Home » Volkswagen najavljuje revoluciju u razvoju sistema beznednosti
TEHNIKA

Volkswagen najavljuje revoluciju u razvoju sistema beznednosti

Volkswagen je britanskim medijima nedavno dao ekskluzivan uvid u svoje trenutne i buduće funkcije asistencije vozaču, koje imaju za cilj ne samo da poboljšaju bezbednost putnika u vozilu, već i da zaštite najugroženije učesnike u saobraćaju

Proaktivna zaštita pešaka

Već neko vreme, takozvani “aktivni poklopci motora” ključni su element bezbednosti pešaka, podižući se kako bi povećali udaljenost između relativno mekog ljudskog tela i mnogo čvršćeg metalnog bloka motora, smanjujući time šanse i ozbiljnost povreda.

Volkswagenovo novo rešenje pod nazivom Proactive Pedestrian Protection (Proaktivna zaštita pešaka) će, kao i većina aktivnih poklopaca motora, raditi u tandemu sa sistemom autonomnog kočenja u nuždi (AEB).

Međutim, dok većina sistema koristi akcelerometre za otkrivanje kretanja i pirotehnička sredstva za aktivaciju poklopca, VW-ova alternativa koristi senzore kako bi otkrila veličinu prepreke i ukoliko identifikuje nešto što bi moglo biti ranjivi učesnik u saobraćaju poklopac motora se podiže pomoću mehanizma sa oprugom.

PROČITAJTE JOŠ:

TEST: Novi Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4MOTION DSG
Plag-in hibrid, blagi hibrid, klasični hibrid… Šta je šta?

Na prvi pogled možda ne deluje kao velika razlika, ali ovo znači da, ako se sistem aktivnog poklopca motora aktivira, neće biti potrebe za tehničarom i novim aktuatorima što može koštati od nekoliko stotina do preko hiljadu funti.

VW tvrdi da bi u slučaju sudara, izostanak pirotehničkih sredstava trebalo da olakša popravku sistema. Takođe, sistem opruga je jeftiniji od pirotehničkog sistema aktivacije poklopca motora,što obećava da će se ovaj sistem naći u većem broju automobila.

Asistencija u hitnim slučajevima

Zamislite da ste zaspali za volanom, ili još gore: imali ste medicinsku hitnost koja vas je onesposobila. U ovom scenariju, VW-ov nadolazeći sistem Emergency Assist “Asistencija u hitnim slučajevima” ima za cilj da zaštiti ne samo vozača, već i sve oko njega.

Kada detektuje da nije bilo nikakvih komandi na volanu više od 20 sekundi, vozač dobija obaveštenje na instrument tabli da ponovo preuzme kontrolu nad vozilom. Ako nema odgovora, automobil će napraviti male trzaje kočnicama i putem zatezača pojaseva kako bi pokušao da probudi vozača.

Ako i dalje nema reakcije, vozilo će se zaustaviti sa strane puta i preći na zaustavnu traku, koristeći razne senzore oko sebe kako bi bezbedno promenilo traku ako je potrebno.

Auto će uključiti signalne lampe i trubiti kako bi upozorilo ostale vozače, a pozvaće hitne službe dok će se vrata automatski otključati i upaliti svetla u kabini radi lakšeg pristupa, u slučaju da je vozaču potreban pomoć.

Asistencija na raskrsnicama

Izlaženje sa raskrsnice može biti komplikovano, naročito kada se drugo vozilo pojavi “niotkuda”. VW-ova Intersection assist (Asistencija u raskrsnicama) ima za cilj da izbegne sudare pomoću radarskih senzora na svakoj strani prednjeg branika koji identifikuju bilo kakav poprečni saobraćaj i automatski aktiviraju kočnice.

U roku od 400 milisekundi, vozilo može da proceni opasnost od sudara i da po potrebi reaguje. Ova brza reakcija znači da funkcija može da radi i na nepreglednim raskrsnicama i pri brzinama do oko 65 km/h.

Povezana asistencija u vožnji

Volkswagen, kao i većina proizvođača, ima svoju verziju sistema autonomne vožnje nivoa 2, koji uključuje funkcije poput adaptivnog tempomata, automatskog centriranja u traci i čak automatske promene trake.

Ono što VW-ovu verziju ovog sistema čini jedinstvenom je integracija podataka. Milioni VW-ova su na ulicama i ova tehnologija će moći da prati brzinu i pravac kretanja okolnih vozila kako bi predvidela opasnosti, ostala u traci čak i bez oznaka na putu, ili preusmerila rutu navigacije kako bi se izbegla gužva. Svi ovi podaci, kako bi se očekivalo, ostaju anonimni kako bi se sačuvala privatnost vlasnika.

Još funkcija je u pripremi, uključujući detekciju semafora, koja će zaustaviti vozilo na crvenom svetlu, ali će mu omogućiti da nastavi bez potrebe za kočenjem kada se aktivira zeleno svetlo.

Foto: Volkswagen