Home » Predstavljena je potpuno nova električna Nissan Micra
NOVITETI

Predstavljena je potpuno nova električna Nissan Micra

Predstavljena je nova Nissan Micra – legendarni mališan koji je iz temelja preobražen. Nekada jednostavan i jeftin mali auto sa SUS motorom, sada je postao znatno veći električni automobil.

Iako potpuno drugačija, nova Micra pomalo podseća na novi Renault 5, što i nije čudno, jer dele istu platformu. Ali to nije nikakav problem – naprotiv. Novi Renault 5 je jedan od najzanimljivijih malih automobila trenutno, a Nissan je imao odličnu osnovu za izradu automobila.

Micra će u početku biti ponuđena sa dve pogonske opcije, obe sa jednim elektromotorom napred. Prva verzija koristi bateriju od 52 kWh i motor snage 152 KS, identično kao kod Renaulta 5. Iako Nissan još nije objavio zvanične performanse, očekuje se ubrzanje do 100 km/h za oko 8 sekundi.

Druga verzija ima bateriju od 40 kWh i slabiji motor od 120 KS. Ubrzanje do 100 km/h u ovom slučaju traje oko 9 sekundi, što je i dalje vrlo pristojno za jedan gradski auto.

Deklarisana autonomija modela sa većom baterijom iznosi 407 km (WLTP). Međutim, kao i kod Renaulta 5, zbog kutijastog dizana, vožnja autoputem brzo snižava efikasnost. Realnija autonomija na autoputu je između 290 i 320 km. Model sa baterijom od 40 kWh nudi do 309 km po WLTP-u, ali slična ograničenja važe za brzu vožnju.

PROČITAJTE JOŠ:

Predstavljena je nova Toyota RAV4 – Hibrid postaje standard

Novi Jeep Compass – Okrenut porodici, a ne avanturi

Brzina punjenja je ograničena na 100 kW za 52 kWh model, dok manji može da se puni do 80 kW. Oba podržavaju i AC punjenje do 11 kW. Na brzom DC punjaču obe verzije se mogu dopuniti od 10 do 80% za oko 30 minuta. Micra nudi i „Vehicle-to-Load“ funkciju, što znači da se energija iz baterije može koristiti za napajanje spoljne opreme.

Možda bi neko rekao da je Micra samo prepakovani Renault 5, ali Nissan je uložio dosta napora da stvori poseban identitet. Proporcije i dimenzije jesu slične, ali karoserija je potpuno nova, sa zanimljivim dizajnerskim detaljima.

Najviše pažnje svakako privlači neobičan prednji deo, sa velikim ovalnim LED dnevnim svetlima oko malih pravougaonih farova – kao da auto nosi ogromne naočare. Umesto klasične maske, nalazi se samo Nissan logo, dok je glavni usisnik vazduha smešten niže.

Unutrašnjost je dosta slična Renaultu 5, sa dva ekrana od po 10 inča postavljena na jednostavnoj, ali moderno dizajniranoj instrument tabli. Nissan je dodao svoj volan, ali su komande za vozačev ekran preuzete iz R5.

Multimedijalni sistem je NissanConnect, koji uključuje Google Maps i druge aplikacije, i u suštini predstavlja rebrendiranu verziju Renaultovog R-Link sistema – što uopšte nije loše.

Sa nešto manje od četiri metra dužine, nova Micra je jedan od većih modela u klasi, ali je unutrašnji prostor prosečan. Zbog podnog paketa baterija i složenog zadnjeg vešanja, prostor za kolena na zadnjoj klupi je ograničen.

Ispod haube nema dodatnog prostora za skladištenje, ali prtljažnik ima zapreminu od 326 litara, što je u proseku klase. Obaranjem zadnjih sedišta, kapacitet raste na 1.106 litara. Kabl za punjenje može da se smesti ispod poda.

Novi model stiže krajem 2025. godine, a iako cene još nisu poznate, očekuje se da će biti slične kao kod Renaulta 5.