Home » VOZILI SMO: Novi Porsche Panamera & Taycan – Dan grmljavine i tišine
AKTUELNO

VOZILI SMO: Novi Porsche Panamera & Taycan – Dan grmljavine i tišine

Zahvaljujući predstavništvu kompanije Porsche, bili smo u prilici da se upoznamo sa kompletnom gamom renomiranog proizvođača iz Štutgarta, od kompaktnog i bučnog Boxster-a, do nove verzije prestižnog automobila budućnosti, bešumnog, ali munjevito brzog modela Taycan, kao i sa novom verzijom modela Panamera

Dan kada se testira neki od Porsche automobila svakako nije uobičajen dan. A dan kada može da se isproba kompletna gama automobila renomiranog proizvođača iz Štutgarta, svakako se svrstava u posebne izuzetke.

Kompanija Porsche je nedavno specijalizovanim automobilskim novinarima upriličila jednodnevno druženje tokom kojeg smo bili u prilici da testiramo najekskluzivnije i najsnažnije verzije svih modela iz Porsche ponude. Test ruta je startovala u Beogradu, a destinacija je bila vinarija Tarpoš u blizini Aranđelovca.

Ruta je, dakle, bila takva da smo sa ovim automobilima bili u mogućnosti da se upoznamo u svim uslovima vožnje, od auto-puta do izuvijanih puteva oko Avale i Kosmaja.

A tek kada u jednom danu testirate sve modele iz Porsche game, shvatate koliko je ovaj nemački proizvođač zapravo ispred konkurencije. Porsche je uvek postavljao standarde, ali je poštovao i tradiciju.

Pa krenimo onda od tradicije. Upravo nas je tradicija naterala da prvo sednemo za upravljač modela 911. Ovaj automobil, kada se u njega smestite, svakim detaljem odiše decenijama sticanom tradicijom. Iako dobrim delom digitalizovana, ispred vozača se nalazi nostalgična instrument tabla sačinjena od kružnih pokazivača, naravno sa velikim obrtomerom u centrlnoj poziciji. Ekran na centralnoj konzoli ni ne gledamo, ne interesuje nas…

Kada se smestite za upravljač telo obuhvata sportsko sedište, a motor se iz zadnjeg dela oglašava prepoznatljivim “bokserskim” brundanjem. Okrećemo rotacioni prekidač na upravljaču u sportski mod i zvuk postaje još intenzivniji, čak i prilikom rada na “leru”.

Prelazak u model Boxster je predstavljao pravo iznenađenje. Recimo to ovako – u poređenju sa Boxster-om, model 911 izgleda kao automobil kojim bi se zaputili na more. Boxster je manji i znatno neposredniji.

Motor se ne nalazi “u repu”, već tik iza leđa vozača i to se itekako oseti. I u vožnji se oseti manje udobnosti i više adrenalina kojim rasolaže kompaktniji Porsche. Čini nam se čak da su modeli Boxster i Cayman danas ono što su pre par decenija bile 911-ice, dok su 911-ice danas zagazile u daleko višu klasu. Neuporedivo su ozbiljniji automobili nego pre.

Posle ovih “pravih” Porsche-a imali smo priliku da se nađemo za upravljačem Porsche-a budućnosti. U pitanju je novi Taycan u Turbo i GTS verziji. Turbo je svakako ostavio jači utisak na nas, a ono što je novo kod ovih modela je povećana autonomija, kao I brže punjenje baterije. Na brzom punjaču bateriju je od 10 do 80 odsto kapaciteta moguće dpuniti za neverovatih 18 minuta!

Fabrika deklarše autonomiju od 678 kilometara sa jednim punjenjem baterije. Pored toga novi taycan je dobio poboljšane vozne karakteristike, pa je još upravljiviji u krivinama.

To je i jedini momenat kada smo nešto konkretno imali da zamerimo proizvođaču iz Štutgarta. A to je upravo odrednica “turbo” u imenu električnog automobila. Jasno nam je da su oznaku “turbo” na najprestižnijim automobilima zadržali jer ima određenu “težinu” i jasno upućuje da je u pitanju najsnažnija verzija nekog modela. Ipak, od Porsche-a očekujemo više. Porsche je brend koji decenijama postavlja standarde koje drugi slede i od njega očekujemo više mašte i smelosti, a ne da na električni model stavi oznaku “turbo”.  

Daleko od toga da model Taycan nije dobar automobil, naprotiv, ali prelazak u Panameru je predstavljao pravo “retro osveženje”. Osveženje za nas vozače starog kova, sa godinama i godinama ubrzavanja “uz pomoć benzina”.

Testiranu Paameru je pokretao V6 motor od 2,9 litara radne zapremine koji raspolaže sa 353 konjske snage. Ubrzanje do sto kilometara na čas za samo pet sekundi jeste “tromije” od “superelektričnih” Porsche modela, ali svakako da je ovaj automobil jednako zabavan za vžnju, upravo zahvaljujući benzinskom motoru, savršenom automatskom menjaču i “muzikom” cilindara i “auspuha” koja sve to prati.

Posle dana provedenog za upravljačima ovih ekskluzivnih automobila utisak je samo jedan, a to je da Porsche danas najbolje balansira između proizvodnje velikoserijskih automobila i ekskluzivnosti. I ono što je najvažnije – i pored bremena tradicije, Porsche danas uspeva da postavlja nove standarde kada je u pitanju razvoj i popularizacija novih tehnologija. A šta će se u budućnosti desiti sa šestocilindarskim boxer motorom u repu 911-ice, za sada ne želimo da razmišljamo…