Home » Uskoro stiže nova električna Mazda 6e
NOVITETI

Uskoro stiže nova električna Mazda 6e

U ovom trenutku Mazda MX-30 je jedini potpuno električni model ovog proizvođača koji je dostupan na tržištu u Evropi, ali će japanska EV ponuda uskoro biti proširena novom limuzinom nazvanom Mazda 6e. Cena još nije poznata.

Mazda je već otkrila neke detalje o ovom “električnom” novitetu, uključujući očekivani domet i performanse, iako cena još nije objavljena. Što se tiče dimenzija, automobil j blizu granice od pet metara. Karoserija je duga 4.921 mm, široka 1.890 mm i visoka 1.485 mm, što ovaj model čini većim u svim pravcima od Tesla Modela 3, a dužim i širim od Hyundai Ioniq 6, iako je nešto niži.

PROČITAJTE JOŠ:

Nova Toyota Urban Cruiser kreće na struju

Predstavljen je električni sedmosed, novi Hyundai IONIQ 9

Biće dostupne dve verzije Mazde 6e: standardni E-Skyactiv EV i Long Range model. Standardna verzija ima bateriju od 68,8 kWh, koja omogućava domet od 477 kilometara prema WLTP standardu. Elektromotor od 254 KS i obrtnim momentom od 320 Nm smešten je na zadnjoj osovini, što omogućava ubrzanje od 0-100 km/h za 7,6 sekundi i maksimalnu brzinu od 169 km/h.

Mazda 6e Long Range dolazi sa baterijom od 80 kWh koja omogućava domet od 550 km, takođe prema WLTP standardu. Električni motor Long Range verzije je nešto slabiji, sa 241 KS i obrtnim momentom od 320 Nm, što omogućava ubrzanje od 0-100 km/h za 7,8 sekundi. Maksimalna brzina ostaje ista.

Dve verzije se razlikuju i po mogućnostima punjenja. Standardni model podržava punjenje snagom od 200 kW, dok Long Range model dostiže maksimum od 95 kW. To znači da je za punjenje baterije od 10 do 80% standardnom modelu potrebno 22 minuta, dok Long Range verziji treba 45 minuta. Tokom punjenja, prednji deo vozila svetlosnim putem prikazuje status baterije.

Iako je Mazda 6e prvobitno dizajnirana za kinesko tržište, kompanija tvrdi da dinamičke karakteristike vožnje pružaju ponašanje na putu kakvo bi se očekivalo od proizvođača sa decenijama iskustva u pravljenju automobila za zabavnu vožnju. Automobil ima raspodelu težine 50:50, multilink zadnje oslanjanje i električni zadnji spojler koji se aktivira pri brzini od 88 km/h radi poboljšanja stabilnosti.

Eksterijer Mazde 6e identičan je modelu EZ-6 namenjenom kineskom tržištu, koji je već u prodaji, osim nekih oznaka na zadnjem delu. Automobil ima petokrake točkove od 19 inča sa dizajnom za povećanje aerodinamičnosti i dometa, a biće dostupno osam boja karoserije.

Unutrašnjost predstavlja značajnu promenu u odnosu na trenutne Mazdine modele. Nažalost, nestali su dugmići za kontrolu klime i radija sa centralne konzole; umesto njih, tu je ogroman ekran osetljiv na dodir od 14,6 inča, kombinovan sa vozačkim displejom od 10,2 inča i head-up displejem. Ipak, još nije poznato da li će ovo biti standardna oprema.

Uprkos impozantnoj veličini, Mazda 6e ima prtljažnik zapremine svega 330 litara, što je daleko manje od 401 litre kod Ioniq 6 i 425 litara kod Tesla Modela 3. Ipak, tu je dodatni prtljažni prostor ispod haube sa zapreminom od 70 litara.