Home » “Žao mi”, kažu Kinezi – novi Xiaomi YU7 pretekao Teslu
NOVITETI

“Žao mi”, kažu Kinezi – novi Xiaomi YU7 pretekao Teslu

Kineski gigant među pametnim telefonima, Xiaomi, ovih dana sve češće puni medijske naslove – najpre zbog svog modela SU7 koji je oborio rekord na čuvenoj stazi Nirburgring, a sada i zbog ulaska u izuzetno profitabilni SUV segment sa potpuno novim modelom YU7

Model YU7 prvi put se pojavio gotovo bez kamuflaže još krajem prošle godine, zahvaljujući procurenim fotografijama na kineskoj mreži Weibo. Sada su i zvanično potvrđene tehničke karakteristike ovog SUV modela, koji bi trebalo da konkuriše Teslinom Modelu Y — uključujući podatke o snazi i dometu.

PROČITAJTE JOŠ:

Predstavljena je potpuno nova električna Nissan Micra

Predstavljena je nova Toyota RAV4 – Hibrid postaje standard

YU7 će biti dostupan u tri verzije: Standard, Pro i Max, a po uzoru na ranije predstavljen SU7. Osnovna verzija dolazi sa baterijom kapaciteta 96 kWh, koja prema Xiaomi navodu obezbeđuje domet do 835 kilometara, iako treba imati u vidu da su ti podaci dobijeni po blažem kineskom CLTC standardu. Pro verzija sa istom baterijom prelazi 760 kilometara, dok Max verzija sa većom baterijom od 101,7 kWh ima deklarisani domet od 770 kilometara.

Zanimljivo je da verzija Max nema najduži domet upravo zbog različitog pogonskog sklopa. Naime, osnovni YU7 poseduje jedan elektromotor smešten na zadnjoj osovini, snage 320 KS. Pro i Max verzije dolaze sa dva motora, pogonom na sve točkove i ukupnom snagom od 496, odnosno čak 690 KS. Ubrzanje od 0 do 100 km/h za Standard verziju iznosi 5,8 sekundi, za Pro 4,2 sekunde, dok Max postiže superautomobilski rezultat od 3,2 sekunde.

YU7 koristi istu 800-volt tehnologiju kao SU7, što omogućava izuzetno brzo punjenje: od 10 do 80 odsto kapaciteta za samo 12 minuta.

Dizajnerski, YU7 je inspirisan modelom SU7, pa deluje da Xiaomi polako gradi prepoznatljiv identitet brenda. SU7 su mnogi uporedili sa Porsche Taycanom, dok YU7 u nekim detaljima neodoljivo podseća na Ferrari Purosangue.

YU7 je dugačak 4.999 mm, širok 1.996 mm i visok 1.600 mm, što znači da je duži i širi od Tesle Model Y, ali iste visine. Xiaomi ističe da model nudi više prostora u unutrašnjosti od konkurencije, sa prednjim “gepekom” zapremine 141 litar, prtljažnikom od 678 litara pozadi i dodatnih 71 litara prostora unutar kabine.

Kabina veoma podseća na SU7, sa velikim centralnim ekranom od 16,1 inča. Iznad toga nalazi se novi panoramski ekran u punoj širini, dužine čak 1,1 metar, koji Xiaomi naziva HyperVision. Ovaj displej prikazuje navigaciju, instrumente za vozača, ali i sadržaje za suvozača, što podseća na rešenje koje će koristiti i BMW u svom Panoramic iDrive sistemu.

Za sada je potvrđeno da će se YU7 prodavati isključivo u Kini, dok za evropsko tržište još nema zvaničnih najava. Ipak, s obzirom na veliki uspeh kineskih brendova kao što su BYD i MG u Evropi, nije nemoguće da ćemo uskoro videti i Xiaomi automobile na ulicama evropskih gradova, pa možda i u Srbiji.