Jeep je predstavio potpuno novi Compass koji će biti dostupan kao blagi hibrid, plug-in hibrid i potpuno električno vozilo. Novi SUV srednje veličine, fokusiran je na evropsko tržište, duži je i širi od prethodnih generacija, sa većim akcentom na porodičnu praktičnost nego na terenske sposobnosti
Kao deo ogromne automobilske grupacije Stellantis, Jeep Compass koristi zajedničku STLA-M platformu, optimizovanu kako za električne, tako i za hibridne pogone. Raznovrsna ponuda pogona počinje od osnovne verzije sa trocilindarskim benzinskim motorom od 1,2 litra i 142 KS, sa 48V blagim hibridnim sistemom i šestostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom.

Plug-in hibrid verzija sa 191 KS biće najsnažniji model sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem u ponudi, sa četvorocilindarskim benzincem od 1,6 litara, snažnijim elektromotorom i baterijom od 17,9 kWh. Jeep još nije potvrdio zvanične podatke za ovu opciju, ali ista konfiguracija u drugim STLA-M modelima omogućava domet na struju od oko 65 km.
PROČITAJTE JOŠ:
Toyota C-HR kreće na struju – Upoznajte novi C-HR+
Novi Nissan Leaf od sada kao SUV, a Micra kreće na struju
Ipak, najviše varijacija nudi se kod električnih verzija, kojih će biti tri. Početni model ima jedan motor sa 210 KS, energiju crpi iz baterije od 73 kWh i nudi domet do 500 km. Ubrzo nakon toga stiže verzija sa većom baterijom od 97 kWh i nešto snažnijim motorom od 227 KS.
Ako želite Jeep sa pogonom na sva četiri točka, za sada postoji samo jedna opcija – dvo-motorna električna verzija sa manjom baterijom od 73 kWh. Da bi se poboljšale terenske sposobnosti, Jeep je ugradio poseban zadnji motor sa “pametnim” zupčanikom koji omogućava obrtni moment od impresivnih 3.100 Nm.

Jeep navodi da punjenje ide u skladu sa ostalim STLA-M modelima, sa maksimalnom snagom DC punjenja od 160 kW, čime se baterija puni od 20 do 80 procenata za 28 minuta kod manjeg paketa i oko 30 minuta kod većeg. Domet varira – od 500 km kod verzije sa manjom baterijom i jednim motorom, do 685 km kod verzije sa većom baterijom.

Dizajn Jeep Compass-a je suzdržaniji u poređenju sa modelima proizvedenim u SAD-u. Ipak, ključni Jeep elementi su prisutni – kvadratni blatobrani i prepoznatljiva prednja maska sa sedam otvora. Ti otvori su zapravo zatvoreni, a kod nekih modela se između uskih farova nalazi svetlosna traka. Zadnji deo ima svoju svetlosnu traku i osvetljeni amblem, dok je ostatak dizajna prilično konvencionalan.

Enterijer je potpuno nov i dizajniran tako da ponudi što više prostora za odlaganje sitnica. Jeep navodi da se napred nalazi ukupno 34 litra zapremine u ostavama – uključujući policu ispred suvozača i desno od volana, veliko udubljenje ispod centralne konzole i policu za bežično punjenje.
Zapremina prtljažnika sada iznosi 550 litara sa oba reda sedišta na mestu. Iako drugi modeli na istoj platformi nude treći red sedišta, Jeep nema planove da Compass pretvori u sedmosed.

Multimedijalni paket je bogat i oslanja se na Stellantis klasičnu ponudu sa velikim 16-inčnim ekranom na vrhu table. Preko njega se upravlja svim glavnim funkcijama vozila, uz red fizičkih dugmadi i točkić za jačinu zvuka ispod ekrana. Ispred vozača se nalazi manji 10-inčni ekran integrisan u instrument tablu.
Između sedišta nalazi se obrtni selektor menjača, dok se pored njega nalazi prekidač za izbor režima vožnje, uključujući i terenske opcije razvijene specijalno za verziju sa pogonom na sve točkove.