Renault je prikazao prve tizer fotografije nove “četvorke”. Novitet će biti električni gradski automobil, a zvanična prezentacija je zakazana za 14 oktobar I Salon automobila u Parizu. Cena za sada nije poznata
Dugo očekivani, potpuno novi Renault 4 E-Tech biće predstavljen 14. oktobra na ovogodišnjem Pariskom sajmu automobila, a Renault je već sada objavio zvanične slike novog R4, dajući nam nagovštaj kako će da izgleda ovaj mali gradski električni lifestyle automobil.
Da, nova “cokulica” neće biti “narodni” automobil zadužen za motorizaciju širokih narodnih masa. Više je orijentisan kao lifestyle model koji se snažno oslanja na slavnu istoriju. Nešto slično kao novi Mini i Fiat 500, ali sada u skladu sa aktuelnim rendovima kao električni automobil od samog početka.
Prve fotografije potvrđuju da je dizajn ostao veran konceptu Renault 4Ever Trophy koji je predstavljen još 2022. godine, posebno prednji deo sa osvetljenom maskom i Renault logotipom.
PROČITAJTE JOŠ:
Francuski DS predstavio studiju SM Tribute, kao omaž slavnom pretku
Upoznajte potpuno novi Audi Q5 – Poslednji sa benzinskim i dizel motorima
Zadnji deo automobila ima zakošena vrata prtljažnika i vertikalna zadnja svetla, što su omaži originalnom Renaultu 4 iz šezdesetih godina, kao i trapezoidni zadnji bočni prozori smešteni tačno iznad zadnjih točkova. Ovi prozori takođe imaju malu grafiku starog i novog Renaulta 4, prikazanu kako se voze po neravnom terenu.
Ostale dizajnerske karakteristike koje su prenete uključuju odbojnike na prednjem i zadnjem braniku za dodatnu zaštitu, tri paralelne linije urezane u vrata, i opciju targa platnenog krova. Ako želite da date prioritet praktičnosti, novi Renault 4 dolazi i sa krovnim nosačima.
Sa dužinom od 4,14 metara, novi Renault 4 je duži od jednog od glavnih rivala, Jeep Avengera, ali dosta kraći od drugih, poput Kije EV3 i Peugeota E-2008. I pored toga, Renault tvrdi da je R4 prostran i dovoljno svestran da zadovolji sve potrebe.
U tome pomaže platforma za električne automobile, ista na kojoj se nalazi i novi Renault 5 E-Tech. Očekuje se će baterije i motori iz R5 biti preuzeti, što znači da će osnovni modeli imati bateriju od 40kWh koja pruža domet od oko 290 kilometara, dok će veća jedinica od 52kWh biti dovoljna za otprilike 390 kilometara sa jednim punjenjem.
Većina verzija Renaulta 4 biće sa pogonom na prednjim točkovima i imaće jedan električni motor, ali postoji mogućnost za pogon na sva četiri točka, jer platforma AmpR Small, koju koristi nova “cokulica”, može da primi dodatni električni motor pozadi.