora, uključujući tekstil Kaskade, napravljen od prirodnih materijala kao što je vuna. Alternativa za antilop je dostupna, a napravljena od skoro 50 procenata recikliranog poliestera.

Prostor u unutrašnjosti i praktičnost gotovo su identični kao kod prethodnog modela, sa prtljažnikom zapremine 520 litara, koji se povećava na 1.473 litara kada se zadnja sedišta preklope. Audi najavljuje da će ponuditi kliznu i nagibnu zadnju klupu kao opciju u čitavom opsegu nivoa opreme.

Nažalost, Audi je potvrdio da će ovo biti poslednji Q5 sa motorom na unutrašnje sagorevanje. Osnovni motor će biti 2,0-litarski TFSI sa 201KS i 340Nm obrtnog momenta, ponuđen sa izborom između prednjeg pogona ili quattro pogona na sve točkove.

Ovaj, kao i svi Q5 modeli bez plug-in hibrida, je MHEV jedinica sa baterijom od 1,7kWh, koja može dodati kratkotrajno pojačanje od 18kW (24KS), dakle u pitanju je blagi hibrid. Ovak sistem može povratiti do 25kW energije pri kočenju.

Dostupan će biti i 2,0-litarski TDI, takođe sa 201KS. Dizel motor će pružiti povoljnije vrednosti obrtnog momenta, sa do 400 Nm dostupnih pri niskim obrtajima. Ovaj motor je dostupan samo u kombinaciji sa Audijevim quattro pogonom na sve točkove. Oba modela, i benzinac i dizelaš, koriste sedmostepeni S tronic menjač sa duplim kvačilom.

Na vrhu ponude biće SQ5, koji koristi 3,0-litarski V6 benzinski motor sa 362KS i 550Nm obrtnog momenta. Ova verzija će imati quattro pogon na sve točkove, ali perfrmanse još nisu poznate.

Foto: AUDI