Novi BMW iX je stigao i donosi brojne inovacije. Osveženje podrazumeva manje stilske izmene, ali su ključna poboljšanja ostvarena u autonomiji i snazi. Promene su bile tako opsežne, da su u BMW-u uveli i nove oznake modela
Zahvaljujući unapređenjima pogonskih jedinica, naprednijoj baterijskoj tehnologiji, efikasnijem inverteru, gumama sa smanjenim otporom kotrljanja i optimizovanim ležajevima točkova, BMW tvrdi da je uspeo da smanji potrošnju energije za više od osam procenata. Ove promene su dovele i do uvođenja novih oznaka modela.
PROČITAJTE JOŠ:
Umetnost ili auto industrija – Rolls Royce Phantom Dragon
Mercedes-AMG PureSpeed – F1 za svaki dan
xDrive45 sada predstavlja osnovni model iX i zamenjuje prethodni xDrive40. Opremljen je novom baterijom od 94,8 kWh, koja nudi oko 30 odsto više energije u poređenju sa prethodnom od 71 kWh. Zahvaljujući tome, xDrive45 može da pređe do 602 kilometra sa jednim punjenjem, što je poboljšanje od 160 kilometara u odnosu na prethodnu verziju, dok podržava punjenje snagom do 175 kW.
Snaga dvomotornog pogona na sva četiri točka povećana je sa 322 KS i 630 Nm obrtnog momenta na 402 KS i 700 Nm, čime je ubrzanje od 0 do 100 km/h smanjeno sa 6,1 na 5,1 sekundu.
Sledeći u ponudi je xDrive60, koji menja xDrive50. Kapacitet baterije je povećan sa 105,2 kWh na 109,1 kWh. Uz dodatna tehnička poboljšanja, maksimalni domet sada iznosi 685 kilometara, a snaga je porasla na 536 KS i 765 Nm, što omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,6 sekundi.
Najmoćniji model iX M60 sada je zamenjen modelom M70, koji dolazi sa baterijom kapaciteta 108,9 kWh i dometom do 589 kilometara. Njegova snaga povećana je na 650 KS i 1.100 Nm obrtnog momenta, čime dostiže 100 km/h za samo 3,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 250 km/h. Modeli xDrive60 i M70 podržavaju brzo punjenje snagom do 195 kW.
BMW je optimizovao funkciju predgrevanja baterije i poboljšao upravljanje električnom energijom kako bi unapredio brzinu punjenja. Zbog dodatne snage i promena u rasporedu mase usled nove baterijske tehnologije, svaki model iX-a dobio je individualno podešeno oslanjanje i novu hidrauličnu osovinu za poboljšanje balansa između udobnosti i agilnosti.
Takođe, razlika u vozačkom iskustvu pri aktiviranju Sport režima sada je izraženija, a model M70 dobio je unapređen M Sport kočioni sistem, koji će biti dostupan i na ostalim modelima kao opcija.
Vizuelno iX-a je sada možda još upadljiviji, posebno zbog osvetljenog grila, koji dolazi standardno na M70 modelu, a opciono na ostalim verzijama. Prednji i zadnji branici su sada više u boji karoserije, dok M Sport varijante dobijaju agresivniji dizajn. Veličine točkova kreću se od 20 do 23 inča, a najveći naplaci imaju pneumatike sa integrisanim penastim apsorberima za smanjenje buke.
Unutrašnjost nije značajno promenjena, pa novi iX i dalje koristi 12,3-inčni digitalni instrument-monitor i 14,9-inčni centralni ekran u jednom zakrivljenom panelu, dok se na centralnoj konzoli nalazi poznati rotacioni kontroler, iako je BMW već najavio njegovo ukidanje u budućnosti.
Novi iX sada standardno dolazi sa Harman Kardon ozvučenjem, grejanim prednjim sedištima, grejanim volanom, adaptivnim LED farovima i adaptivnim tempomatom kao delom paketa “Driving Assistant Plus”, kao i svetlosnim animacijama pri otključavanju i zaključavanju vozila.
M Sport paket sada uključuje multifunkcionalna sportska sedišta sa izraženijom bočnom podrškom i dužim sedalnim delom za bolju udobnost na dugim vožnjama. Presvučena su eko kožom, dok je prava koža dostupna kao opcija. Tu su i M Sport volan i pedale, dvobojna instrument tabla sa M logotipom, tamnosrebrni ukrasi i crna sjajna centralna konzola.
Od sistema asistencije, u ponudi je “Highway Assistant” sa funkcijom poluautonomne vožnje nivoa 2, koji omogućava automatsko upravljanje na auto-putu pri brzinama do 130 km/h, uz asistenciju pri promeni trake aktiviranu pogledom. Dostupan je i “Parking Assistant Professional”, koji omogućava vozaču da upravlja parkiranjem i manevrisanjem pri malim brzinama uz pomoć pametnog telefona.